Objawy uszkodzeń - świec żarowych z prętem metalowym
Wygląd świecy żarowej pozwala wnioskować o możliwych przyczynach uszkodzeń. Tutaj pokazane są najważniejsze objawy uszkodzeń i podano jakie przyczyny one sugerują.
Szkody spowodowane przegrzaniem powstają wtedy, gdy punkt czasowy wtrysku lub obraz wtrysku są nieprawidłowe, gdy wtryśnięto niewłaściwą ilość paliwa lub gdy olej przedostaje się do komory spalania.
Taki objaw uszkodzenia wskazuje na szkody spowodowane przegrzaniem świec metalowych
Szkody spowodowane przegrzaniem
Takie objawy uszkodzenia powstają z reguły, gdy punkt czasowy wtrysku lub obraz wtrysku są nieprawidłowe, gdy wtryśnięto niewłaściwą ilość paliwa lub gdy olej przedostaje się do komory spalania.
Szkody przepięciowe świec żarowych metalowych występują wtedy, gdy użyto niewłaściwej świecy żarowej (12 zamiast 24V), sterownik jest uszkodzony lub alternator wytwarza za wysokie napięcie.
Typowym objawem szkód przepięciowych jest "nadmuchana" rurka żarowa
Szkody przepięciowe
"Nadmuchana" rurka żarowa jest wtedy, gdy użyto niewłaściwej świecy żarowej (12 zamiast 24V), sterownik jest uszkodzony lub alternator wytwarza za wysokie napięcie.
Pęknięty pręt żarzenia wskazuje na błędny czas wtrysku, wadliwy obraz wtrysku lub źle ustawioną szybkość przepływu.
Pęknięty pręt żarzenia wskazuje na błędny czas wtrysku, wadliwy obraz wtrysku lub źle ustawioną szybkość przepływu
Pęknięty pręt żarzenia
Gdy pręt żarzenia jest pęknięty, przyczyną może być niewłaściwy punkt czasowy wtrysku, obraz wtrysku lub źle ustawiona szybkość przepływu.
Niewłaściwa obsługa klucza może spowodować pęknięcia świecy żarowej na obudowie lub przyłączu.
Niewłaściwa obsługa klucza może spowodować pęknięcia świecy żarowej na obudowie lub przyłączu
Pęknięcia obudowy lub przyłącza
Tutaj widocznie zastosowano niewłaściwy moment dokręcenia lub klucz niewłaściwie był obsługiwany.
Także błędne momenty obrotowe mogą również spowodować pęknięcie świecy żarowej.
Błędne momenty obrotowe mogą również spowodować pęknięcie świecy żarowej.