Dzisiaj jest 29 sie 2014, 17:01



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 01 lip 2012, 11:57 
Witam.
Zamierzam kupić Forda Mondeo mk3 w dieslu no i tu właśnie rodzi się pytanie.
TDDI czy TDCI ?
Czytam od dwóch dni że TDCI to common rail i ciągnie za sobą wydatki z racji często padających wtrysków oraz okropna czułość na jakość paliwa i jedynym plusem jest to że silnik TDCI pracuje ciszej niż TDDI.
TDDI natomiast starodawny silnik diesla lecz męczy go koło dwumasowe.
Czy to wszystko jest prawdą?
Interesuje mnie sedan ale kombi również bym rozważył.
Może jest ktoś kto ma takiego forda i podzieli się odczuciami i opinią na temat żywotności tych silników i ogólnie samochodu.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 01 lip 2012, 11:58 
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferuje 3 rodzaje nadwozia, z których najtańszy to hatchback (pojemność bagażnika 363 l), o około tysiąc zł. droższe jest kombi (pojemność bagażnika 490 l), a do sedana (pojemność bagażnika 475 l) należy dołożyć jeszcze około 1 tys. złotych.

Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.
Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)

Silnik

W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).

Najtańszy Focus wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM) kosztuje od 60 700 złotych, natomiast aby stać się posiadaczem najtańszej wersji z dieslem (poj. 1,6, moc 95 KM)trzeba wydać 68 200 złotych.

Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich cenę (za słabszy trzeba dopłacić około 11 tysięcy złotych, a mocniejszy oznacza dopłatę około 19 tysięcy złotych), polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów)


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 02 lip 2012, 22:56 
Witam !!!!

Kolego Mondeo TDDI czy TDCI to jedna wielka porażka .

TDDI jest na pompie VP Bosch i na mechanicznych wtryskiwaczach - siadają pompy ( a konkretnie tłok który zaciera sie w korpusie i upala całą elektronikę pompy niestety Bosch twierdzi że poczęści jest to wina paliwa w Polsce ale też przebiegu aut #nic nie jest wieczne# .

TDCI jest to prawie że identyczny silnik jak w TDDI z małymi istotnymi różnicami .
Mianowicie system paliwowy - zastosowano COMMON RAIL firmy delphi .
Są wady i zalety tego systemu Delphi ( bardzo szybka naprawa - zaleta dla serwisów diesla , stosunkowo łatwa diagnoza jeśli serwis zna temat Delphi , stosunkowo niskie spalanie ) A minusy no .... oczywiście koszty naprawy stosunkowo wysokie , trwałość różna w zależności od rodzaju paliwa ( np. BOSCH jest bardziej odporny na jakość paliwa ).
Pompy Delphi jak twierdzi Bosch "mielą się na stole" i ja z praktyki wiem że tak jest są bardzo delikatnie .
A gdy taka pompka rzuca opiłki do układu to ..... pierwsze lecą wtryski , bo całe ciśnienie wali do razu na nie .

Opiłki w układzie mondeo czy w focusie na systemie Delphi równa się remont ( jak będzie co jeszcze ratować ) pompy , wtrysków , i zbiornik niestety nowy oraz filtr paliwa . koszt od 3800 zł do 5000 zł zależności od serwisu diesla .

Jest jeszcze wiele minusów , wyciągające się łańcuchy rozrządu , uginające się korby i wiele innych mankamentów , ALE KTÓRE AUTO ICH NIEMA !!!!!!


POZDRAWIAM !!!!!!!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 04 lip 2012, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 82
Zgadzam się z tym co pisze "gość" TDDI czy TDCI w wykonaniu Forda to porażka osobiście miałem styczność z pompami VP i common rail delphi .
Panowie to są auta nie na nasze kieszenie , koszty naprawy układu paliwowego w tych autach ją bardzo wysokie "gość" zapomniał dodać też ceny pompy VP jest to koszt regeneracji od 2200 - do nawet 3000 zł . Niestety jakość usług naszych warsztatów też pozostawia wiele do życzenia . Ja mam jeden serwis sprawdzony na mazurach jeśli chodzi o TDDI czy TDCI . Po pierwsze mają serwisówkę FORDa , znają temat , ceny dobre , czasowo ... to różnie z nimi bywa ale goście nie odstawiają lipy . Fordów miałem kilkanaście , firmowe , prywatne także i zawsze trafiały do tych gości z mazur . A krótko mówiąc to FIAT i FORD to G...... wort . Pozdrawiam !!!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lip 2012, 21:07 
INOX kolego to powiedz jakie auto z układem Common Rail bosch delphi denso czy siemens warto kupić?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lip 2012, 23:04 
Już kolego odpowiadam ..... tylko powiedz gdzie tankujesz ?

Jeśli będziesz tankował dobre paliwo , wymieniał filtry na czas to powiem tylko tyle . Mamy w firmie Volvo S60 2006 rok silnik D5 bez DPFa (auto kupione nowe w Polskim Salonie ) ma naganiane 580tyś i nic nie było robione paliwo tankowane tylko Niemcy lub Austria filtry zmieniane co 20 tyś . wszystkie (paliwa , powietrza ,olej itd.) Auto chodzi jak burza .

Samochody które są przywożone do Polski , są od pierwszego właściciela , niepalącego i na dodatek Dzidka po osiemdzieśiątce , który jeżdził tylko do kościoła .
W bajki i w duchy to ja nie wieże !!!!!!!!!!!
W rzeczywistości auto ma naganiane 450 tyś. pod koniec to ostatnie 60-80 tyś to nic nie było robione chodzi o wymiany jakichkolwiek filtrów czy innych części .
Trafia do POLSKI przechodzi metamorfozę ma już 187 tyś jak co drugi na allegro, oczywiście wszystko też zostało wymienione . Dochodzi jeszcze Polskie piękne paliwo i taki ford czy vw , audi na common railu , czy pompowtryskach musi powtarzam MUSI wyzionąć ducha .

