Bezpieczny demontaż świec żarowych i wtryskiwaczy
Przyrządy do demontażu świec żarowych i wtryskiwaczy z silników diesla CR firmy Vibropac są już dostępne w Polsce. Likwidują one problem urywających się w trakcie demontażu świec lub wtryskiwaczy.
Nowe silniki wysokoprężne z wtryskiem w technologii Common Rail są wyposażone w długie świece żarowe. W trakcie nieumiejętnego demontażu lub użycia zbyt dużego momentu do odkręcenia gwint świecy żarowej może ulec zerwaniu. Przyczyn może być kilka:
- korozja występująca pomiędzy głowicą , a gwintem świecy
- korozja głowicy z powodu występującej wilgoci
- osadzająca się sadza na świecy
Do tej pory nie było prostego rozwiązanie tego problemu. Świeca żarowa musiała zostać zdemontowana przy pomocy dodatkowych urządzeń , bez gwarancji ,że gwint świecy nie ulegnie uszkodzeniu. Przy uszkodzeniu pojawiały się dodatkowe koszty: demontaż głowicy, rozwiercanie otworu, gwintowanie itp. Tylko w 30-40 proc. przypadków udawało się zdemontować świece bez uszkodzeń. W innych przypadkach dochodziło do różnych uszkodzeń głowicy, ale w niemal każdym przypadku głowica musiała zostać zdemontowana, a niekiedy nawet wymieniona na nową.
Vibropac M40 to opatentowane narzędzie, które zapewnia pomoc w takich przypadkach. Wykonane testy i próby wykazały sprawność tego urządzenia przy demontażu świec żarowych na poziomie 99,9 proc. bez przypadków uszkodzenia gwintu. Vibropac generuje w trakcie pracy wibracje o określonej częstotliwości, które są przekazywane na element odkręcający. Dzięki kluczowi dynamometrycznemu przekazywany moment jest w pełni kontrolowany.
Vibropac M40 przystosowany jest zarówno do bezinwazyjnego demontażu świec żarowych jak również do odkręcenia wtryskiwaczy w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych typu Common Rail.
Do pracy przy demontażu wraz z Vibropac potrzebny jest dodatkowo specyficzny ściągacz. W ofercie firmy dostępnych jest 12 różnych ściągaczy do niemal wszystkich wtryskiwaczy lub świec żarowych.zrodlo motofocus pl