Dzisiaj jest 14 lut 2016, 21:44



regeneracja wtryskiwaczy


Nowości Nowości dla COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja

Mapa strony COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja » Forum : COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja

Informacje ogólne o układach Common Rail (budowa, zasada działania ,schematy, usterki, testy itd. )

 [ Liczba tematów: 65 Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Wiadomość
 Tytuł: Pamięć usterek ( diagnostycznych ) sterwnika silnika 2
PostZamieszczono: 28 sty 2012, 22:50 
Tester diagnostyczny układu wtryskowego common rail poza zapisywaniem usterek w pamięci ma możliwość odczytu wartości rzeczywistych parametrów poszczególnych elementów, zespołów, nastawników,czujników i dodatkowo porównania ich z wartościami nominalnymi (zadanymi). W testerze wybieramy ten układ common rail CR, który chcemy diagnozować w danym momencie i tak wygląda ekran testera bosch KTS

Obrazek
Obrazek


Oprócz funkcji diagnostyki sterowników KTS 340 ma zainstalowane wszystkie dane pakietu oprogramowania serwisowego ESI, umożliwiające identyfikację usterek, prace konserwacyjne i serwisowe, a także ...

Czytaj więcej : Pamięć usterek ( diagnostycznych ) sterwnika silnika 2 | Odsłony : 869 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Pamięć usterek ( diagnostycznych ) sterwnika silnika 1
PostZamieszczono: 28 sty 2012, 21:19 
Testery diagnostyczne maja możliwość odczytywania usterek zapisanych w pamięci sterownika (komputera) silnika. Podana usterka nie mówi bezpośrednio o uszkodzeniu danej części silnika , ale daje bardzo zbliżony pogląd w której części lub danym zespole może występować problem. Na przykład błąd związany z ciśnieniem paliwa w magistrali (opisany jako ZA NISKIE CIŚNIENIE PALIWA ) daje nam informacje o ciśnieniu, ale przyczyn tej usterki może być wiele np. nieszczelność w pompie wysokiego ciśnienia , nie drożny filtr ...

Czytaj więcej : Pamięć usterek ( diagnostycznych ) sterwnika silnika 1 | Odsłony : 604 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Samodiagnoza syatemy common rail
PostZamieszczono: 22 sty 2012, 22:29 
Samodiagnostyka układów wtryskowych powstała w 80 latach. Na początku możliwe było tylko odczytanie pamięci błędów polegające na tym czy dany element posiadał zwarcie , przerwę do masy plusa. W obecnych latach samodiagnostyka układu common rail została bardzo mocno rozbudowana szczegółowe odczyty wartości rzeczywistych, zadanych poszczególnych czujników, elementów wykonawczy,wysterowanie nastawników symulację ich pracy itd.Wszystkie te usterki zapamiętywane są w sterowniku silnika i łatwo przeanalizować okoliczności w jakich usterka powstała w celu postawienia prawidłowej diagnozy.Samo diagnoza jedna ...

Czytaj więcej : Samodiagnoza syatemy common rail | Odsłony : 5446 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Diagnostyka układu Common Rail jak powinna wyglądać...?
PostZamieszczono: 22 sty 2012, 20:59 
Prawidłowa diagnoza układu Common Rail może skończyć się powodzeniem jedynie wtedy kiedy mechanik, diagnosta użyje narzędzi , urządzeń diagnostycznych w odpowiedni sposób. Mechanik diagnosta układów common rail powinien znać zasadę działania, budowę całego układu common rail bo tylko wtedy jest pewność , że jego diagnoza będzie trafna i precyzyjna. Nie prawidłowa diagnoza może kosztować właściciela samochodu nawet kilka tysięcy złotych i nadal nie załatwiony problem z uszkodzonym samochodem. Nawet jeżeli posiada się duże doświadczenie zawsze ...

Czytaj więcej : Diagnostyka układu Common Rail jak powinna wyglądać...? | Odsłony : 1082 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Korekta średniej dawki wtrysku w układzie common rail
PostZamieszczono: 22 sty 2012, 02:44 
Ze względu na normy związane z ekologią czyli emisją spalin do atmosfery producenci samochodów wprowadzili dodatkowo korektę wartości dawki średniej. Do układu common rail wprowadzono szerokopasmową sondę lambda w układzie wydechowym silnika.W czasie obciążeń częściowych na podstawie odczytów z sondy lambda i przepływomierza powietrza odczytywana jest wartość i zapisywana w sterowniku silnika. Porównanie tych wartość z zadanymi wartościami w sterowniku silnika pozwala na prawidłowe działania systemu. Jeżeli sterownik silnika wykryje nieprawidłowości to mając do dyspozycji ...

Czytaj więcej : Korekta średniej dawki wtrysku w układzie common rail | Odsłony : 855 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Regulacja biegu jałowego w układzie common rail
PostZamieszczono: 22 sty 2012, 02:05 
Sterownik silnika na bieżąco sprawdza fazy pracy silnika szczególnie bieg jałowy. Na podstawie odczytów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego rozpoznaje nierównomierność pracy silnika na biegu jałowym. Stabilizacja prędkości biegu jałowego realizowana jest za pomocą zmiany dawki wtrysku na poszczególnych wtryskiwaczach. Jeśli sterownik silnika rozpozna , że w danym cylindrze jest za mała prędkość obrotowa w porównaniu ze średnią prędkością z pozostałych cylindrów zaczyna korektę zwiększając czas wtrysku dla tego cylindra , a na pozostałych ...

