Dzisiaj jest 25 cze 2019, 17:16



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 17 sie 2016, 13:33 
Witam,
zakładam temat tu na forum ponieważ na forum Renault/Suzuki/Megane już próbowałem i nigdzie nie możemy znaleźć jednoznacznej przyczyny moich problemów. Pacjnt to Suzuki Grand Vitara 1.9ddis, ale to silnik F9Q taki jak w Lagunie 2 i podobnych.

Każdego ranka, lub bo dłuższym postoju auta (na tyle żeby silnik totalnie ostygł) zapalaniu towarzyszyć musi potrójne, długie grzanie świec. Tzn nie wiem nawet czy pomaga samo grzanie czy może pompowanie paliwa do potrzebnego ciśnienia ale gdy normalnie przekręcę kluczyk i poczekam aż zgasną kontrolki to auto mimo wszystko będzie kręcił około 5-8 sekund zanim zapali. Auto kupiłem w czerwcu i od razu zrobiłem kompletny serwis czyli świece żarowe są nowe, wszystkie filtry wymieniłem na nowe, rozrząd + pompa wody, wszystkie oleje itp itd.

Auto podłączone do komputera diagnostycznego Launch (w serwisie kolegi) pokazało jedynie błąd czujnika ciśnienia doładowania, ale dzień wcześniej czyściłem EGR razem z całym dolotem więc może odpięcie wtyczki wyrzuciło ten błąd. Czujnik także profilaktycznie wyjąłem i przeczyściłem. Licząc na łatwiejsze zdiagnozowanie kupiłem swoje kable czyli najpierw VAG-KKL a potem ELM327. Szału jeżeli chodzi o parametry nie ma i niestety nie mogę podejrzeć korekt wtryskiwaczy, błędów cały czas nie mam żadnych (sprawdzam przy użyciu softu ScanMaster). Widzę ciśnienie paliwa, ale też nie wiem jakie to ciśnienie i z którego czujnika więc też ciężko mi sprawdzić ciśnienie na listwie podczas odpalania. Nie wiem czy każdy kto diagnozuje DDIS widzi tak mało parametrów bieżących ale u mnie to nie więcej niż 10 pozycji. Podczas takiego długiego, porannego kręcenia czujnik pokazuje prędkość obrotową silnika około 260 obr/min więc i czujnik działa i rozrusznik chyba daje wystarczające obroty.

Inny problem, który może ułatwi rozwiązanie to magiczna kontrolka czyli zygzak (ekg lub injection, jak zwał tak zwał) która pojawia się bardzo rzadko i nigdy podczas jazdy. Żeby się pokazała to przy gaszeniu auta trzeba kluczyk przekręcić na 0 i potem od razu znów włączyć zapłon (tzn wyświetlić kontrolki) co spowoduje zaświecenie kontrolki, a to wiąże się z kompletną blokadą odpalenia. Jak pokaże się ta kontrolka to auto będzie kręciło i nigdy nie odpali. Ale jak zacznie migać wystarczy wyłączyć i włączyć zapłon i jest dobrze. Co więcej odkąd kupiłem ELM nie mogę jej wymusić i nie mogę wtedy próbować czytać błędów.
Poza tym auto nie ma problemów z mocą, doładowaniem, spalaniem, zadymieniem. Wszystko jest sprawne. Jak już raz długo pokręci to po odpaleniu można od razu zgasić i kolejne starty są natychmiastowe.

Wracając do ciśnienia paliwa to wartość na obrotach jałowych to około 260bar, a przy trzymaniu równo 2000obr/min mam niecałe 500bar ciśnienia. Tu pojawia się pierwsze pytanie czy druga podana przeze mnie wartość jest poprawna? Dostałem sugestię, że powinno być dwa razy tyle i nie mogę tego potwierdzić w żaden sposób ponieważ nie mam innego auta do podpięcia mojego interfejsu. Auto nie łapie błędu niskiego ciśnienia i pracuje poprawnie, ma normalną moc więc nie wiem czy interfejs nie przekłamuje (chociaż inne podstawowe wartości wydają się OK).

Robiłem próbę przelewową i na wolnych obrotach uzyskałem wartości: 30ml, 32ml, 31ml, 28ml. Szału nie ma, ale rozbieżności też nie.


Dodatkowe świeże informacje: podczas tego pierwszego odpalenia podlaczylem interfejs i znów patrzyłem na rosnące ciśnienie. Podczas długiego kręcenia rozrusznikiem ciśnienie rośnie mocno w górę i silnik odpalił dopiero jak ciśnienie doszło do 340-360bar a potem powoli zaczęło spadać na obrotach jałowych do około 260. Myślałem wcześniej że silnik odpalal jak tylko wskakiwalo powyżej 200bar. Nie wiem czy to cokolwiek zasugeruje ale tyle dziś zobaczyłem



Dorzucam jeszcze link do zrzutu ekranu z logowania ciśnienia paliwa oraz obrotów podczas odpalania po 30 godzinach postoju i jednym grzaniu świec. Świece grzałem długo bo tyle łączył mi się interfejs. W tle dodałem dźwięk odpalania auta żeby lepiej pokazać jak to wygląda.

https://www.youtube.com/watch?v=d9IKcQsgpTA


Wymieniłem wszystkie filtry, nowe są świece. Dziś odpalałem bez podłączonych świec i było jeszcze gorzej. Wyczyściłem czujnik wałka i nie pomogło (ale obroty odczytuje w sumie normalnie).

Całkiem przypadkiem sprawdzając błędy przy każdej odpiętej wtyczce, na sam koniec gdy wszystko było już złożone włączyłem zapłon i pojawiła się kontrolka wtrysku więc sprawdzałem skąd się ona bierze i .... zero błędów. Lipa, no ale sprawdziłem parametry (przynajmniej obroty i ciśnienie paliwa) podczas odpalania z tą kontrolką. Wiedziałem, że nie odpali ale ciekawiło mnie jakie zobaczę wartości i wyglądało to tak jak na filmie:


https://www.youtube.com/watch?v=NeHRx33CPn4


Ciśnienie wcale nie rośnie, obroty rozrusznika 280 czyli kręci jak wściekły ale zapłonu brak. Jak potem wyłączę i włączę zapłon to kontrolka znika, a podczas odpalania auto zaskakuje natychmiast. Tak idealnie jak nie odpala obecnie nawet na ciepło. Mam wrażenie, że coś jest nie tak z czujnikiem ciśnienia paliwa lub samym ciśnieniem.


Proszę o porady oraz pomoc w związku z wartością ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam Wojtek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 09 mar 2017, 13:17 
Witam, poradziłeś z w/w problemem?
Mam identyczny przypadek jota w jotę.
Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 23 mar 2017, 20:54 
U mnie pomogło wymiana przewodów paliowych od i do filtra paliwa oraz regulator ciśnienia paliwa (ten na pompie wtryskowej)
Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 kwie 2017, 20:56 
Witam,
w mojej vitarce na takie problemy pomogła wymiana pompy paliwa w zbiorniku. W żadnym katalogu jej nie ma mechanik o pompie dowiedział się po zdjęciu baku.
pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Scenic I PH II 1,9 dCi - pali tylko na Plaka  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  deaky  0
 1.9dci CP1S3 -> CP1H3  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Gdzie stosowany jest diesle na gaz LPG, czy tylko w MAN-e  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Anonymous  0
 Naprawa aut z Common Rail i nie tylko.  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  simon  1
 zawór CR pompy wtryskowej - 1,9dci uszkodzony ?  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  3
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group