Dzisiaj jest 11 gru 2024, 05:14



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 22 cze 2013, 12:48 
Jakie występują usterki pompowtryskiwacza. Jak je wykrywać diagnozować - interpretacja wyników diagnostyki silnika diesla,(egr zawór)

Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami.
Po za możliwością odczytu usterek zawartych w pamięci i testu nastawników, samodiagnostyka umożliwia wykaz parametrów bieżących uporządkowany według podzespołów w bloki wartości pomiarowych. Dla układu wtryskowego znaczenie mają bloki wartości pomiarowych 1,8,13 i 18. W bloku nr. 13 znajduje się odchylenie dawki na biegu jałowym, co ułatwia identyfikację wadliwie pracującego cylindra. Volkswagen dopuszcza, by odchylenie wynosiło +2,8 mg/skok. W sytuacji wyraźnych odchyleń, zwłaszcza w kierunku dodatnim, należy poszukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Możliwymi przyczynami może być nieszczelna komora spalania lub nawet uszkodzony wtryskiwacz. Po załamaniu krzywej prądu, sterownik rozpoznaje włączenie zaworu elektromagnetycznego rozpoczynające tłoczenie pod wysokim ciśnieniem. Początek tłoczenia musi nastąpić po włączeniu zaworu elektromagnetycznego. Ten czas jest nadzorowany przez sterownik. Odchylenia są zapisywane jako usterka w pamięci diagnostycznej. Wówczas wartości pomiarowe w bloku 18 przy odpowiednim wtryskiwaczu pojawia się wartość 1 lub 2 zamiast 0.

Nr Zespół Wartość wskazana Objaśnienia
01
Dawka wtrysku Prędkość obrotowa: 880 obr/min
Dawka wtrysku: 6,3 mg/skok
Czas trwania wtrysku: 7,1°OWK
Temperatura silnika: 48 °C
02 Czujnik pedału przyspie-
szenia Prędkość obrotowa: 880 obr/min
Położenie pedału przyspieszenia: 0%
Położenie przełącznika: 0/1/1
Temperatura silnika: 48 °C 0 – 100%
Klimatyzacja/bieg jałowy/sprężarka klimatyzacji
03

Recyrkulacja
spalin Prędkość obrotowa: 880 obr/min
Masa powietrza, nominalna: 245 mg/skok
Masa powietrza, rzeczywista: 247 mg/skok


Współczynnik trwania impulsu zaworu EGR: 79% Przy wyłączonej recyrkulacji spalin rzeczywista masa powietrza jest dwa razy większa od nominalnej. Zawór EGR wyłączony: 5%, zawór EGR włączony: do 80%
04
Początek wtrysku Prędkość obrotowa: 880 obr/min
Początek wtrysku: 4,3° przed GMP
Czas trwania wtrysku: 5,1°OWK
Synchronizacja: -4,9% Odchyłka czujnika GMP: ±6°OWK
06 Włącznik świateł hamowania i czujnik położenia pedału sprzęgła Prędkość jazdy: 0 km/h
Położenie przełącznika: 0/0/0
Obciążenie: 0%
Tempomat: 255 Hamulec 1/Hamulec 2/Sprzęgło
Wartość 255 – nie ma tempomatu
07 Temperatury Paliwo: 33°C
Współczynnik trwania impulsu zaworu chłodzenia paliwa: 0
Zasysane powietrze: 21°C
Ciecz chłodząca: 48°C Tylko silniki 4-cylindrowe!
08 Dawki pełnego obciążenia Prędkość obrotowa: 881 obr/min
Dawka wtrysku, pedał przyspieszenia: 0 mg/skok
Dawka wtrysku, moment obrotowy: 30,2 mg/skok
Dawka wtrysku, ograniczenie dymienia: 38 mg/skok Maksymalnie 62 mg/skok. Przy dawce ponad 62 mg/skok: podejrzenie chiptuningu silnika.
10 Doładowanie 1 Masa powietrza: 245 mg/skok
Ciśnienie otoczenia: 999 hPa
Ciśnienie doładowania: 989 hPa
Obciążenie (pedał przyspieszenia): 0% Ciśnienie bezwzględne!
Ciśnienie bezwzględne!
11 Doładowanie 2 Prędkość obrotowa: 883 obr/min
Ciśnienie doładowania, nominalne: 1020 hPa
Ciśnienie doładowania, rzeczywiste: 989 hPa
Współczynnik trwania impulsu zaworu ciśnienia doładowania: 76% Ciśnienie bezwzględne!
Ciśnienie bezwzględne!
13 Odchyłka dawki biegu jałowego Cylinder 3: -0,68 mg/skok
Cylinder 2: -0,47 mg/skok
Cylinder 1: +0,85 mg/skok Maksymalne dopuszczalne odchylenie ±2,8 mg/skok
15 Zużycie paliwa Prędkość obrotowa: 882 obr/min
Dawka wtrysku: 6,2 mg/skok
Zużycie paliwa: 0,6 dm¬3/h
18 Wtryskiwacze Cylinder 3: 0
Cylinder 2: 0
Cylinder 1: 0 Wartość 0 – wtryskiwacz sprawny; wartości inne niż 0 - uszkodzony


