Testery diagnostyczne maja możliwość odczytywania usterek zapisanych w pamięci sterownika (komputera) silnika. Podana usterka nie mówi bezpośrednio o uszkodzeniu danej części silnika , ale daje bardzo zbliżony pogląd w której części lub danym zespole może występować problem. Na przykład błąd związany z ciśnieniem paliwa w magistrali (opisany jako ZA NISKIE CIŚNIENIE PALIWA ) daje nam informacje o ciśnieniu, ale przyczyn tej usterki może być wiele np. nieszczelność w pompie wysokiego ciśnienia , nie drożny filtr paliwa ,uszkodzony zawór regulacji ciśnienia paliwa , uszkodzone wtryskiwacze (duża dawka powrotna ,przelew wtryskiwacza ) itd. Ale mając taka wiedzę można zawęzić zakres naszej diagnozy do zespołów , części , które związane są z układem paliwa a konkretnie z wysokim ciśnieniem. Oszczędza to wiele czasu poświęconego na zdiagnozowanie usterki w systemie common rail.
|