Dzisiaj jest 29 mar 2024, 09:58



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 22 cze 2013, 16:32 
Pompowtryskiwacze napędzane hydraulicznie typu HEUI.
Amerykańska firma Caterpillar od roku 1993 rozpoczęła stosowanie układu wtryskowego opartego na pompowtryskiwaczach sterowanych elektromagnetycznie i napędzanymi hydraulicznie – olejem silnikowym skumulowanym w zasobniku pod ciśnieniem 4 – 24 MPa. Stąd też wywodzi się nazwa układu HEUI (ang. Hydraulically-actuated , Electronic-controlled Unit Injection).

Obrazek
Pompowtryskiwacz HEUI.

Układ HEUI złożony jest z:
- hydraulicznie napędzanego pompowtryskiwacza,
- wysokociśnieniowej tłoczkowej pompy oleju,
- zaworu sterującego ciśnieniem oleju w zasobniku,
- elektronicznego sterownika silnika (ECU),
- podającej pompy paliwa,
- czujników: prędkości obrotowej, ciśnienia doładowania i atmosferycznego, temperatury i ciśnienia paliwa, temperatury i ciśnienia oleju, temperatury powietrza i cieczy chłodzącej, ciśnienia w zasobniku oleju, włączenia sprzęgła i hamulców pojazdu, położenia pedału przyspieszenia.

Pierwsze układu wtryskowe HEUI realizowały wtrysk paliwa pod ciśnieniem 135 MPa. Ostatnie generacje układów wtryskowych HEUI generują już 165 MPa, a ciśnienie to jest niezależne od prędkości obrotowej oraz obciążenia silnika. Największą zaletą tego układu wtryskowego jest wyeliminowany wałek krzywkowy, który przenosił duże przeciążenia napędu. Brak tego wałka pozwolił na łatwiejsze zamontowanie pompowtryskiwaczy bez konieczności zmian konstrukcyjnych (wymagana jest jedynie zmiana głowicy). HEUI pozwala na kształtowanie przebiegu wtrysku paliwa – realizacja dawki dwy-fazowej: pilotowa (wstępna) oraz główna.
By hydrauliczne pompowtryskiwacze mogły poprawnie działać, wymagana jest obecność dwóch obiegów płynów:
- paliwowego, złożonego z zbiornika paliwa, podającej pompy paliwa, filtru paliwa, zasilających kanałów paliwa w głowicy silnika i zaworu sterującego ciśnienie na poziomie 0.2 MPa: do zbiornika powraca bardzo mała ilość paliwa;
- olejowego, składającego się z miski olejowej, pompy oleju, chłodnicy oleju, filtru oleju, wysokociśnieniowej pompy oleju, kolektora oleju i zaworu sterującego ciśnieniem oleju w kolektorze.
Wtrysk paliwa do komory spalania rozpoczyna się w momencie, gdy pod wpływem impulsu prądowego z ECU otwiera się zawór elektromagnetyczny pompowtryskiwacza. Zawór ten umożliwia przepływ oleju z zasobnika do przestrzeni nad tłokiem w pompowtryskiwaczu. Tłok pod działaniem ciśnienia oleju przesuwa się ku dołowi, tłocząc paliwo do rozpylacza.
Wtrysk pilotowy jest realizowany dzięki trzem wzdłużnym otworom w czołowej części nurnika, które odmierzają dawkę wstępną. Po wykonaniu przez nurnik części skoku łączą się one z kanałem przelewowym i następnie – po odcięciu połączenia tych otworków z przelewem – rozpoczyna się wtrysk główny paliwa. Zakończenie wtrysku paliwa jest wywołane zamknięciem zaworu elektromagnetycznego – odcięciem dopływu oleju do pompowtryskiwacza i równoczesnym połączeniem odpływu oleju do miski olejowej.
Zasilanie pompowtryskiwacza paliwem rozpoczyna się w chwili, gdy nurnik i tłok pod działaniem sprężyny przesuwają się do góry.
Tego typu pompowtryskiwacze są stosowane w silnikach, w których pojemność jednego cylindra nie przekracza 1 litra.
Najnowszej generacji pompowtryskiwacze napędzane hydraulicznie, oznaczone jako HEUI-B, umożliwiają realizację różnych charakterystyk wtrysku paliwa jako funkcji ciśnienia wtrysku względem kąta obrotu wału korbowego, elektronicznie dostosowywanych do aktualnych warunków pracy, a więc obciążenia i prędkości obrotowej silnika.
Układ HEUI-B pozwolił na podniesienie ciśnienia wtrysku do 175 MPa. W pompowtryskiwaczach układu HEUI-B, zawór elektromagnetyczny steruje zarówno ciśnieniem oleju dopływającego do przestrzeni wyznaczonej przez tłok i nurnik pompowtryskiwacza (podobnie do HEUI), jak i ciśnieniem powodującym uniesienie igły w rozpylaczu.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Pompa cr Common Rail Denso budowa ma ktoś.....  POMPY COMMON RAIL DENSO INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  2
 sprzęt do testowania i naprawy pompowtryskiwaczy  POMPOWTRYSKIWACZE INFORMACJE OGÓLNE SAMOCHODY OSOBOWE  Anonymous  0
 REGENERACJA POMPOWTRYSKIWACZY - NOWA TECHNOLOGIA BOSCH / VW  POMPOWTRYSKIWACZE INFORMACJE OGÓLNE SAMOCHODY OSOBOWE  Anonymous  1
 Budowa pompy wysokiego ciśnienia BOSCH Common Rail  POMPY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  michal_adamski  6
 BUDOWA Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH  KOMPONENTY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  7
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group