Sprawdzanie obwodu hydraulicznego pompowtryskiwaczy.
Jeśli w blokach wartości pomiarowych 13 lub 18 wykazano wartości wskazujące na usterki, należy rozpocząć pomiar ciśnienia tłoczenia wstępnego paliwa, za pomocą manometru podłączonego do złącza kontrolnego, po czym uruchomić silnik.
W trakcie rozruchu silnika, ciśnienie wstępnego tłoczenia paliwa powinno wynosić co najmniej 100 kPa, na biegu jałowym 300 kPa, a przy nominalnej prędkości obrotowej co najmniej 750 kPa. Jeżeli ciśnienie to podczas pracy na biegu jałowym lub podczas rozruchu jest niższe, może to oznaczać uszkodzoną pompę wstępnego tłoczenia paliwa lub nieszczelność wtryskiwaczy. W celu wstępnej lokalizacji usterki ścisnąć, ale tylko na chwilę, kleszczami przewód przelewowy paliwa. Jeżeli wartość ciśnienia paliwa wynosi poniżej 800 kPa, to usterka leży w obwodzie tłoczenia paliwa. Przed wymianą pompy przetłaczającej paliwo należy sprawdzić stan filtru paliwa, szczelność przewodów paliwa a także sprawność występującej w niektórych modelach samochodów elektrycznej pompy zasilającej, zanurzonej w zbiorniku paliwa. Z kolei, jeśli ciśnienie przekracza wspomniane 800 kPa, pompa przetłaczająca jest sprawna. Wtedy wina może leżeć po stronie uszczelnienia, umieszczonego pomiędzy dopływem a przelewem z pompowtryskiwacza.

Obrazek

Uszczelnienia O-ring w pompowtryskiwaczach mogą się wycierać.
W silnikach wyposażonych w dwa zawory na cylinder, każdy pompowtryskiwacz jest zamocowany za pomocą jarzma dociskowego. Z powodu występowania dużych sił napędu pompowtryskiwacza, jarzmo porusza się. W przypadku silników z 4 zaworami na cylinder, wtryskiwacze montowane są za pomocą dwóch śrub.

Obrazek
Mocowanie pompowtryskiwaczy w głowicy silnika 16 zaworowego.

Spróbować można wykonać zabieg uszczelniający, poprzez wymianę uszczelnień typu O-ring. Jeżeli wymiana ta nie przyniesie poprawy oznacza to, że otwór w głowicy jest mocno zużyty co powoduje konieczność wymiany głowicy silnika.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Typowe usterki Forda Common Rail TDCI 2,0 1,8 - kody błędów  FORD common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  9
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Uszkodzone wtryskiwacze silnika 1,5 dCi  DACIA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Antara 2.0CDTI 150KM diagnoza usterki.  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  PiotrFi  0
 Dlaczego należy i jak kodować wtryskiwacze Common Rail IMA  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  5
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group