Dzisiaj jest 28 mar 2024, 17:52



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 18 gru 2011, 12:23 
Offline

Rejestracja: 18 gru 2011, 12:08
Posty: 8
Wiele osób nie wie, co to Common Rail, więc postaram się wyjaśnić :)

Common rail jest nowoczesnym systemem umożliwiającym bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach wysokoprężnych. Dzięki niemu silniki diesla wykazują się lepszą sprawnością i dynamiką, generując przy tym mniej hałasu oraz emisji spalin.

Tradycyjny układ wtrysku paliwa w silniku diesla oparty jest na pompie, która wytwarza w określonych momentach ciśnienie dla poszczególnych cylindrów. Otwiera ono wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. W jednostce z układem Common Rail pompa wytwarza ciśnienie przez cały czas, a specjalny akumulator ciśnienia wyrównuje je, natomiast wtryskiwacze są otwierane elektronicznie. Dzięki temu wtrysk może odbywać się pod dużo większym ciśnieniem niż dotychczas, nawet o 10 raz większym niż miało miejsce w klasycznych układach wtryskowych.

Silniki Common Rail charakteryzują się przede wszystkim lepszym spalaniem paliwa, wysoką sprawnością termodynamiczną, a przez to mniejszym wydalaniem ciepła. Ważną cechą jest też mniejszy hałas oraz niższa emisja spalin.

Na poniższym zdjęciu widzimy układ common rail firmy Bosch.
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 gru 2011, 14:21 
Bezpośredni wtrysk? To zwyczajna pompka paliwowa nie wtryskuje bezpośrednio i pod niższym ciśnieniem? Jak to jest w końcu?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 25 sty 2012, 13:54 
nowicjusz pisze:
Bezpośredni wtrysk? To zwyczajna pompka paliwowa nie wtryskuje bezpośrednio i pod niższym ciśnieniem? Jak to jest w końcu?


Common ładuje pod wysokim ciśnieniem.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 14 lut 2012, 01:51 
Offline

Rejestracja: 05 gru 2011, 21:46
Posty: 25
jadam pisze:
nowicjusz pisze:
Bezpośredni wtrysk? To zwyczajna pompka paliwowa nie wtryskuje bezpośrednio i pod niższym ciśnieniem? Jak to jest w końcu?


Common ładuje pod wysokim ciśnieniem.


Bardzo wysokim, ale też tam jest pompka zastosowana. To logiczne :)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Delphi: system Multec® Common Rail w VW Polo Bluemotion  VOLKSWAGEN common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group