Budowa świecy żarowej z prętem metalowym
Wnętrze świecy żarowej z prętem metalowym ma mniej elementów, ale za to bardziej wydajnych i odpornych.
Wnętrze rurki żarzenia wypełnione jest bardzo ściśniętym, specjalnym tlenkiem magnezu, który ma dobre właściwości izolacyjne
Samoregulujące się świece żarowe szybkiego uruchomienia (świece żarowe prętowe SRM) zalicza się do najczęściej stosowanych typów świec żarowych. Zawierają następujące części
Spirala żarowa
Spirala żarowa samoregulującej się świecy żarowej szybkiego uruchomienia wykonana jest z metalu. Gdy przez świecę żarową przepłynie prąd elektryczny, zaczyna się ona żarzyć i nagrzewa swoje otoczenie. W zależności od różnych średnic lub długości drutu używanego w konstrukcji spirali żarzenia zmieniają się właściwości nagrzewania oraz to jak szybko zacznie żarzyć się świeca.
Wypełnienie izolacyjne
Wnętrze rurki żarzenia wypełnione jest bardzo zagęszczonym, specjalnym proszkiem: tlenkiem magnezu. Tlenek magnezu jest izolatorem elektrycznym i doskonałym przewodnikiem ciepła. Wypełnienie izolacyjne spełnia dwie ważne funkcje: zabezpiecza spirale przed uderzeniami i drganiami oraz gwarantuje optymalne rozprowadzenie wytworzonego ciepła.
Rurka żarzenia
Rurka świecy żarowej z prętem metalowym wykonana jest ze stopu odpornego na wysokie temperatury. Wraz z wypełnieniem izolacyjnym rurka dba o to, aby spirale znajdujące się wewnątrz niej nie były narażone na spalanie i fale uderzeniowe występujące podczas spalania.
Spirala regulacyjna
Spirala regulacyjna zespawana jest z centralną elektrodą przewodzącą prąd i spiralą żarową. Ze wzrostem temperatury wzrasta również opór elektryczny spirali regulacyjnej. Zatem następuje zmniejszenie przepływu prądu do spirali żarowej w zależności od temperatury.
Elektroda centralna
Napięcie z akumulatora dochodzi do spiral przez elektrodę centralną.
Wkręcany gwint
Wkręcany gwint świecy żarowej wysokiej jakości jest zawsze walcowany a nie nacinany. Zapobiega to uszkodzeniu otworu na świecę żarową w głowicy silnika.
Przyłącze
Do przyłącza prądowego doprowadza się napięcie akumulatora.