Bosch Common Rail – nowy wymiar sportowej dynamiki.
Systemy wtryskowe Common Rail, produkowane seryjnie przez Boscha już od ponad piętnastu lat, zapewniają silnikom Diesla większą moc i wyższy moment obrotowy, wyraźnie obniżając zużycie paliwa, głośność pracy oraz emisję zanieczyszczeń.
Od roku 1997 Bosch wyposażył w technologię wtryskową Common Rail ponad 33 milionów silników, a liczba ta wciąż rośnie wraz z nowymi modelami samochodów, wprowadzanymi na rynek przez różne koncerny motoryzacyjne.
BMW
W 2008 roku, BMW wprowadziło do oferty piątą generację modelu serii 7, który cechuje się eleganckim wyglądem i jeszcze doskonalszą techniką. Atutami silnika Diesla w BMW 730d, wyposażonego w technologię wtryskową Common Rail oraz piezowtryskiwacze, są spontaniczny, ale stabilny wzrost mocy oraz niskie zużycie paliwa. Sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 245 KM i momencie obrotowym 540 Nm rozpędza się do prędkości 100 km/h w ciągu 7,2 sekund. Silnik ten również znalazł zastosowanie w modelu 330d. W 2012 roku pojawiła się nowa jednostka Diesla, która jest stosowana w modelu 750d oraz M550d. 3-litrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z układem Common Rail, wspomagany przez 3 turbosprężarki osiąga moc 381 KM oraz 740 Nm. Takie parametry w modelu M550d przekładają się na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy.
BMW M550d
Volkswagen
W ponownie wprowadzonym na rynek modelu Sirocco, będącym, podobnie jak jego niezwykle popularna pierwsza edycja, samochodem sportowym dla każdego, zastosowano różne jednostki napędowe. Zgodnie z najnowszymi trendami model ten dostępny jest także w wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Silnik Diesla o mocy 170 KM, osiągający moment obrotowy 350 Nm, jest wyposażony w pompę i wtryskiwacze Common Rail oraz sterownik silnika produkcji Boscha. Oprócz systemu wtryskowego Bosch dostarcza dla tego modelu także świece żarowe, sondy lambda oraz masowe przepływomierze z gorącą warstwą (typu HFM).
Nowa, siódma już generacja VW Golfa również otrzymała efektywne jednostki napędowe. Zarówno silnik 2.0 jak i oba 1.6 TDI są wyposażone w najnowocześniejszą technologię wtrysku Bosch Common Rail (CRS 3.2). Silnik 2.0 TDI osiąga moc 150 KM oraz 320 Nm.
[img]http://swotti.starmedia.com/tmp/swotti/cacheC2LYB2NJBW==/imgSirocco4.jpg
VW Sirocco[/img]
VW Golf VII
Mercedes
Firma wprowadziła na rynek najnowszy model GLK bazujący na płycie podłogowej nowej klasy C. W Mercedesie GLK dynamikę jazdy gwarantuje sześciocylindrowy silnik Diesla o pojemności skokowej 3 litrów, z dwustopniową sprężarką oraz systemem oczyszczania spalin wykorzystującym środek AdBlue. W silniku osiągającym moc 231 KM przy 540 Nm zastosowano układ wtryskowy Common Rail trzeciej generacji, oferujący ciśnienie wtrysku 1600 barów.
Mercedes GLK
Ford
Nowy, wprowadzony na rynek jesienią 2008 roku, Ford Fiesta został wyposażony w innowacyjną, przyjazną dla środowiska technologię ECOnetic. W wersji Diesel pojazd otrzymał silnik Duratorq TDCi o mocy 90 KM oraz seryjnie montowany filtr cząstek stałych. Dzięki nim średnia emisja CO2 utrzymuje się poniżej 100 g/km. Dla nowego Forda Fiesty, w ramach systemu wtryskowego CRS2 Bosch dostarcza wysokociśnieniową pompę CP1H oraz sterownik EDC 16C.
Ford Fiesta
Alfa Romeo
Model Mito jeszcze przed premierą nazwano „najbardziej sportowym samochodem miejskim wszech czasów”. Sportowy charakter auto zawdzięcza nie tylko swemu wyglądowi, nowemu układowi kierowniczemu i jezdnemu oraz powiększonemu układowi kół. Mito odznacza się dużą zrywnością, co zawdzięcza silnikowi Miltijet Diesel (Bosch CRS 2.2) o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM oraz 320 Nm.
Alfa Romeo Mito