Dzisiaj jest 28 maja 2017, 07:41



regeneracja wtryskiwaczy


Nowości Nowości dla COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja

Mapa strony COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja » Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja

Informacje ogólne o układach Common Rail (budowa, zasada działania ,schematy, usterki, testy itd. )

 [ Liczba tematów: 77 Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Wiadomość
 Tytuł: Diagnostyka wtryskiwaczy układu common rail
PostZamieszczono: 25 mar 2012, 12:41 
Diagnostyka wtryskiwaczy układu common rail

Publikacja przedstawia ogólną charakterystykę układów wtryskowych CR aktualnie stosowanych w silnikach o zapłonie samoczynnym. Zawiera informacje dotyczące diagnostyki wtryskiwaczy w tych układach. W artykule opisano cztery podstawowe metody umożliwiające pełną ocena faktycznego stanu eksploatowanych wtryskiwaczy.
Obrazek
Układ zasilania typu common rail stosowany jest w silnikach spalinowych z zapłonem samoczynnym od ponad 13 lat (pierwszy silnik: Fiat JTD 1997 r.). Układ ten pozwolił przede wszystkim na rozdzielenie procesu wtrysku od procesu ...

Czytaj więcej : Diagnostyka wtryskiwaczy układu common rail | Odsłony : 3323 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Common Rail - charakterystyka , opis
PostZamieszczono: 22 lut 2012, 23:33 
Common rail

Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.

W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem ...

Czytaj więcej : Common Rail - charakterystyka , opis | Odsłony : 2716 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Zasilanie Common-Rail. System Common-Rail.
PostZamieszczono: 22 lut 2012, 23:18 
System Common-Rail.
Zasilanie Common-Rail.

Określenie "common-rail" jest bardzo często spotykane w opisach technicznych najnowszych silników wysokoprężnych, popularnie nazywanych - od nazwiska ich twórcy - Dieslami. Zanim przejdziemy do common-rail, konieczne jest krótkie wprowadzenie dotyczące zasady działania silnika wysokoprężnego.

Tłok zasysa tylko powietrze, które sprężone nagrzewa się do wysokiej temperatury. Wtedy wtryskiwane jest paliwo (olej napędowy) i tak powstała mieszanka paliwa z powietrzem zapala się samoczynnie. Dlatego spotyka się też określenie silnik o zapłonie samoczynnym.

Bezpośredniemu ...

Czytaj więcej : Zasilanie Common-Rail. System Common-Rail. | Odsłony : 1651 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Zasobnik (szyna) paliwa wysokiego ciśnienia common rail
PostZamieszczono: 22 lut 2012, 22:08 
Cel stosowania
Zasobnik paliwa gromadzi paliwo o wysokim ciśnieniu. Przy tym objętość zasobnika musi być tak dobrana, aby umożliwić tłumienie drgań ciśnienia powstających w wyniku tłoczenia urządzenia pompującego oraz procesu wtrysku. Ciśnienie we wspólnych wtryskiwaczach oraz przelew naddatku paliwa poprzez zawór regulacyjny ciśnienia.

Pompa zasilająca tłoczy paliwo przez filtr z odstojnikiem wody do zaworu bezpieczeństwa i przetłacza je przez otwór dławiący zaworu bezpieczeństwa do obiegu smarowania i chłodzenia urządzenia pompującego wysokiego ciśnienia. Wałek napędowy mapędza ...

Czytaj więcej : Zasobnik (szyna) paliwa wysokiego ciśnienia common rail | Odsłony : 2043 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 17:28 
Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) Common Rail
Obrazek
Cel stosowania

Czujnik ciśnienia mierząc aktualne ciśnienie w zasobniku paliwa z dostateczną dokładnością i w odpowiednio krótkim czasie dostarcza do sterownika odpowiedni sygnał napięcia.

Budowa

Czujnik ciśnienia w zasobniku składa się z następujących części:

wbudowanego elementu pomiarowego,

płytki z obwodem elektrycznym,

obudowy czujnika ze złączem elektrycznym.

Czujnik ciśnienia, wkręcony w otwór zasobnika paliwa, ma kanał ze ślepą studzienką szczelnie zasłonięty przeponą. Paliwo pod ciśnieniem przedostaje się tym ...

Czytaj więcej : Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail | Odsłony : 11053 | Odpowiedzi : 3

Na górę
 Tytuł: Silniki wysokoprężne z COMMON RAIL krótka charakterystyka
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 16:12 
Krótka charakterystyka techniki wtrysku opartej o COMMON RAIL

Common rail Silniki wysokoprężne od momentu ich zastosowania wyróżniaja się większą sprawnością od silników benzynowych. Istotą działania każdego DIESLA jest wtrysk paliwa do specjalnej ukształtowanej komory w tłoku silnika (wtrysk bezpośredni) lub do komory pośredniej (wstępnej lub wirowej) umieszczonej w głowicy. Wtrysk bezpośredni pozwala na efektywniejszy proces spalania i obniżenie zużycia paliwa. Pomimo postępu technologicznego mechaniczna konstrukcja pomp wtryskowych stanowiłaograniczenie w zwiekszaniu prędkości obrotowej silników z wtryskiem ...

