Dzisiaj jest 26 maja 2019, 20:06



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 10 sty 2012, 23:53 
Budowa zasada działania pompy common rail siemens

Obrazek

Ogólny schemat pompy wysokiego ciśnienia Common Rail 1-ej generacji w układach wtryskowych Siemens lub Bosch:
Rysunek po lewej stronie:
h– paliwo pod wysokim ciśnieniem (do zasobnika, szyny, railu)
j – paliwo przelewu do zbiornika;
k – doprowadzenie paliwa ze zbiornika;
15 – korpus pompy wysokiego ciśnienia;
16 – zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (ZRWC);
17 – sekcja wyłączania 3-go tłoczka promieniowego
Rysunek po prawej stronie:
a – paliwo pod wysokim ciśnieniem (200 – 1350 bar) z pompy WC do zasobnika (szyny , railu);
b – przelew paliwa (nadmiar) z pompy WC do zbiornika;
c – dopływ paliwa niskiego ciśnienia (ze zbiornika);
1 – zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (ZRWC);
2 – zawór obiegu smarowania
3 – wałek napędowy pompy;
4 - tłoczek sekcji tłoczącej;
5 – zawór sekcji wyłączania 3-go tłoczka

Obrazek

Zawór wyłączania 3-go tłoczka promieniowego w silnikach HDI 1-ej generacji Bosch i Siemens
E - praca z wykorzystaniem 3 tłoczków
F - praca z wykorzystaniem 2 tłoczków
4 - jeden z 3-ch tłoczków promieniowych
5 - zawór elektromagnetyczny wyłączania 3-go tłoczka
7 - zawór wlotowy ze sprężyną
8 - zawór wylotowy
9 - sprężyna zaworu wlotowego
12 - rdzeń (trzpień) naciskowy zaworu

Zasada działania:
a) gdy zawór wyłączania 3-go tłoczka (5) nie jest zasilany prądem:
- zawór wlotowy (7) utrzymywany jest przez sprężynę (9) w pozycji zamkniętej;
- przestrzeń cylinderka nad tłoczkiem (4) jest zamknięta przez zawór (7);
- obracający się wał mimośrodowy pompy WC powoduje ruch tłoczka (4) do góry i tłoczenie paliwa (wzrost ciśnienia paliwa);
- wzrastające ciśnienie paliwa powoduje uniesienie się kulki zaworu wylotowego (8);
- paliwo pod wysokim ciśnieniem (a i h - drugi rysunek od góry) wychodzi na zewnątrz pompy WC i jest przetłaczane rurką do zasobnika (szyny, railu) (4 - pierwszy rysunek od góry), a także wtryskiwaczy (5)

b) gdy zawór wyłączania 3-go tłoczka (5) jest zasilany prądem:
- trzpień naciskowy (12) zaworu wykonuje skok w dół pod wpływem pola elektromagnetycznego na cewkę (zasilanie prądem "taktującym" ze sterownika poprzez masę);
- przestrzeń cylinderka nad tłoczkiem (4) jest otwarta wskutek ruchu w dół (nacisk trzpienia 12) zaworu wlotowego (7) - ciśnienie nie powstaje, nie następuje sprężanie paliwa przez tłoczek (4);
- paliwo "ucieka" poprzez otwarty zawór wlotowy (7) do niskiego ciśnienia.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 cewki siemens  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  moto_cholewa  0
 Slabe ciśnienie paliwa z pompy na listwe  POMPY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  0
 Pytanie o wtryski siemens 9657144580  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL SIEMENS INFORMACJE OGÓLNE  majer2004  1
 Miernik Cewka Siemens !!  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  WojtekCR  6
 Siemens  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  astra73  21
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group