Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:15



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 31 sty 2012, 00:06 
Przymierzam się da zakupu Fiata Punto II właśnie z tym silnikiem common rail. I tu mam pytanko, czy to dobre silniki? Nie są awaryjne, a jeśli już to naprawy drogie? Miał ktoś z was styczność z tym silnikiem?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 31 sty 2012, 00:11 
Silniki Diesla o pojemności 1,9 litra należą do najbardziej udanych jednostek napędowych Fiata ostatnich dwudziestu lat oraz do czołówki jednostek wysokoprężnych wszystkich marek.

Motor 1,9 JTD zadebiutował w drugiej połowie 1997 roku w Alfie Romeo 156 i był pierwszym na rynku silnikiem wyposażonym w układ wtryskowy typu Common Rail. W pierwszej wersji posiadał elektromagnetyczne wtryskiwacze oraz proces wtrysku podzielony na dwie dawki (wstępną i zasadniczą), legitymując się mocą maksymalną 105 KM. Z czasem pojawiały się kolejne odmiany o mniejszej lub większej mocy (od 80 do 115KM), a silnik trafiał do coraz szerszej gamy produktów grupy Fiata. Zasadniczą modernizację jednostki JTD przeprowadzono pod koniec 2002 roku.

Zmiany obejmowały nowocześniejszy układ wtryskowy, dzielący dawkę paliwa na pięć części, a w mocniejszych odmianach pojawiły się dwa wałki rozrządu, napędzające szesnaście zaworów. Silnik zyskał nazwę Multijet (lub MJTD) i legitymował się mocą do 140 KM, a od 2004 roku 150 KM. Za sprawą mariażu z grupą GM, włoska jednostka napędowa trafiła pod maskę wielu modeli Opla, Saaba i Cadillaca oraz do bliźniaka Fiata Sedici – Suzuki SX4. Z czasem w miejsce silnika 1,9 włoski producent wprowadził silniki o pojemności 1,6 lub 2,0, dlatego obecnie jedyną produkowaną jednostką o tej pojemności jest wersja z podwójnym doładowaniem o mocy w zakresie 180 – 190 KM.

Zalety

Silnik 1,9 JTD dał się poznać jako dość trwały i względnie niezawodny napęd do samochodów różnych segmentów, również dostawczych. Cieszy jego dobra, a w mocniejszych wersjach bardzo dobra, dynamika, połączona z niskim spalaniem. Motor jest odporny na paliwa gorszej jakości, a części zamienne są łatwo dostępne i mają niewygórowane ceny.

Wady

Głównym zastrzeżeniem w stosunku do motoru 1,9 JTD jest dość twarda praca, która szczególnie w gorzej wyciszonych modelach skutkuje przenoszeniem wibracji na nadwozie oraz dość znacznego poziomu hałasu przy podwyższonych obrotach. Przeszkadzać może również zbyt nisko umieszczona i podatna na uszkodzenia miska olejowa. Silniki Multijet są nieco droższe w eksploatacji od starszych odmian.

Typowe usterki

Do typowych usterek silnika 1,9 JTD należą przede wszystkim zacinające się lub zatkane sadzą zawory recyrkulacji spalin. Zdarzają się problemy ze zbyt nisko umieszczonym zaworem overboost oraz termostatem i przepływomierzem. W niektórych modelach przeciera się gumowy przewód intercoolera, a w mocniejszych odmianach może wymagać wymiany dwumasowe koło zamachowe. Niskie ceny części pozwalają usunąć większość awarii niewielkim kosztem, ale już wymiana koła zamachowego wraz ze sprzęgłem będzie kosztować ponad 2000 złotych.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 silniki "common rail" BMW a awaryjność -powód polskie oaliwo  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  8
 silniki HDi common rail - przebiegi  PEUGEOT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  6
 Głośne i ciche silniki diesla Common Rail i pompowtryskiwacz  POMPOWTRYSKIWACZE INFORMACJE OGÓLNE SAMOCHODY OSOBOWE  Anonymous  0
 Iveco 3,0 Common Rail mocne silniki  IVECO common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group