Czytaj więcej : Regulacja biegu jałowego w układzie common rail | Odsłony : 761 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Korekta dawki wtrysku wtryskiwaczy common rail
PostZamieszczono: 22 sty 2012, 01:49 
Nadanie kodów IMA we wtryskiwaczach common rail w czasie eksploatacji samochodu nie wystarcza. Dzieje się tak dlatego , że zużywają się elementy wtryskiwacza, zapychają się od powstających nagarów otworki końcówki wtryskiwacza co powoduje zmianę poszczególnych dawek wtryskiwacza. Ze względu na to , że silnik diesla z układem wtrysku common rail jest bardzo wrażliwy na zmianę dawek sterownik silnika na bieżąco wprowadza korekty poszczególnych dawek wtryskiwaczy. Korekta dawki polega na zmianie czasu wtrysku , który jest ...

Czytaj więcej : Korekta dawki wtrysku wtryskiwaczy common rail | Odsłony : 3752 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Równomierność dawkowania wtryskiwacza ( kod , kody IMA )
PostZamieszczono: 22 sty 2012, 00:49 
Wtryskiwacze common rail to bardzo precyzyjnie wykonane elementy niestety mimo to wykazują między sobą odchyłki w poszczególnych dawkach wtrysku. Każdy wtryskiwacz na etapie produkcji jest sprawdzany i ze względu na te odchyłki dzielony przez producenta na poszczególne grupy selekcyjne. Kod IMA wprowadzany jest do sterownika silnika dla każdego wtryskiwacza oddzielnie. Na podstawie wprowadzonych kodów do sterownika silnika sterownik zmienia charakterystykę mapy wtrysku kompensując w ten sposób efekt różnic w wykonaniu wtryskiwaczy. Dla przykładu kod IMA ...

Czytaj więcej : Równomierność dawkowania wtryskiwacza ( kod , kody IMA ) | Odsłony : 2212 | Odpowiedzi : 2

Na górę
 Tytuł: Już 14 lat ma common rail
PostZamieszczono: 03 sty 2012, 08:01 
Przed 14 laty, w roku 1997, rozpoczęła się nowa epoka dla silników Diesla – Bosch jako pierwsze przedsiębiorstwo wprowadziło do produkcji seryjnej w samochodach osobowych system wtryskowy Common Rail. Pierwszymi autami wyposażonymi w tę innowację były Alfa Romeo 156 JTD i Mercedes-Benz C 220 CDI. Common Rail zapewnia silnikowi Diesla większą moc i wyższy moment obrotowy, wyraźnie obniżając zużycie paliwa, głośność pracy i emisję zanieczyszczeń. Zalety te przekonują producentów samochodów do tego stopnia, że na ...

Czytaj więcej : Już 14 lat ma common rail | Odsłony : 709 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Do czego służy szyna ( zasobnik) common rail
PostZamieszczono: 21 sty 2012, 23:05 
Szyna inaczej zasobnik common rail przekazuje paliwo na poszczególne wtryskiwacze. Objętość szyny jest dobrana , aby nie występowały duże wahania ciśnienia paliwa. Duża różnica ciśnień na poszczególnych wtryskiwaczach powoduje niepożądane zróżnicowanie dawek wtryskiwaczy. Zbyt duży zasobnik paliwa sprawia, że pompa potrzebuje więcej czasu w momencie uruchamiania silnika do wytworzenia minimalnego wymaganego ciśnienia. Szyna common rail jest w kształcie rury czasami ma kształt kulisty zwłaszcza w systemach firmy delphi. W szynie zamontowany jest czujnik ciśnienia paliwa ...

Czytaj więcej : Do czego służy szyna ( zasobnik) common rail | Odsłony : 425 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 [ Liczba tematów: 65 Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7


Ostatni 10 aktywny temat


CHEVROLET common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków

Nie ma nowych postów Czy warto wybrać najmocniejszą wersję silnika VCDi?
Wyświetl najnowszy post

MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków

Nie ma nowych postów ułamany zawór ciśnienia na listwie W210 270CDI
Wyświetl najnowszy post

RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków

Nie ma nowych postów Pompa wtryskowa Bosch CP3S3 Megane II 1.9 DCI
Wyświetl najnowszy post

WTRYSKIWACZE COMMON RAIL DENSO INFORMACJE OGÓLNE

Nie ma nowych postów Jaki skok w wtryskiwaczach Denso ?
Wyświetl najnowszy post

RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL

Nie ma nowych postów co wybrać???
Wyświetl najnowszy post

POMPOWTRYSKIWACZE INFORMACJE OGÓLNE SAMOCHODY OSOBOWE

Nie ma nowych postów REGENERACJA POMPOWTRYSKIWACZY - NOWA TECHNOLOGIA BOSCH / VW
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Jakie pompowtryskiwacze
Wyświetl najnowszy post

POMPOWTRYSKIWACZE REGENERACJA NAPRAWA SAMOCHODY CIĘŻAROWE I DOSTAWCZE

Nie ma nowych postów Jak przebiega i wygląda prawidłowy montaż pompowtryskiwacza
Wyświetl najnowszy post

POMPOWTRYSKIWACZE REGENERACJA NAPRAWA SAMOCHODY OSOSBOWE

Nie ma nowych postów Co mamy ciekawego w pompowtryskiwaczach Bosch VW, a CR
Wyświetl najnowszy post

GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM

Nie ma nowych postów SPRZEDAM GNIAZDA ZAWORÓW BOSCH
Wyświetl najnowszy post

Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  

Statystyki

Statystyki

Liczba postów: 1793 | Liczba tematów: 636 | Liczba użytkowników: 474




Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group