Moim skromnym zdaniem tak to jest z tymi autkami .


Pozdrawiam !!!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 07 lip 2012, 23:01 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 66
Obrazki: 0
Czyli jednak preferowany jest układ Common Rail Bosch bo silnik d5 ma 5 fajnych wtryskiwaczy elektromagnetycznych , które gdyby się jednak uszkodziły to można je w dobrych pieniądzach regenerować i po sprawie.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 09 lip 2012, 12:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 82
Witam !!!!!!

Tak , ja osobiście jestem za COMMON RAILem BOSCHa. A przemawia za tym wiele argumentów na korzyść firmy Bosch .
_ dostępność części bez problemu - rynek otwarty i ogólnodostępny bez ograniczeń ( w przeciwieństwie do firmy DELPHI która blokuje dostępność części , tylko części bez problemu mogą kupić autoryzowane serwisy )

_ Bosch jak pisałem jest barzdziej odporny na jakość paliwa .

_ przebiegi nawet na dobrym paliwie Bosch osiąga najlepsze ( Spotkałem się z przebiegiem milion kilometrów bez zaglądania do układu paliwowego . IVECO 3.0HPT ).

_ Bosch nie zaliczał takich wpadek jak np. DELPHI ( chodzi tu o MERCEDESA który wstrzymał linię produkcyjną Delphi oraz swoją z powodu wad wtryskiwaczy )

Jeśli chodzi o naprawę wtryskiwaczy czy pomp , to myślę że Bosch jest w miarę przyjemny w regeneracji , pod warunkiem że serwis dysponuje odpowiednimi warunkami naprawy i sprzętem który umożliwia na chwilę obecną naprawę
od A do Z łącznie z regulacją tzw TRZECIEGO STOPNIA .
Czyli wtryskiwacz Boscha w którym wymieniamy Rozpylacz , Uszczelnienie wewnętrzne wtryskiwacza . oraz trzpień z zaworem i przeprowadzamy regulację ETAPEM TRZECIM to możemy mówić że wtryskiwacz spełnia parametry NOWEGO WTRYSKIWACZA , ( oczywiście warunek - części użyte do naprawy Bosch , żadnej podróby ) . Wtryskiwacze czy pompy tzw. BX są bardzo podobnie regenerowane w Firmie BOSCH . Często zdarza się że BX - czyli wyrób regenerowany przez Boscha przychodzi do nas zupełnie NOWY wtryskiwacz .
Wynika to z tego iż Bosch nieraz nie posiada BXów konkretnych numerów wtryskiwaczy , więc dają zupełnie nowe .

Pozdrawiam !!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 14 gru 2012, 13:22 
Offline

Rejestracja: 14 gru 2012, 13:12
Posty: 1
Witam!
Jestem użytkownikiem Forda Mondeo 2.0 TDDi 115 KM z 2001 roku. Kolega chciał aby podzielić się odczuciami więc postanowiłem napisać. Auto miało swoje "momenty", wymieniałem komplet koła dwumasowego + sprzegło, rozrusznik, alternator, maglownicę. Przejechałem od momentu kupna w 2007 roku 80 tys km. Auto w momencie kupna przez mnie miało oznaki rozpadającego się koła dwumasowego, dlatego je robiłem.
Nigdy nie robiłem i jak na razie nie wskazuje żebym musiał: pompy o której piszecie, wtrysków (niezniszczalne), zawieszenia (wymieniłem tylko osłony przegubów). Auto trwałe, duże i wygodne, jasne, że jak naprawa to trochę drożej było, ale który samochód teraz jest tani w naprawie...? elektryka w szybach i lusterkach działa bez zarzutu (a ludzie piszą, że siada, jest to nieprawda), mankament to rdza, faktycznie atakuje na progach i nadkolach. Z drugiej strony ja nie dbałem o blachy wcale, wielokrotnie gdzieś obtarłem, co z tego? Mechanicznie bez zarzutu, auto pali w zimy przy - 20 stopniach, co więcej trzeba. Teraz akurat auto wystawione jest na sprzedaż ponieważ kupiłem nowy wóz. Polecam wszystkim Mondka z silnikiem TDDi 115 KM.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 sty 2013, 02:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2013, 01:28
Posty: 2
Jeśli będziesz tankował dobre paliwo , wymieniał filtry na czas to powiem tylko tyle . Mamy w firmie Volvo S60 2006 rok silnik D5 bez DPFa (auto kupione nowe w Polskim Salonie ) ma naganiane 580tyś i nic nie było robione paliwo tankowane tylko Niemcy lub Austria filtry zmieniane co 20 tyś . wszystkie (paliwa , powietrza ,olej itd.) Auto chodzi jak burza .

Zgadzam sie z tą opinią w 100%


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 FORD FOCUS MK1 1.8 TDCI 115KM 2002 ROK NIE CHCE PALIĆ...  FORD common rail  rossi  2
 Czy warto wybrać najmocniejszą wersję silnika VCDi?  CHEVROLET common rail  Anonymous  2
 CRU2i czy warto kupic?  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE  lokiju1233  1
 Regeneracja wtryskiwaczy , pompy Ford Mondeo tdci 2,0  FORD common rail delphi  Anonymous  1
 Czy uszkodzona jest pompa ? Bosch CP1  POMPY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  dawidd  10
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group