Dzisiaj jest 29 mar 2024, 03:00



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 20 lip 2014, 00:33 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2014, 23:26
Posty: 3
Miejscowość: warszawa
Piszę pracę dyplomową związaną z mechatroniką pojazdów. Potrzebuje informacji na temat identyfikacji kodów IMA wtryskiwaczy CR czołowych producentów układów wtryskowych. Czy ktoś z was może mnie odesłać do odpowiedniego źródla gdzie takowe informacje mogę znaleźć?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 25 lip 2014, 21:19 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2014, 23:26
Posty: 3
Miejscowość: warszawa
Czy jest w stanie chociaż ktoś powiedzieć w jaki sposób są nadawane nowe kody IMA po regeneracji wtryskiwacza?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 29 sie 2014, 15:36 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2014, 23:26
Posty: 3
Miejscowość: warszawa
To może chociaż ktoś jest w stanie mi wymienić jakie sposoby kodowania stosowali różni producenci? Bosch ma kody ima, delphi C2i i C3i a reszta? Denso kiedyś stosowało rezystor. A czy któraś z marek stosowała podział na kilka grup selekcyjnych?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 29 sie 2014, 22:15 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
Kody nadawane są na podstawie porównania zrobionego/naprawionego lub też poprostu kupionego nowego wtryskiwacza z wtryskiwaczem wzorcowym.

Wtryskiwacz wzorcowy tak na prawde nigdy nie powstał lecz jest wynikiem badań i porównań przez producentów przy jakich parametrach (czyli dawek paliwa i przelewu) pracuje najlepiej na danym aucie.

Gdy już ustalono, że dany wtryskiwacz najlepiej działa na takich i takich ustawieniach, to trzeba poprostu włożyć do silnika 3/4/5/6 albo 8 identycznych wtryskiwaczy.

Problem w tym że rzeczywistości nie da się zrobić nawet dwóch identycznych wtryskiwaczy nie mówiąc już o 4 czy 6, a co dopiero mówić żeby były idealne jak ten "wzorcowy".

Problem ten rozwiązuje teroretycznie kodowanie wtryskiwaczy.
W bazach urządzeń jak np EPS 708 czy tez Hartridge są zapisane miliony kombinacji różnych odchyłek dawek paliwa czy też przelewu, w zależności od ciśnienia, czasu otwarcia itd.
Taka maszyna bada dany wtryskiwacz i porównuje go do zapisanego wtryskiwacza "wzorcowego". Róznice dawek itd. są właśnie tym kodem.
Kod ten mówi komputerowi w aucie że ma otworzyć na dłużej/krócej wtryskiwacz wtedy/lub wtedy, podać mniejszą lub większą dawke paliwa.
W komputerze auta oczywiscie jest zapisany algorytm który rozpoznaje te kody i wie co one oznaczają.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Bezpłatne kodowanie / dekodowanie kodów wtryskiwaczy  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  gdsturbo  6
 170 2.0tdi CR nierówna praca na ciepłym silniku  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
 E-klasa 2,2Cdi 150km 2002r nie równa praca silnika.  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  kabzaaa  0
 BMW 320d nierówna praca silnika  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  reloop  0
 naprawa pomp wtryskowych i wtryskiwaczy common rail PRACA  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  moto_cholewa  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group