Czytaj więcej : Silniki wysokoprężne z COMMON RAIL krótka charakterystyka | Odsłony : 2072 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Czujnik, czujniki w układzie Common Rail 2
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 00:13 
Praca współczesnych silników zależy od informacji płynących do sterownika z wielu czujników. Aby więc skutecznie silniki naprawiać trzeba mieć choć pojęcie o diagnostyce czujników.

Coraz więcej warsztatów niezależnych już ma, lub zamierza w najbliższym czasie kupić, tester diagnostyczny. Pozostałe również powinny pomyśleć o sprawieniu sobie takiego urządzenia, gdyż szybko rośnie liczba napraw przy których okazuje się ono po prostu niezbędne. Aby niezdecydowanych jeszcze trochę zachęcić powiedzmy co nieco o czujnikach stosowanych w układach sterowania współczesnych ...

Czytaj więcej : Czujnik, czujniki w układzie Common Rail 2 | Odsłony : 1828 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Czujnik, czujniki w układzie Common Rail
PostZamieszczono: 11 lut 2012, 23:34 
Samochody z układem Common Rail krążą po naszych drogach już ponad 8 lat. Ich liczba niezmiennie się zwiększa. Zwiększa się również i liczba usterek w tych pojazdach. Jeszcze do niedawna naprawa samochodu z układem Common Rail kojarzyła się przeważnie z naprawą pompy wysokiego ciśnienia lub wtryskiwaczy.
Z biegiem czasu do tych usterek dołączają uszkodzenia innych elementów silnika związanych ze sterowaniem jego pracy. Dotyczy to przede wszystkim czujników silnika.
Obrazek

Czujniki - “oczy” i “uszy” nowoczesnego ...

Czytaj więcej : Czujnik, czujniki w układzie Common Rail | Odsłony : 1586 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Silniki z systemem Common Rail
PostZamieszczono: 06 lut 2012, 00:22 
Szeroko nagłośniona technologia Common Rail pozwala na zmniejszenie emisji spalin i hałasu w silnikach wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim.

Minęła dekada, od kiedy w silnikach wysokoprężnych montowanych w samochodach osobowych zaczęto stosować systemy Common Rail.
Obrazek

Po raz pierwszy Common Rail, którego producentem jest Bosch, wykorzystano w Alfie Romeo 156 JTD i Mercedesie-Benz C 220 CDI. Common Rail to system oparty na wspólnej listwie wtrysku, w której ciśnienie jest niezależne od obrotów silnika i regulowane w ...

Czytaj więcej : Silniki z systemem Common Rail | Odsłony : 1219 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY
PostZamieszczono: 05 lut 2012, 13:26 
O ile dobrze mi wiadomo, suma wszystkich korekcji czasu otwarcia/dawek w mm3 bądz innej jednostce, ma wynosić 0 (zliczając każdy cylinder).
Skąd sterownik silnika wie jaką korekcję narzucić na dany cylinder/wtryskiwacz.
Dedukuje, że w zasadzie korekcja może być zależna od histerezy fabrycznej danego wtryskiwacza ale także uszczelki pod czapką, uszczelki pod wtryskiwaczem czy pierścieni tłokowych?
Czy zamiana miejscami wtryskiwaczy sugerowana przez fabryczne różne książki w odpowiedniej kolejności pomiędzy cylindrami, ma swój związek z kolejnością zapłonu, ...

Czytaj więcej : Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY | Odsłony : 1322 | Odpowiedzi : 2

Na górę
 [ Liczba tematów: 77 Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8


Ostatni 10 aktywny temat


WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE

Nie ma nowych postów rozpylacze i gniazda piezo bosch
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Koniec niszczenia wtryskiwaczy CR przy demontażu
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów dawki wtryskiwaczy obcych EPS
Wyświetl najnowszy post

GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM

Nie ma nowych postów wtryski bosch bmw 0445110212
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Kupię 3 etap
Wyświetl najnowszy post

COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja

Nie ma nowych postów Sprawdzenie wtryskiwacza DAF 105
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów 0445110312 Andoria
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Mikroskop
Wyświetl najnowszy post

RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków

Nie ma nowych postów Renault mascot 3.0 DXI problemy z odpalaniem
Wyświetl najnowszy post

KOMPONENTY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE

Nie ma nowych postów Tester diagnostyczny KTS 560 Bosch
Wyświetl najnowszy post

Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  

Statystyki

Statystyki

Liczba postów: 1975 | Liczba tematów: 687 | Liczba użytkowników: 575




Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group