Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:32



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 09 lut 2012, 00:30 
Najważniejszym elementem systemu Common Rail trzeciej generacji są szybko przełączające się i kompaktowe piezowtryskiwacze typu Inline Injector. Dzięki temu silniki Diesla stały się jeszcze bardziej wydajne i ciche, a przy tym oszczędne i ekologiczne. Po raz pierwszy zastosowano Common Rail trzeciej generacji w Audi A8 z nowym silnikiem Diesla o pojemności 3,0 l. Silnik ten już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 4, która zacznie obowiązywać dopiero od 2005 roku. Nie zastosowano w nim dodatkowego systemu oczyszczania spalin.
Obrazek
Dotychczas kolejne generacje systemu Common Rail różniły się od siebie przede wszystkim wartościami ciśnienia wtrysku – systemy pierwszej generacji dysponowały ciśnieniem rzędu 1350 barów, zaś drugiej – 1600 barów. Projektując trzecią generację Common Rail inżynierowie postawili przede wszystkim na zwiększenie stopnia zaawansowania technicznego systemu, pozostawiając na razie wartość ciśnienia na niezmienionym poziomie 1600 barów. Cechą szczególną najnowszej generacji systemów wtryskowych Common Rail są wtryskiwacze typu Inline Injector, w których materiał piezoelektryczny został zintegrowany w korpusie wtryskiwacza, w bezpośrednim sąsiedztwie iglicy. Nowe wtryskiwacze mają o 75% mniej ruchomych części i są lżejsze. Dzięki temu przełączają się dwa razy szybciej od dotychczas stosowanych piezowtryskiwaczy oraz wtryskiwaczy z zaworami elektromagnetycznymi. Trzecia generacja Common Rail firmy Bosch obniża emisję zanieczyszczeń o maks. 20%, podwyższa moc silnika o maks. 5% i obniża zużycie paliwa o 3% lub wyczuwalnie redukuje poziom hałasu silnika o 3 dB(A) – w zależności od preferencji określonych w fazie projektowania silnika.

Kolejną innowację w systemach Common Rail firma Bosch zaplanowała na rok 2006. Obecnie są badane możliwości zwiększenia ciśnienia wtrysku w systemach Common Rail do ponad 2000 barów we wtryskiwaczach, poprzez przekładnię hydrauliczną, bez konieczności zwiększania go w całym systemie. Równolegle trwają prace nad wtryskiwaczami o zmiennej geometrii dysz wtryskowych.

Przy produkcji, która w roku 2004 wyniesie prawdopodobnie siedem milionów wysokociśnieniowych systemów wtryskowych Common Rail i Unit Injector, Bosch pozostaje największym na świecie producentem i w dalszym ciągu zachowuje pozycję lidera w dziedzinie systemów wtryskowych do silników Diesla. Innowacyjny system Common Rail trzeciej generacji wszedł do produkcji seryjnej w maju 2003. W bieżącym roku Bosch wyprodukuje ok. 250.000 sztuk piezowtryskiwaczy typu Inline Injector do systemów Common Rail, a w 2005 roku – ponad dwa miliony sztuk.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group