Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 01:01



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 18 lut 2012, 22:54 
Każdy z nas wie, jak ciężki potrafi być sezon zimowy dla naszych pojazdów. Przygotowanie samochodów do zimowej eksploatacji jest dla nas zabiegiem często w ogóle nie branym pod uwagę i często niedocenianym a jak jest on ważny możemy się przekonać podczas porannych zimowych trudności z uruchomieniem samochodu przez np. zamarzniętą wodę w układzie paliwowym czy też zablokowanym układem paliwowym w silnikach Diesla przez kryształki parafiny. Powyższe problemy mogą zostać wyeliminowane przez prewencyjne i systematyczne stosowanie środków chemicznych firmy Wynn's, które pozwalają rozwiązać powyższe usterki pojazdów.

Pierwszym problemem z jakim często spotykają się użytkownicy pojazdów szczególnie wyposażonych w silniki wysokoprężne jest wytrącanie się kryształków parafiny z paliwa, które uniemożliwia start silnika. W okresie zimowym temperatura zewnętrzna spada znacznie poniżej zera. Olej napędowy, który został zatankowany do pojazdu nie zawsze jest odporny na znaczne wahania temperatur co powoduje powolne formowanie kryształków parafiny zawartej w paliwie, blokując jednocześnie filtr paliwa poprzez tworzenie spójnej skorupy z parafiny, która uniemożliwia przepływ paliwa blokując magistrale paliwowe. Konsekwencją tego procesu jest uniemożliwienie startu silnika. W procesie formowanie parafiny blokującej układ paliwowy możemy rozróżnić trzy ważne etapy:
1. "Punkt startu formowania kryształków" - w tej temperaturze proces formowania kryształków parafiny w paliwie zaczyna swój proces.
2. "CFPP - Temperatura blokowania zimnego filtra" - filtr paliwowy zaczyna być blokowany poprzez formowanie skorupy przez kryształki parafiny. Dystrybucja paliwa do silnika jest zablokowana.
3. "Temperatura zamarzania" - paliwo zmienią strukturę na stałą ze względu na wydzieloną parafinę i nie jest w stanie być dystrybuowane już do silnika.
Dla kierowcy pojazdu najważniejszą temperaturą jest CFPP "Temperatura Blokowania Zimnego filtra". Parametr ten przekazuje informacje, do jakiej temperatury ujemnej silnik będzie otrzymywał paliwo aby zapobiec problemom porannego rozruchu. Powyższy parametr jest zależny od kilku różnych czynników:
- zawartość i jakość składników parafinowych zawartych w oleju napędowym,
- skłonność do tworzenia parafiny. Duża ilość kryształków powstaje na dnie zbiornika, a największa ich koncentracja jest zawarta w dolnych partiach układu paliwowego z filtrem włącznie,
- miejsce zamontowania filtra paliwa w komorze silnika. Zimowy wiatr bardzo szybko doprowadza do zablokowania filtra, natomiast położenie filtra niedaleko chłodnicy zabezpiecza filtr przed blokadą podnosząc jego odporność na wyższe temperatury ujemne,
- jakość ropy użytej do produkcji oleju napędowego, metoda produkcji i ilość użytych uszlachetniaczy do finalnego produktu (np. dodatki przeciwdziałające wytrącaniu parafiny).
Odpowiedzią firmy Wynn's na ten problem jest wysokiej jakości produkt o nazwie ICE PROOF FOR DIESEL - ZIMOWY DODATEK DO ON. Charakteryzuje się następującymi zaletami:
- zapobiega powstawaniu kryształków parafiny w układzie paliwowym,
- znacznie poprawia płynność oleju napędowego,
- jeżeli paliwo nie jest przystosowane do warunków zimowych dodatki zawarte w produkcie Wynn's przyczyniają się do znacznie wolniejszego formowania kryształków parafiny,
- znacznie podnosi ujemne temperatury blokowania filtra (CFPP) dla zimowego oleju napędowego.
W polskich warunkach najczęściej dodatek Wynn's podnosi temperaturę CFPP o około 7 do 10 stopni Celsjusza w zależności od zatankowanego rodzaju oleju napędowego. W celu zmaksymalizowania odporności paliwa na powstawanie parafiny proponujemy stosowanie dodatków od sezonu jesiennego i tzw: "przejściowego" ON od temperatury minus 5 stopni Celsjusza.
Zawartość opakowania 325 ml zwykle wystarcza na około 70 litrów paliwa ON (ilość zastosowania może się różnić w zależności od rodzaju tankowanego ON).

Kolejnym ważnym problemem z jakim możemy zetknąć się w okresie jesienno-zimowym jest zawartość wody w układzie paliwowym naszego pojazdu. Nasz samochód prawie zawsze po okresie dużych wahań temperatur w okresie jesiennym wraz z dużą wilgotnością zawartą w powietrzu kondensuje wilgoć w układzie paliwowym. Nawet minimalna zawartość wody w paliwie potrafi skutecznie unieruchomić nasz pojazd. Kryształki lodu powstałe z wody wywołują następujące problemy:
- blokują filtr paliwa poprzez kryształki lodu,
- blokują magistralę paliwową w gaźnikach poprzez powstanie lodu w jego dyszach paliwowych. Zjawisko to nazywa się zamarznięciem gaźnika i skutecznie uniemożliwia start silnika.

