Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:18



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 18 lut 2012, 22:18 
Silne mrozy poniżej – 10oC i więcej , rozładowane akumulatory, gęstniejący olej silnikowy, wreszcie zamarzające paliwo powodują unieruchomienie silnika. Z nadzieją i otuchą w jakość podchodzimy do auta każdego ranka, często stojącego "pod chmurką", wierząc że odpali od pierwszego razu a jednak;
Paliwo
Olej napędowy DIESEL wersja zimowa według Polskiej Normy PN-EN 590:2002 z zmianami lecz nie wszyscy oferują ten produkt posiadający istotny parametr CFPPCold Filter Plugging Point czyli Temperaturze Zablokowania Zimnego Filtra (TZZF) . Niestety olej napędowy nie posiada deklarowanej liczby fizykochemicznej odpornej na 30 stopniowe mrozy i zatyka układ paliwowy.
Czyszczenie układu paliwowego wraz z odmrażaniem jest kosztowne . Lecz, jeśli posiadamy paragon lub inny dokument zakupu paliwa o niskiej jakości ( niezgodnej) , możemy domagać się od właściciela stacji ( operatora sieci) zwrotu kosztów za czyszczenie i udrażnianie układu paliwowego dobrze jest zabezpieczyć dwie próbki po 0,4 litra min. Dla ewentualnego laboratoryjnego rozstrzygnięcia sporu.
Dobre wyniki daje dolanie do ON nafty lotniczej typu Jet ( kerosenu) , nawet w stosunku 50:50 lub w ostateczności benzyny w stosunku 5:95 oraz denaturatatu mającego właściwości rozcieńczania wody .
Na niektórych stacjach sprzedaje się depresatory do paliwa czyli płyny które dolewa się w małej ilości do baku – nie rekomenduje tej metody jako serii cudownych polepszaczy.
Dla benzyn silnikowych jakPb95 w temperaturach niższych niż -22o Celsjusza. Jeśli nie dostaniemy na stacji paliw odpowiedniego dodatku, to można pospolity denaturat (ok. 0,5 l/40 l benzyny).
Jedynie na stacjach STATOIL oferuję się paliwo tzw. „arktyczne” z temperaturą blokady zimenego filtra – 36oC w oleju napędowymZastosowane w tym paliwie SUPRA DIESEL i ARCTIC DIESEL i DIESEL GOLD tzw. depresatory, zapobiegają tworzeniu się drobin parafiny i pozwalają na obniżenie "temperatury zablokowania zimnego filtra". SupraDiesel to również ochrona silnika, układu paliwowego i wtryskowego przez całą zimę oraz bezproblemowa eksploatacja samochodu w zimowych warunkach.
Przyczyny fizyko-chemiczne ograniczeń eksploatacyjnych
Zimą, gdy temperatury spadają poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w paliwach diesla mogą się krystalizować i wydzielać małe i twarde kryształki parafin. Wydzielone kryształki parafin powodują, że paliwo mętnieje a temperatura, przy której występuje to zjawisko nazywana jest temperaturą mętnienia. W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się i skutecznego blokowania przepływu paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów silnika, negatywnie wpływa na jego pracę a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ oleju napędowego przez filtr nazywana jest temperaturą zablokowania zimnego filtra,doradza STATOIL.
Formuła i skład DieselGold, zostały opracowane przez norweskich naukowców w Centrum Technologicznym Paliw w Mongstad. O parametrach oleju napędowego decyduje technologia SDP (Statoil Diesel Protection) i wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający, który posiada właściwości czyszczące i przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania.
Niekonwencjonalne sposoby uruchomienia motoru
Do najczęstszych i skutecznych sposobów uruchamiania silnika na siarczystym mrozie służą boostery lub prostowniki z dodatkowa funkcją startową. Takie mobilne przyrządy stosują właściciele komisów, mechanicy floty autobusowej, taksówkarze, jak również mechanicy obsługi samolotów. Informujemy także, iż taksówkarze oferują awaryjne uruchomienie samochodu, takie pożyczenie” prądu z dojazdem kosztuje 15 do 25 zł. W silnikach nowej generacji odradzam również metodę rozruchu poprzez ciągniecie może spowodować uszkodzenie systemu wtrysku.
Stosowane są również podawane przez filtr powietrza w formie aerozolu mieszanki eteru dla ułatwienia startu , metoda pomocnicza i w miarę skuteczna oszczędza akumulator.
Silniki zasilane gazem LPG
To także bardzo trudny okres dla właścicieli aut na propan-butan. Dodajmy jedynie, iż przy temperaturze –27o Celsjusza nie ma szans na uruchomienie silnika na gazie. Dlatego w najnowszych generacjach instalacji komputer gazowy ECU wymusza rozruch na benzynie, a po osiągnięciu temperatury ok. 40oCelsjusza automatycznie przełącza motor na gaz.
Problem paliwa gazowego zimą polega na tym, że nie każda stacja LPG sprzedaje wzbogacony autogaz. - W tak niskich temperaturach powinniśmy tankować gaz z przewagą propanu nawet do 70%, tylko wtedy silnik nie szarpie i pracuje miarowo na wolnych obrotach.
Silniki zasilane paliwem z estrami metylowymi ( biopaliwem)
Nie rekomenduję tego typu paliw do eksploatacji w okresie silnych mrozów z uwagi na zdolności adsorpcji wody i wytrącania się samoistnego parafin i resztek glicerynowych.

Woda w olejach napędowych może być rozpuszczona lub tworzyć rodzaj emulsji typu kasza manna. Woda rozproszona w paliwie w postaci emulsji nie stanowi poważnego niebezpieczeństwa dla pracy pomp wtryskowych i wtryskiwaczy w okresie letnim. Natomiast stosowanie zawodnionego paliwa zimą, w temp. poniżej -10oC jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ woda krzepnie, tworząc kryształki lodu, które osiadają na siatce filtru i zatykają jej oczka. W konsekwencji dopływ paliwa do cylindrów zostaje przerwany. W dieslach z tzw. komorą wstępną, nieocenione usługi przy niskich temperaturach oddają świece żarowe lub inaczej podgrzewacze. Uruchomione przed zapłonem na kilka lub kilkanaście sekund, rozgrzewają się do temperatury rzędu 1000 stopni Celsjusza. Nawet przy największym mrozie powietrze w komorze spalania musi się nagrzać.

W silnikach wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nie stosuje się świec żarowych podobnego typu, bo wobec braku komory wstępnej (przestrzeni połączonej z normalną komorą spalania, gdzie paliwo jest dodatkowo rozbijane na drobne części i "zawirowywane") nie ma ich gdzie umieścić. Są natomiast, montowane w przewodzie dolotowym grzałki, które spełniają podobną rolę - podnoszą temperaturę powietrza zasysanego do komory spalania. Niesprawność urządzeń podgrzewających tylko w jednym z cylindrów, może skutecznie uniemożliwić rozruch diesla. zrodlo salon 24


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 WADY I ZALETY SILNIKA 1.9JTD,1.3JTD  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 2.0 jtdm - długi rozruch w temperaturach 11-22stopni  ALFA ROMEO common rail - Regeneracja wtryskiwaczy / Naprawa wtrysków  arekdbz  0
 Czy warto wybrać najmocniejszą wersję silnika VCDi?  CHEVROLET common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Uszkodzone wtryskiwacze silnika 1,5 dCi  DACIA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 FORD FOCUS TDCI CIĘZKI ROZRUCH ZIMNEGO SILNIKA ?????????  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  inox  12
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group