Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 21:35



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 00:20 
Jednym z elementów zamontowanych w pompie wysokiego ciśnienia układu Common-Rail firmy Delphi i mającym bezpośrednie połączenie ze sterownikiem jest czujnik temperatury paliwa (rys.).
Obrazek

Czujnik temperatury paliwa jest czujnikiem rezystancyjnym o oporności zmieniającej się wraz z temperaturą. W czujniku zastosowano rezystor półprzewodnikowy, nazywany termistorem (nazwa termistor jest połączeniem dwóch słów : „termiczny" + „rezystor"). Podstawowymi parametrami termistorów są : rezystancji znamionowa, współczynnik temperaturowy rezystancji, maksymalna temperatura pracy i maksymalna moc.

Czujnik temperatury paliwa znajduje się w dopływie paliwa z tyłu pompy wysokiego ciśnienia. Mierzy on temperaturę paliwa po stronie niskiego ciśnienia. Za pomocą tego sygnału temperatura paliwa jest stale monitorowana, aby nie dopuścić do przegrzania układu paliwowego. Czujnik temperatury paliwa ma bezpośrednie połączenie z modułem sterującym wtryskiem. Moduł IDM porównuje sygnały czujnika temperatury paliwa z danymi w charakterystykach.
Uszkodzenia czujnika temperatury paliwa

Nieszczelność czujnika temperatury paliwa może powodować gaśnięcie silnika. Objawia się wyczuwalnym zapachem oleju napędowego w okolicy pompy wysokiego ciśnienia.

Wystąpienie usterki elektrycznej czujnika temperatury paliwa (czujnik niebieski) daje następujące objawy:
• gdy obwód jest przerwany, to układ wtryskowy przyjmuje temperaturę +39 °C; skutkuje to nierówną, szarpaną pracą silnika.
• w razie zwarcia układ przyjmuje temperaturę ponad 90 °C (a więc powyżej maksymalnie dopuszczalnej temperatury paliwa). W takim przypadku układ zakłada, że w obwodzie wysokiego ciśnienia doszło do przegrzania paliwa. Silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.

Wystąpienie usterki elektrycznej czujnika temperatury paliwa (czujnik zielony, stara wersja) daje następujące objawy:
W obydwu przypadkach, zwarcia lub w otwartego obwodu, silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.
Diagnostyka czujnika temperatury paliwa

System monitorujący sprawdza czujnik pod kątem zwarcia do masy/akumulatora i przerwanego obwodu. Uszkodzenie czujnika lub luźne styki jego złącza wpisują kod usterki 0180 do pamięci sterownika (np. samochody Ford). Pojawieniu się kodu P0180 może towarzyszyć migotanie lampki kontrolnej świec żarowych.

Sposób sprawdzenia czujnika temperatury paliwa:
1. Odczytać wartość z czujnika temperatury paliwa, gdy silnik jest wyłączony. Wartość musi być realna (np. nie może wynosić -20 ° C, gdy temperatura otoczenia jest +18 ° C).
2. Jeżeli wyświetlona wartość jest realna, starannie poruszać złączem czujnika - jeżeli wartość skacze do +39 ° C (wartość zastępcza), to problem leży po stronie złącza.
3. Jeżeli wyświetlona wartość nie jest realna, stuknąć w czujnik lub wykonać jazdę próbną. Jeśli zauważy się duże skoki temperatury (np. z +150 na -230 ° C lub odwrotnie), to najprawdopodobniej czujnik temperatury paliwa jest uszkodzony.

Czujnik temperatury paliwa nie jest związany z emisją spalin (pojazdy z EOBD), tzn. jego usterka nie powoduje włączenia lampki MIL.

Rezystancja czujnika temperatury paliwa (przykład)
Temperatura [°C] Rezystancja czujnika [Ω]
-10 12462 +/- 1128
+25 2252 +/- 112
+50 811 +/- 39
+80 283 +/- 8
+110 115 +/- 2,6 zrodlo moto focus pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Fitry paliwa, a woda w układzie paliwowym  MERCEDES common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  2
 Pompa Delphi DFP6  POMPY COMMON RAIL DELPHI INFORMACJE OGÓLNE  Plonus2020  0
 Delphi: system Multec® Common Rail w VW Polo Bluemotion  VOLKSWAGEN common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Problem z wyciekiem paliwa z szyny CR  INFINITI common rail Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  7
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group