W celu zapobieżenia występowaniu powyższych zdarzeń firma Wynn's wyprodukowała doskonały preparat o nazwie DRY FUEL. Dodatek do paliwa usuwający wodę z układu paliwowego Wynn's Dry Fuel jest dodatkiem stosowanym do paliw w silnikach benzynowych oraz Diesla wraz z turbodoładowaniem. Czyści układ paliwowy i chroni jego układ przed powstawaniem rdzy oraz korozji, zabezpiecza wtryskiwacze, gaźniki oraz wszelkie filtry paliwowe. Uniemożliwia zamarzanie wody w układzie paliwowym. Produkt jest nieszkodliwy dla układów DPF oraz katalizatorów.
Nie możemy również zapomnieć o użytkownikach starszych pojazdów, które z racji swojego wieku są bardziej narażone na problemy z rozruchem silnika z powodu niskich temperatur oraz dużej wilgotności powietrza. Problemy ze startem silnika są najczęściej spowodowane przez:
- zanieczyszczone paliwo, które tworzy bardzo uboga mieszankę paliwową;
- większą zawartość paliwa w cylindrach poprzez "lejące paliwo: końcówki wtryskiwaczy;
- znaczne zużycie części silnika;
- spadek ciśnienia w związku z zużyciem pierścieni tłokowych;
- niedostatecznym dozowaniem paliwa przez zużyty układ paliwowy;
- niedostatecznym prądem rozruchowym z starego akumulatora;
- stare i zaolejone świece zapłonowe oraz zużyte świece żarowe silników Diesla;
- podawane paliwo jest za zimne do stworzenia mieszanki w celu dokonania zapłonu.

Kombinacja jednego lub wielu czynników wymienionych powyżej powoduje znaczne trudności z uruchomieniem starszej generacji silników. W celu wyeliminowania problemów z uruchomieniem silnika powinniśmy zastosować łatwopalny i wysoko loty środek zwany potocznie "samo startem".
Takim produktem jest Wynn's Starting Fluid - SAMOSTART.
Jest to sprawdzony od wielu lat produkt stworzony na bazie paliwa charakteryzujący się również bardzo dobrą lotnością. Produkt ułatwia rozruch jednostki napędowej w niskich temperaturach i przy dużej wilgotności. Produkt można stosować w pojazdach osobowych, ciężarowych, maszynach rolniczych, kombajnach, traktorach oraz motocyklach. Produkt należy stosować dozując go przez kilka sekund (max 5 sekund) bezpośrednio do wlotu powietrza, filtra, gaźnika lub do kolektora ssącego w silniku, następnie natychmiast uruchomić silnik. W silnikach Diesla nie grzać wstępnie świec żarowych. Po wstępnym uruchomieniu silnika układ samoczynnie rozpocznie cykl spalania w celu podtrzymania pracy silnika.
Proszę pamiętać, że pełna ochrona przed sezonem zimowym naszego układu paliowego jest możliwa przez zastosowanie dwóch powyższych produktów marki Wynn's.
Okres zimowy jest również bardzo trudnym wyzwaniem dla pojazdów ciężarowych wyposażonych w powietrzne układy hamulcowe (AIRBRAKE SYSTEM). Powyższe systemy hamulcowe są wyposażone w mechaniczną ich aktywację poprze działanie ciśnienia powietrza wewnątrz. Spadek ciśnienia w układzie hamulcowym w czasie postoju wraz z wilgocią, może zablokować kompletnie system hamulcowy a także i pojazd. Dla zachowania maksymalnej wydajności systemów hamulcowych wyposażonych w system zaworów układ musi pracować bez żadnych niedomagań i usterek. Powietrze zawsze zawiera pewną porcję wilgoci, która w okresie zimowym może skutecznie zamrozić zawory i inne części mechaniczne układu. Hamowanie w tej sytuacji może okazać się bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. W celu zapobieżenia takim problemom każdy układ hamulcowy samochodu ciężarowego posiada specjalną pompę dozującą specjalny czynnik niezamarzający do jego wnętrza. Czynnik wstrzykiwany przez specjalną pompę wiąże się z wilgocią w celu zwiększenia odporności układu na minusowe temperatury.
Firma Wynn's w swojej ofercie zimowej posiada specjalny produkt o nazwie AIR-BRAKE ANTIFREEZE - Płyn przeciw zamarzaniu powietrznych układów hamulcowych.
Jest to wolny od metanolu i alkoholu płyn do stosowania w systemach dozowania samochodów ciężarowych, autobusów i ciężkich pojazdów wyposażonych w powietrzne układy hamulcowe. Produkt chroni przed zamarzaniem i oblodzeniem układ hamulcowy oraz twardnieniem węży gumowych chroniąc jednocześnie elementy układu przed powstawaniem rdzy i korozji.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Fitry paliwa, a woda w układzie paliwowym  MERCEDES common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  2
 Problem z wyciekiem paliwa z szyny CR  INFINITI common rail Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  7
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
 Stół Probierczy CR JET - Opinie porady  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  DROMAR  46
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group