Dzisiaj jest 16 kwie 2024, 23:49



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 31 mar 2012, 21:10 
MZ-CD 1.6l 80kW/109KM common-rail turbo diesel
Rosnące zainteresowanie europejskich klientów nowoczesnymi silnikami diesla przyczyniło się do wprowadzenia na rynek nowego turbo diesela. Zastosowany w nim system wtrysku paliwa common rail zapewnia wysoką moc i moment obrotowy, małe zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin. Udoskonalone działanie tego silnika jest niemal porównywalne z pracą silnika benzynowego.
Obrazek
Przygotowano dwie jego wersje. Pierwsza, dostępna od wiosny 2004 r., ma poziom emisji zgodny z normą Euro III, oraz druga - z filtrem cząstek stałych – pojawi się na wybranych rynkach w lecie 2004 r., a jej poziom emisji jest zgodny z normą Euro IV. Dostępność tych silników będzie zależała od specyfiki poszczególnych rynków. Zastosowany zarówno w wersji sedan, jak i hatchback Mazdy3 silnik turbo diesel MZ-CD 1,6 l jest niemal tak samo cichy i zapewnia równie płynną pracę jak jego benzynowy odpowiednik. Wykonany z aluminium, sztywny i lekki blok cylindrów z żeliwnymi tulejami i koło zamachowe o podwójnej masie przyczyniają się do zminimalizowania wibracji całego silnika. Równą i cichą pracę oraz efektywne spalanie zapewnia wstępna faza wtrysku (wcześniejszy wtrysk małej porcji paliwa) występująca w systemie common rail zastosowanym w silniku MZ-CD.

W rezultacie, zastosowania 16-zaworowego turbo diesla MZ-CD z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) oraz systemem common rail drugiej generacji uzyskano większą moc bez utraty typowej dla diesli oszczędności w zużyciu paliwa. Układ DOHC ma większy otwór dolotowy niż występujący w SOHC, co umożliwia dopływ powietrza pod dwoma różnymi kątami. Uzyskuje się w ten sposób optymalne zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej doprowadzanej do komory spalania i lepszą sprawność spalania. Silnik z systemem common rail drugiej generacji działa pod wysokim ciśnieniem 1600 barów. Zastosowany w nim sterowany elektronicznie wtrysk wykorzystuje informacje o pozycji pedału przyspieszenia i prędkości obrotów silnika, aby zapewnić optymalny wtrysk paliwa i ustawienie rozrządu. System wtryskuje rozpylone paliwo przez 6-otworowe wtryskiwacze w sposób odpowiadający warunkom jazdy, dzięki czemu uzyskano znaczącą poprawę efektywności spalania.

Mazda3 sedan z silnikiem MZ-CD o emisji na poziomie Euro III, i maksymalnej mocy 80kW/109KM przy 4000 obr/min, osiąga prędkość maksymalną 185km/h ( w hatchbacku 182 km/h). Przeciętne jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest na poziomie 5,0 l/100 km oleju napędowego ( w hatchbacku również 5,0 l/100km). Stosunkowo wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach tego silnika, zapewnia porywającą jazdę, charakterystyczną dla wszystkich samochodów Mazdy. Zastosowano tu turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W zależności od wypływu gazów wydechowych zmienia się geometria ustawienia łopatki. Elektroniczny system kontroli turbo ciągle monitoruje pozycję pedału przyspieszenia, prędkość silnika i doładowanie, aby zoptymalizować ustawienie geometrii łopatek do każdych warunków jazdy. Zapewnia to efektywne doładowanie zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach silnika, umożliwiając osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 240Nm już przy 1750 obr./min. Silnik łatwo przyspiesza, jest dynamiczny i nie odczuwa się opóźnienia doładowania. Mazda3 sedan z tym silnikiem rozpędza się od 0 -100 km/h w 11,3 sekundy (hatchback w 11,5 sekund). Silnik wysokoprężny Mazdy3 jest nie tylko mocny, oszczędny i szybki, ale także emituje mało związków toksycznych. Spełnia normy europejskie Euro III, a z filtrem cząstek stałych - nawet poziom Euro IV. Do zmniejszenia ogólnej ilości wydalanych związków w największym stopniu przyczynia się system recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) podobny do systemu zastosowanego w silnikach benzynowych. Mieszanka obojętnych gazów w układzie dolotowym pozwala zredukować nie tylko ilość wydalanych związków azotowych ale także wpływa na obniżenie temperatury spalania. Poziom wydalanego CO2 zarówno w sedanie jak i w hatchbacku wynosi zaledwie 138 g/km.

Filtr cząstek stałych w silniku diesla
Silnik common-rail turbo-diesel MZ-CD 1,6l będzie dostępny z filtrem cząstek stałych na wybranych rynkach od lata 2004 r. Będzie spełniał wówczas normy zgodne ze Euro IV. Wszystkie parametry silnika pozostają na tym samym poziomie co w wersji bez filtra, ale silnik w tym przypadku emituje znacznie mniej cząstek stałych do środowiska. Ceramiczny filtr wychwytuje cząstki stałe, które powstają w czasie normalnej pracy silnika, następnie je spala, przez co automatycznie sam się regeneruje. Regeneracja filtra jest określona przez szereg czynników, w tym przez zanieczyszczenie filtra i warunki, w jakich pracuje.

Silnik zaczyna ten proces w trakcie normalnej pracy poprzez przetworzenie niespalonych węglowodorów w dwutlenek węgla i wodę w procesie utleniania katalitycznego. Część cząstek stałych nie ulega przetworzeniu. Problem niepełnej konwersji niespalonych węglowodorów został rozwiązany dzięki zastosowaniu ceramicznego filtru, który zatrzymuje ponad 99% tych cząstek. Spalanie ich następuje po osiągnięciu wcześniej określonego poziomu nasycenia, poprzez sztuczne podwyższenie temperatury wydalanych gazów i wykorzystanie różnych funkcji silnika, w tym dodatkowy wtrysk paliwa po głównym wtrysku, dławienie dopływu powietrza i obejście intercoolera. System wykorzystuje katalizator (dodatek katalityczny) zmagazynowany w oddzielnym, bezobsługowym zbiorniku o poj. 1.8l. Zbiornik ten jest uzupełniany w czasie przeglądu po 60.000 km. Ten metaliczny dodatek jest wtryskiwany automatycznie do zbiornika paliwa podczas każdego tankowania. W czasie procesu spalania wiąże się z cząstkami stałymi, które pozostają w filtrze i wpływają na obniżenie temperatury ich spalania. Umożliwia to regenerowanie filtra cząstek stałych nie tylko przy pełnym obciążeniu silnika, lecz również przy mniejszych obciążeniach, gdy temperatura wydalanych gazów i zużycie paliwa są niższe. Według założeń produkcyjnych, silnik MZ-CD 1,6 l turbo diesel z filtrem cząstek stałych spala tylko 5 l oleju napędowego na 100 km (dla obydwu wersji nadwoziowych), a więc tyle samo co silnik bez tego systemu, podczas gdy emisja cząstek stałych wynosi mniej niż 0,01g/km. zrodlo mazda3 com pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 10 sty 2024, 16:10 
Offline

Rejestracja: 12 cze 2023, 12:42
Posty: 33
Miejscowość: Czakczak
Dobra analiza.



________________________
https://piszezmaca.blogspot.com/


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Jaguar, Ford silnik 2,0 TDCI  JAGUAR common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  3
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group