Dzisiaj jest 11 lis 2025, 16:18



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 16:26 
Pierwszy diesel Mercedesa z wtryskiem paliwa common rail został zaprezentowany pod koniec 1997 roku. Był to motor 2.1 CDI o kodzie OM611, który dał początek całej rodzinie silników o mocy od 102 do 204 KM - w zależności od tej wartości oznaczenie handlowe przybierało postać: 180 CDI, 200 CDI, 220 CDI lub 250 CDI. Początkowo silnik ten miał pojemność 2151 cm³ i rozwijał moc 102 lub 125 KM
Obrazek
Pierwszy diesel Mercedesa z wtryskiem paliwa common rail został zaprezentowany pod koniec 1997 roku. Był to motor 2.1 CDI o kodzie OM611, który dał początek całej rodzinie silników o mocy od 102 do 204 KM - w zależności od tej wartości oznaczenie handlowe przybierało postać: 180 CDI, 200 CDI, 220 CDI lub 250 CDI. Początkowo silnik ten miał pojemność 2151 cm³ i rozwijał moc 102 lub 125 KM.

Zastosowano w nim układ wtryskowy firmy Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami (CR I generacji), system recyrkulacji spalin i doładowanie turbosprężarką ze zmienną geometrią. Rozrząd jest napędzany łańcuchem, co obniża koszty obsługi. W 2000 roku wprowadzono wersje o mocach 116 i 143 KM, a trzy lata później pojawiła się kolejna generacja silnika 2.1 CDI (o symbolu OM646) o mocy 122 i 150 KM, a od 2007 r. również 136 i 170 KM.

Silnik ten ma common rail nowszej generacji, elektryczny zawór EGR i alternator chłodzony cieczą. Najnowszy motor 2.1 CDI, oznaczony symbolem OM651, to bardziej zaawansowana i przez to droższa w naprawach konstrukcja - ma podwójne doładowanie, łańcuch rozrządu od strony sprzęgła i piezoelektryczne wtryski firmy Delphi (duża partia okazała się wadliwa). Powyższe jednostki napędowe trafiły głównie pod maski Mercedesów klasy C i E oraz Vito, a najnowszy silnik pojawił się też w modelu GLK i w Jeepie.

Od strony eksploatacyjnej diesle 2.1 CDI sprawują się dość dobrze. Przede wszystkim wtrysk common rail zapewnia wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa.

Oczywiście, zależy ono od wariantu mocy i masy auta. W przypadku Mercedesa klasy C średnie zużycie paliwa w wersji 143-konnej wynosi około 7 l/100 km. Wbrew obiegowym opiniom układ wtryskowy nie jest wyjątkowo awaryjny ani bardzo kosztowny w naprawie.

Mechanicy podkreślają, że na rynku wtórnym większość Mercedesów z tym dieslem ma znacznie większy przebieg, niż pokazuje licznik, stąd rozczarowanie niektórych klientów. Stosunkowo rzadko przy przebiegach do 200 tys. km zawodzi turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe. Najczęściej użytkownicy aut z dużym przebiegiem i silnikiem 2.1 CDI mają problemy z porannym odpaleniem lub spadkiem mocy.

W obu przypadkach przyczyn może być kilka, ale zazwyczaj utrudniony rozruch to wina spadku ciśnienia w układzie wtryskowym, spowodowanego z kolei usterką pompy, wtryskiwaczy lub zaworu wysokiego ciśnienia.

Za spadek mocy odpowiada też system klapek kierujący przepływem powietrza przez kolektor ssący. W przypadku aut wyposażonych w filtr cząstek stałych jeżdżących tylko w mieście pojawiają się problemy z jego wypaleniem, a także z rozrzedzaniem oleju paliwem.

Układ wtryskowy - W systemie wtryskowym najczęściej zawodzą wtryskiwacze (koszt regeneracji 300 zł), a oprócz nich zawór i pompa wysokiego ciśnienia (rozszczelnia się, koszt naprawy około 500 zł). Największy problem pojawia się wtedy, gdy uszkodzą się uszczelki pod wtryskiwaczami. Wyjęcie wtryskiwaczy jest wtedy kłopotliwe, a w głowicy powstają trudne do usunięcia ubytki - konieczne jest frezowanie.
Klapki w „dolocie" - Większość silników (z wyjątkiem najstarszych) ma system plastikowych klapek w układzie dolotowym. Z biegiem czasu ulegają one deformacji i pękają, powodując m.in. spadek mocy. Niestety, z powodu braku części trzeba wymienić cały kolektor.

Koło alternatora - Koło pasowe alternatora ma sprzęgło jednokierunkowe, które często ulega uszkodzeniu. Towarzyszy temu hałas, a zwlekanie z wymianą może przyspieszyć zużycie napinacza paska. Naprawa jest dość szybka i niezbyt kosztowna.
Termostat - Silniki 2.1 CDI często zbyt wolno się rozgrzewają z powodu uszkodzenia termostatu - otwiera się np. już przy temperaturze płynu 45˚C. Uwaga! Kupując ten element, trzeba zawsze posługiwać się numerem katalogowym - był wielokrotnie zmieniany.

Elektrozawory - Zawory elektryczne regulujące wartość podciśnienia wykorzystywane są m.in. do sterowania wydajnością turbosprężarki i zaworu EGR (starsze silniki 2.1 CDI). Czasami zawodzą, powodując spadek mocy. Naprawa jest szybka i niedroga.
PODSUMOWANIE - Silnik starszej generacji 2.0 D miał 75 lub 95 KM i mógł pokonać bezawaryjnie ponad milion km. Nowsza jednostka 2.1 CDI bezawaryjnie z pewnością już tyle nie przejedzie, ale w zamian oferuje dużo lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i większą kulturę pracy. Zazwyczaj psuje się tylko osprzęt, bo jak twierdzą mechanicy, a także użytkownicy, trwałość układu tłokowo-korbowego jest nadal dość wysoka.
W przypadku awarii warto skorzystać z nieautoryzowanych warsztatów, gdyż pozwalają utrzymać koszty napraw na przystępnym dla większości osób poziomie.zrodlo fakt pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 27 lut 2012, 23:19 
bredzisz człowieku jak potłuczony. nie ma silników 2.1 cdi tylki 2.2 tak na przywitanie. w 2002r zrezygnowano z alternatora chłodzonego cieczą.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 28 lut 2012, 16:09 
Myślę, że koledze chodziło jednak o 2,2 a nie o 2,1 chociaż faktycznie dokładna pojemność w mercedesie 2,2 CDI wynosi dokładnie 2148 cm


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 14 sty 2021, 00:17 
Miałem W203 z tym silnikiem w wersji 143KM, super autko/silnik gdyby nie ta rdza... ale motor nie do zajechania !!!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Historia Mercedesa od... do CDI Common Rail  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Cieknąca magistrala Common Rail w Qashqai  NISSAN common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Dlaczego warto zaufać JustAcar przy zakupie auta  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  polandes  0
 Układ Common Rail delphi a Jaguar  JAGUAR common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Typowe usterki Forda Common Rail TDCI 2,0 1,8 - kody błędów  FORD common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  9
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group