Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 01:44



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Common Rail 2
PostZamieszczono: 29 lis 2011, 22:19 
Systemy wtryskowe firmy Bosch do silników dużej mocy są gwarancją najwyższych osiągów silników stosowanych
np. na statkach oceanicznych, platformach wiertniczych czy też w pociągach osiągających wysokie prędkości. Produkowane przez nas systemy wtryskowe Common Rail spełniają wszystkie wymogi odnośnie mocy, szybkości, ekonomiczności i niezawodności, przede wszystkim dzięki optymalnemu dopasowaniu komponentów takich jak pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacz i sterownik elektroniczny. Wysoce precyzyjna technika Diesla w całkiem nowym wymiarze.

Bosch zrewolucjonizował technikę napędową silników Diesla, wprowadzając na rynek system wtryskowy Common Rail.
Ten system bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia doprowadzanie optymalnej dawki paliwa, przy zastosowaniu odpowiedniego ciśnienia. W wyniku takiej procedury silnik osiąga maksymalną moc przy minimalnej emisji spalin
w danych warunkach.

W systemie Common Rail paliwo jest gromadzone w jednej szynie (Rail) i stamtąd wtryskiwane do wszystkich cylindrów pod ciśnieniem dochodzącym do 2 200 barów. Sterownik elektroniczny regulujący pracę zaworów elektromagnetycznych określa początek i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra.

Wysoka moc, jaką gwarantuje system Common Rail, przydaje się nie tylko w samochodach. W agregatach dużej mocy nie ma alternatywy dla oleju napędowego, jeśli chodzi o zużycie energii, stopień sprawności czy poziom emisji. Przy tym silniki Diesla dużej mocy wymagają najwyższej jakości systemów wtryskowych oraz dużej wiedzy i precyzji od ich twórców, inżynierów Bosch: dopiero kiedy pompa wtryskowa, wtryskiwacze i sterownik są do siebie optymalnie dopasowane, możliwe jest zagwarantowanie maksymalnej precyzji wtrysku.

Niższe koszty transportu

Dzięki systemom wtryskowym Bosch do silników wysokoprężnych pojazdy użytkowe mają maksymalny zasięg
i w ekonomiczny sposób wykorzystują paliwo. Aby to było możliwe, energię paliwa należy możliwie bez strat zamienić
w energię kinetyczną. W tym celu optymalizuje się przebieg wtrysku pod kątem warunków pracy konkretnego silnika.

Ekologiczne przewozy

Bosch zaprojektował specjalny przełącznik ciśnienia we wtryskiwaczach, który podnosi ciśnienie paliwa do maksymalnego poziomu bezpośrednio przed wtryskiem.
W przypadku ciężkich silników dużej mocy przełącznikiem ciśnienia można sterować niezależnie od modułu wtryskowego: takie rozwiązanie pozwala na lepszą modulację ciśnienia, co wiąże się z niższą emisją zanieczyszczeń. Technika Bosch do silników Diesla pozwala już dziś spełnić normy emisji, które zaczną obowiązywać dopiero w przyszłości. Pojazdy wykorzystywane do robót torowych, wyposażone
w silniki z wtryskiem Bosch mogą być dzięki temu stosowane nawet w tunelach.

Eksploatacja w trudnych warunkach

Na platformach wiertniczych wysokociśnieniowe systemy wtryskowe Bosch wykorzystuje się w agregatach prądotwórczych. Agregaty z napędem Diesla zapewniają dostawę prądu w szybkim czasie. Pompy wtryskowe
i wtryskiwacze są projektowane indywidualnie dla każdego agregatu. To prawdziwa robota na miarę: tolerancja produkowanych elementów wynosi ok. jednej tysięcznej milimetra. Wymogi odnośnie trwałości i niezawodności systemów wtryskowych są szczególnie wysokie w przypadku platform wydobywczych ropy naftowej. Podobnie jak
w pozostałych systemach wtryskowych do silników Diesla, zwracamy w trakcie prac konstrukcyjnych uwagę na to,
by liczba części mechanicznych, podlegających zużyciu, była możliwie mała.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 03 sty 2012, 08:01 
OK, ale czym się różni common rail 2 od tego common rail 1 ?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 06 sty 2012, 00:23 
Offline

Rejestracja: 05 sty 2012, 23:55
Posty: 3
Poszczególne generacje różnią się głównie ciśnieniem paliwa i tak:
CommonRail 1- 1350 barów
CommonRail 2- 1600barów
CommonRail 3 - powyżej 1600, obecnie do 2000 barów,
Większe wartości są możliwe do zrealizoania ale występują problemy z wysterowaniem tego;)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 04 mar 2012, 22:17 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
Najważniejsze różnice między I II III i IV GENERACJĄ UKŁADU COMMON RAIL biorąc pod uwagę ciśnienie robocze , rodzaj wtryskiwaczy i typu pompy wysokiego ciśnienia rail są :

I GENERACJA UKŁADU Common Rail dla samochodów osobowych
-maksymalne ciśnienie 135 - 145 MPa
-wtryskiwacze elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP1 ( regelacja ciśnienia w obwodzie wysokiego ciśnienia zaworem regulacji ciśnienia )

I GENERACJA UKŁADU Common Rail samochodów ciężarowych (użytkowych)
-maksymalne ciśnienie 140 MPa
-wtryskiwacze elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP2 (regulacja dawki od strony zasysania dwoma zaworami elektromagnetycznymi ) i tu ciekawa informacja pompa CP2 smarowana jest olejem silnikowym

II GENERACJA UKŁADU Common Rail dla samochodów osobowych i ciężarowych
-maksymalne ciśnienie 160 MPa
-wtryskiwacze elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP3 oraz CP1H ( regulacja dawki od strony zasysania paliwa z dozownikiem )

III GENERACJA UKŁADU Common Rail dla samochodów osobowych
-maksymalne ciśnienie 160 - 180 MPa
-wtryskiwacze piezoelektryczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP3 I CP1H ( regulacja dawki od strony zasysania paliwa z dozownikiem )

III GENERACJA UKŁADU Common Rail samochodów ciężarowych
-maksymalne ciśnienie 180 MPa
-wtryskiwacze i tu ciekawostka elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP3,3 NH ( z dozownikiem )

Różnic w osprzęcie tych układów jest wiele więcej podałem jedynie te zasadnicze.


Ostatnio przesunięty w górę 04 mar 2012, 22:17 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group