Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:20



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 sie 2013, 01:57 
Badanie pod wysokim ciśnieniem.
Na targach Automechanika Bosch pokazał ofertę stanowisk do badania osprzętu diesli poszerzoną o całkowicie nowej konstrukcji stół probierczy EPS 708 do kontroli Common Rail oraz nowe zestawy wyposażenia i uchwytów dla stołów EPS 815 oraz EPS 708.

Obrazek
EPS 708 Bosch

Co drugi pojazd rejestrowany obecnie w Europie jest wyposażony w silnik wysokoprężny. Sukces ten wynikł z wprowadzenia elektronicznie sterowanych układów wtryskowych połączonych z turbodoładowaniem. Już silniki o małej pojemności oferują dzisiaj wyjątkowo wysoki moment obrotowy, który przed laty był charakterystyczny tylko dla dużo większych jednostek. Przyjemność z jazdy i ekonomiczność nowoczesnych diesli sprzyjały wprowadzeniu tej konstrukcji na rynek masowy.
Dla warsztatów samochodowych oznacza to konieczność zapoznania się z techniką dieslowską w takim samym stopniu, jak z układami wtrysku benzyny. Warsztaty powinny znać się na diagnozowaniu układów zasilania silników o zapłonie samoczynnym, chociaż nie każdy warsztat musi sam wszystko badać. Już na przykład przyrząd EPS 200 pozwalał sprawdzać poprawność działania pojedynczych wtryskiwaczy. Badanie jednoczesne kilku wtryskiwaczy lub razem z pompą wysokiego ciśnienia należy do zadań stołu EPS 815, uniwersalnego urządzenia z oferty firmy Bosch dla warsztatów diesli. Za pomocą tego stołu i odpowiednich przystawek można sprawdzić dieslowski osprzęt wszystkich najważniejszych producentów, a także wszystkie pompy wtryskowe. Ma to swoją cenę. EPS 815 jest główną, a zarazem podstawową częścią wyposażenia międzynarodowej sieci warsztatowej specjalistów Diesel Bosch.
Wprowadzając obecnie na rynek nowy stół EPS 708, firma Bosch oferuje warsztatom, które koncentrują się na upowszechniającym się systemie Common Rail, bardzo korzystną cenowo alternatywę flagowego stanowiska probierczego. EPS 708 odznacza się przemyślaną konstrukcją oraz łatwością użytkowania. Mechanik może się jedynie skoncentrować na zamontowaniu podzespołów układu Common Rail, podłączeniu przewodów probierczych i tylko śledzeniu badania. Pomiar dawek: przedwtrysku, na biegu jałowym, przy pełnym obciążeniu, w punkcie emisji i na przelewie jest kontrolowany całkowicie w sposób elektroniczny, to samo dotyczy regulacji ciśnienia zasilania i dopływu oleju smarującego.

Po pierwsze bezpieczeństwo.
Największą wagę przy konstruowaniu stołu EPS 708 położono na wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo pracy. Stół rozpocznie pracę dopiero po zamknięciu osłony, która służy także jako ochrona przed rozpryskiwanym olejem. Otwarcie osłony powoduje natychmiastowe zatrzymanie stołu.
Odpowiednie oprogramowanie prowadzi obsługującego przez całe badanie. EPS 708 jest wyposażony we wskaźnik przeglądów okresowych, który informuję osobę obsługującą o przypadającym terminie wymiany oleju probierczego i filtra. Urządzenie dostarczane z fabryki Boscha ma już zamontowany układ chłodzenia, co zmniejsza wymagania instalacji stanowiska i w porównaniu z chłodzeniem wodą z sieci obniża koszty eksploatacji. Tylko na specjalne życzenie firma Bosch dostarcza chłodzenie wodne. Do wyposażenia standardowego stołu należy zasobnik (tzw. rail), który jest przystosowany do ciśnień rzędu 2500 barów. Dzięki temu na stole można wytworzyć ciśnienie kontrolne do 2200 barów. W ten sposób EPS 708 jest już przystosowany do ciśnień, jakich spodziewać się należy w przyszłości.

Rozszerzone możliwości badania.
Nowej konstrukcji uchwyt umożliwia mocowanie do sześciu wtryskiwaczy samochodów osobowych. Ponadto nowy zestaw (CRI/CRIN 848 H) pozwala na mocowanie do czterech wtryskiwaczy samochodów ciężarowych. Stoły probiercze serii EPS w połączeniu z odpowiednimi przystawkami i akcesoriami są przystosowane do badania osprzętu firmy Bosch, a także innych producentów układów wtryskowych. Przy tym, w ramach koncepcji modułowej, wszystkie akcesoria stołu EPS 708 są kompatybilne ze stołem EPS 815.
Najnowszym wyposażeniem EPS jest zestaw do badania piezoelektrycznych wtryskiwaczy Common Rail takich firm jak Bosch, Denso, Siemens /Continental. W przygotowaniu jest zestaw do badania wtryskiwaczy Delphi. Stanowisko może sterować wtryskiwaczami zasilanymi napięciem aż do 220 V, aby otrzymać realistyczne wyniki pomiarów. Program testowy piezoelektrycznych wtryskiwaczy obejmuje sprawdzenie szczelności, sprawdzenie napełnienia przetwornika hydraulicznego, kontrolę izolacji siłownika piezoelektrycznego oraz pomiar dawkowania w różnych zdefiniowanych punktach. Niezbędne wartości kontrolne firma Bosch dostarcza swoim klientom na płytach CD-TestData w ramach abonamentu. Dla wtryskiwaczy innych marek wartości te są dostępne na stronie http://www.refdat.net. Ponadto specjalny zestaw umożliwia generowanie kodu IMA, który zawiera kod ISA. Kod ten musi zostać wpisany do sterownika silnika po zamontowaniu nowego lub naprawianego wtryskiwacza. Dzięki temu każdy wtryskiwacz będzie poprawnie wysterowany w trakcie pracy silnika.
W sumie firma Bosch oferuje godne zaufania metody i wyposażenie do badania prawie wszystkich dostępnych na rynku układów wtryskowych diesli.

Obrazek
EPS 815 firmy Bosch


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Skup wtryskiwaczy Bosch i Siemens  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  mokced  0
 Kupię stół probierczy DeteQ DIT31  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  gdsturbo  0
 Stół Probierczy CR JET - Opinie porady  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  DROMAR  46
 baza danych bosch 3 stopień  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  2
 Pomoc w odczytaniu protokolu naprawy wtryskiwaczy DCI Bosch  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group