Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 13:15



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 11 lut 2012, 23:57 
Elementy systemu Common-Rail firmy Delphi przedstawiamy obecnie czujnik temperatury głowicy CHT.

Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury może mieć wpływ na właściwości rozruchowe i osiągi silnika. Dlatego tak istotny jest właściwy stan czujnika temperatury silnika. W starszych systemach Common-Rail występowały dwa czujniki temperatury płynu chłodzącego: czujnik ECT (Engine Coolant Temperature) oraz czujnik temperatury przekazujący informacje do wskaźnika temperatury w zestawie wskaźników. W nowszych systemach, obie funkcje pełni czujnika temperatury głowicy CHT (Cylinder Head Temperature). Czujnik CHT jest termistorem NTC, tzn. rezystorem o ujemnym współczynniku temperaturowym.

Czujnik CHT jest wkręcony w głowicę silnika i mierzy temperaturę materiału zamiast temperatury płynu chłodzącego (rys.). Dzięki temu w razie przegrzania silnika (np. w przypadku utraty płynu chłodzącego) możliwy jest dokładniejszy pomiar temperatury.

Sygnał wyjściowy czujnika jest analogowym sygnałem napięciowym, odwrotnie proporcjonalnym do temperatury materiału, z którego jest wykonana głowica i wprost proporcjonalnym do rezystancji. Sygnał napięciowy jest przetwarzany w konwerterze analogowo-cyfrowym na sygnał cyfrowy a następnie jest przesyłany do mikroprocesora w formie wartości liczbowych (counts), którym mikroprocesor przypisuje odpowiednie wartości temperatury. Rozdzielczość czujnika CHT nie jest dostatecznie duża przy wysokich temperaturach i nie pozwala mierzyć temperatury w całym zakresie od –40 °C do +214 °C. Dlatego w sterowniku silnika znajduje się drugi rezystor RT2 nazywany rezystorem "pull up", który po włączeniu przesuwa charakterystykę temperaturową czujnika.

Pierwsza krzywa mieści się w zakresie temperatury materiału od –40 °C do ok. +78 °C. Tranzystor w sterowniku włącza drugi rezystor, aby poszerzyć zakres pomiarowy czujnika. Druga krzywa temperatury materiału zawiera się w przedziale od około +62 °C do +214 °C.
Zastosowanie sygnałów czujnika CHT

Sygnały czujnika CHT są wykorzystywane przez sterownik silnika przy:
• regulowaniu dawki paliwa
• ustalaniu początku wtrysku
• sterowaniu świecami żarowymi
• regulowaniu prędkości obrotowej biegu jałowego
• sterowaniu układem recyrkulacji spalin EGR
• sterowaniu wskaźnikiem temperatury silnika i lampki kontrolnej świec żarowych
Objawy spowodowane uszkodzeniem czujnika CHT

W przypadku otwartego obwodu, układ przyjmuje domyślnie maksymalną wartość temperatury 120 °C. Silnik pracuje wówczas ze zredukowaną mocą (dawkowanie paliwa zostaje zredukowane).

W razie zwarcia układ przyjmuje wartość temperatury > 132 °C. W takim przypadku silnik gaśnie lub nie można go uruchomić.

W razie usterki czujnika lub przegrzania silnika uaktywnia się funkcja zabezpieczenia przed przegrzaniem silnika. W tym trybie moc silnika zostaje zredukowana poprzez wtryskiwanie mniejszej dawki paliwa. Jeśli temperatura silnika nadal wzrasta, w zależności od wersji pojazdu, moc silnika jest coraz bardziej zmniejszana.

Wskazówka: nie daje się uruchomić silnika przy temperaturze głowicy poniżej –35 °C. Przyczyną tego są ewentualne zbyt duże dawki paliwa, które mogłyby grozić uszkodzeniem silnika.zrodlo motofocus pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group