Działanie
Czujnik położenia pedału przyśpieszenia wyczuwa położenie pedału przyśpieszenia. Sprawdzając napięcie wyjściowe
zespół sterowania określa doprowadzenie paliwa na podstawie położenia pedału przyśpieszenia.
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór, potencjometr: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika położenia pedału. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 5 czujnika. Zmierzyć również opór pomiędzy wtykiem 2 i 6 czujnika. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcia zasilania, potencjometr: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika położenia pedału. Włączyć zapłon lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 2 i 3 złącza napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika położenia pedału i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W ten sam sposób sprawdzić końcówkę 2, 3, 4 , 5 i 6 złącza. Sprawdzić sygnał czujnika położenia: Podłączyć oscyloskop do wtyków sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, wcisnąć i zwolnić pedał. Porównać z pokazanym obrazem.