Dzisiaj jest 18 sty 2019, 00:04



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 08 sie 2012, 18:20 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2012, 18:04
Posty: 2
Witam po raz pierwszy
Jak się domyślacie, auto nie odpala. Problemy zaczely się jakiś czas temu, laguna źle zapalała, winnym okazał się jeden wtryskiwacz, puszczał paliwo na przelew i spadało ciśnienie w zasobniku. Następnie auto przestało gadać. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na koniec pompy CP3 więc ją wymieniłem. Po wymianie to samo: nie ma ciśnienia na listwie. Na starej pompie ciśnienie na listwie podczas rozruchu wynosiło ok. 6bar a teraz na nowej mam 0. Poluzowałem więc przewód wysokiego ciśnienia wychodzący z pompy i kręciłem rozrusznikiem. Paliwo jest ale mało, troche podaje. Komp podłączany, nie ma błędów. Regulator działa, reguluje ciśnienie na starcie. Synchronizacja wałka rozrządu i wału jest, immo nie blokuje. Filtr paliwa nowy, napełniony paliwem, odpowietrzony. Paliwo do filtra dochodzi, z filtra wychodzi. Możliwe jest, że pompa się nie odpowietrzyła? Poszedł prawie cały aku + 2 próby na samostarcie i brak reakcji.

Co może być przyczyną? Już jakiś czas z tym walcze ale bez pomocy się jednak nie obejdzie.

Podziękował :)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 08 sie 2012, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Kolego obawiam się że niepotrzebnie wymieniłeś pompę .
O ile pamiętam w 1,9 dci nie mylić z 2,2 dci jest szyna reil z zaworem bezpieczeństwa ( na jednym z końców szyny jest podłączony przewód przelewowy) to jest właśnie zawór bezpieczeństwa .
99% że masz uwalony zawór !!!!!!!!!!
Pompa ładuje ciśnienie ale zawór nie trzyma , więc paliwo wraca przelewem .
Stara pompa jak piszesz ładowała ok. 6 bar to przy sprawnych wtryskach , opis typowego uszkodzenie zaworu bezpieczeństwa .
Zawór z reguły nie będzie puszczał przy wysokich ciśnieniach , ale właśnie przy małych - rozruchowych od 100 - 300 bar .
Niestety mechanicy często się mylą , wymieniają pompę , lub wtryski niepotrzebnie .
diagnoza tego zaworu jest prosta ., wypnij przewód przelewowy podstaw małe naczynie jak będzie lecieć paliwo podczas rozruchu , to zawór jest walnięty .

Wymień zawór , spróbuj odpalić na tej pompie , jeśli nie to pakuj starą pompę , jak masz wtryski które nie przelewają to autko powinno śmigać .


Pozdrawiam !!!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 08 sie 2012, 21:11 
Trochę to dziwne co piszesz , że na starej pompie było ,a na nowej zero. Podaj bezpośrednio z czystego pojemnika paliwo na pompę możesz na przewód zamontować dodatkowo ręczną pompkę, aby wspomagała pompę przetłaczającą taka jest dokręcona w pompach boscha cp3 i powinna się bez problemu odpowietrzyć. Jeśli teraz nie pójdzie to może ta używka to jakaś lipa i dodatkowo sprawdź jeszcze raz zawór regulacyjny dawki paliwa może on tu jest problemem no i oczywiście wysterowanie tego zaworu z komputera bo jak nie jest sterowany bo np. instalacja nie jest ok nie będzie ciśnienia.A i co z tymi wtryskiwaczami bo zacząłeś ,że coś z nimi nie tak i przeszedłeś do pompy??


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 08 sie 2012, 22:50 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2012, 18:04
Posty: 2
@inox przelew od zaworu bezpieczeństwa odpinałem, podczas rozruchu z zaworu nie cieknie paliwo ale sprawdzę dokładnie z menzurką. Olśnijcie mnie: nawet jak by zawór puszczał a mam odkręcony przewód wysokiego ciśnienia przy pompie, to z pompy powinno siknąć? Bo troche tylko leci. Bosch informator mówi, że pompa ma dawać ciśnienie, a listwa jest tylko zbiornikiem.

@Danek robiłem próbe przelewową wcześniej, jeden wtryskiwacz puszczał na przelew i auto słabo paliło więc go wymieniłem ale auta już nie odpaliłem. Ogólnie sytuacja wyglądała tak: już raz nie palił, stał 3 dni. Rano wpadłem z naładowanym aku, poluzowałem przewód wysokiego ciśnienia na pompie, zakreciłem 5 razy, coś mocniej sikneło, zakręciłem przewód i odpalił a potem już lipa. Wyszło, że pompa więc pompe wymieniłem i nic z tego nie wyszło.

EDIT:
Problem rozwiązany. Nie sprawdzałem wymienionego wtrysku, okazało się, żę puszczał na przelew, a sprawdzany na maszynie ponoć.... Pompa chyba też trafnie kupiona bo słabe paliwo załatwiło renate. Dziękuje za podpowiedzi.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 E-klasa 2,2Cdi 150km 2002r nie równa praca silnika.  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  kabzaaa  0
 Pompa wysokiego ciśnienia bosch  POMPY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  3
 0445110259 brak dawki VE  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  astra73  1
 Cisnienie paliwa na szynie CR - 1.9 dci  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  grzes1608  0
 CIsnienie paliwa na listwie wartosci.  KOMPONENTY COMMON RAIL SIEMENS INFORMACJE OGÓLNE  Dorian87  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group