Działanie
Czujnik detonacji wykrywa zwiększone drgania silnika spowodowane przez hałas podczas spalania i przesyła sygnał do
zespołu sterowania, który koryguje wielkość wtrysku pilotowego. Korekta wtrysku pilotowego powoduje mniejszy hałas podczas spalania.
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy każdą
końcówką złącza czujnika uderzeń i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to
sprawdzić okablowanie. Sprawdzić podłączenie osłony, jeśli takie jest: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika
detonacji i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony w złączu ECU i oboma końcówkami złącza czujnika. Obie
wartości powinny być nieskończenie wielkie. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do wtyku kabla sygnału i ujemnej końcówki akumulatora. Czujnik powinien wygenerować sygnał
wyjściowy podczas uderzania młoteczkiem w lub obok czujnika. Pokazany obraz jest przykładem takiego sygnału wyjściowego.