Dzisiaj jest 02 cze 2023, 18:55



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 16 lut 2013, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Witam !!!!!!!!

Dawno nie pisałem nic na forum ponieważ zostałem wysłany na szkolenia i prawie większość czasu spędzałem poza firmą .

Wróciłem i na początek od razu temat zagadka , mianowicie :

Ford focus tdci 2003 rok , przebieg na liczniku 270 tyś , faktyczny - nie wiem .

Problem polega na tym iż , autko ma problemy z rozruchem , ale tylko wtedy gdy temp. spadnie poniżej -5 stopni zaczyn bardzo długo kręcić im zimniej tym dłużej kręci i łapie tak jakby załączał poszczególne cylindry .

Wydawało by się że temat prosty .......ale .
W aucie zostało zrobione/wymienione :
- wtryskiwacze ( kompletna regeneracja z nowym kodem - regeneracja w ASO BOSCHA w IŁAWIE - robiliśmy zawsze u nich i nigdy nie było problemów i reklamacji )
-zawór ciśnienia na pompie CR
- rozrusznik
- akumulator
- świece żarowe , filtr paliwa
- przekażnik systemowy
- sprawdzono ciśnienie na cylindrach 30,29,30,30 - ok.


Podłączyłem IDSa forda , podczas rozruchu widać jak ładuje ciśnienie na listwę praktycznie od razu 240 barów , a zapalić nie chce .
Rozpał powinien być , a niema ? Sprawdziłem też czy liczy obroty (czujnik wału ) - obroty widzi , temperatury , paliwa , powietrza , płynu - też są w normie .
Sprawdziłem wydajność pompy na aucie minimalne ciśnienie według forda to 1050 bar podczas kręcenia , ciśnienie pompa ładuje ładnie bo naładowała mi 1470 bar i to jest ok.
Nie miałem pomysłu już na Henrego Forda ale , kolega z firmy cały czas twierdził że to sterownik silnika ECU broi , więc poprosiłem właściciela o drugi kluczyk , do zaprogramowania drugiego ECU .
Zaadoptowałem używane ,ale sprawne ECU z focusa też z tego rocznika , tej samej mocy , i najważniejsze chodzącego .
I co , i lipa rano do autka i to samo . Kręci jak dzik i dopiero po 20 , 30 sekundach odpala , z trudem temp. -5 stopni .


Panowie moje pytanie , co wy na to ?
Podpowiedzi mile widziane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam !!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 16 lut 2013, 22:26 
A może coś z rozrządem jest nie tak skoro wszystko jest dobre ,a silnik nadal nie zapala. A czy sprawdziłeś zasilanie świec bo czasami sprawdza się świece, a problem jest w zasilaniu szczególnie na zimnym silniku.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 17 lut 2013, 23:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Świece są nowe , i jeśli wierzyć właścicielowi autka to grzeją , było sprawdzane w poprzednim warsztacie , focus zwiedził już trochę warsztatów .
Jeśli chodzi o rozrząd to powinien być błąd synchronizacji wału z wałkiem , ale teoretycznie kiedy łańcuch się wyciągnie minimalnie to jest szansa że ecu tego nie wyłapie . Ale czy od razu by to miało taki wpływ na rozpał przy minusie ? Miałem parę przypadków w tddi na VP że był wyciągnięty łańcuch i tak się działo że autko słabo paliło .

Sprawdzę rozrząd , każda podpowiedz jest cenna .


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 22 lut 2013, 13:33 
Offline

Rejestracja: 06 kwie 2012, 19:29
Posty: 73
Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
inox i jak tam walka z focusem, ogarnąłeś temat??


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 25 lut 2013, 16:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Cały czas walka , wszystko już sprawdzałem i podmieniałem ( czujniki, sterownik , wtryski , nawet pompę pokusiłem się wyjąć i dałem do sprawdzenia do Boscha w Iławie , i nic nie znalazłem , rozruszniki itd. )
Prawda jest taka że teraz jest w miarę dodatnia temperatura , więc testy nie są do
końca wiarygodne , ale i tak nie pali jak trzeba .
Mam kolegę w ASO forda w Niemczech 10 lat praktyki , rozmawiałem z nim i On twierdzi że przyczyną jest dwumasa , tylko że nic nie stuka , ani nie ma drgań .
Ostatecznie wypruję skrzynię i sprawdzę .

Chyba że macie inne pomysły ???????

Pozdrawiam !!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 26 lut 2013, 09:32 
Offline

Rejestracja: 06 kwie 2012, 19:29
Posty: 73
Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
ciśnienie które podałeś to jest dla zimnego czy dla ciepłego silnika


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 01 mar 2013, 23:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Ciśnienie na garach mierzone oczywiście na zimnym motorze .
Ale sprawa się powoli wyjaśnia .
Skrzyni nie wyciągałem bo nie miałem czasu , stoi i czeka na trochę czasu i wenę .
Ale klient nie upomina się o autko to na razie niema pośpiechu .
Co do usterki jedną rzecz zauważyłem i myślę że to jest klucz do tej zagadki .
Kiedy przy kolejnej próbie rozpału kumpel zaczął szarpać za wiązkę kabli masowych od akumulatora focus odpalił praktycznie na dwa obroty wału . I co jeszcze , mocno grzeje się klema masowa i plusowa , gdy silnik chodzi . Miałem kiedyś podobny problem w Vivaro też cyrki się działy . Spróbuję nawiercić klemy tam gdzie zaciśnięte są przewody i podgrzeje dobrze dużą lutownicą , w puszcze rozgrzaną cynę aby poprawić połączenie na zaciskach . Oby to było to, bo skrzyni nie chce mi się pruć .


Pozdrawiam !!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 07 mar 2013, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Focus pali na dotyk , temat ogarnięty .
Powodem całego problemu , był słaby styk klem , fabrycznie zaciśniętych . Właśnie w miejscach zacisku z upływem czasu , oraz przy nieszczelności słupków ( biegunów ) akumulatora( parowanie opar elektrolitu ) powstał słaby styk , a gdy jest słaby styk no to jeszcze kabelki lubią się przesmażyć , i tu niestety tak było . Zalutowanie klem , wymiana wiązki silnika , dwóch odcinków ( nie chciało mi się szukać gdzie się zgrzały ) i Henry ford pali od strzała .


pozdrawiam !!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 08 mar 2013, 00:16 
Ciekawa sprawa z kabelkiem , ale kolejny raz się okazuje, że duże problemy mogą tkwić w kabelku. Dlatego zawsze jak się wykona bardzo dokładne i zaawansowane pomiary i dalej jest źle to warto prześwietlić te najprostsze sprawy i efekt jak na tym przykładzie osiągnięty. Poz


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 lut 2015, 13:58 
Offline

Rejestracja: 12 lut 2015, 13:53
Posty: 1
Miejscowość: Trójmiasto
Hej! Skontaktuj się z eurocar.pl. Oni rozwiązali chyba każdy problem z moim Fordem. Mają przystępne ceny więc czasami lepiej dać swoje auto w ręce specjalistów, niż ładować pieniądze w niepewne pomysły.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 WADY I ZALETY SILNIKA 1.9JTD,1.3JTD  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 2.0 jtdm - długi rozruch w temperaturach 11-22stopni  ALFA ROMEO common rail - Regeneracja wtryskiwaczy / Naprawa wtrysków  arekdbz  0
 Czy warto wybrać najmocniejszą wersję silnika VCDi?  CHEVROLET common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Uszkodzone wtryskiwacze silnika 1,5 dCi  DACIA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Ford MONDEO MK3 BŁĄD 1664  FORD common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group