Przy wszystkich pracach w obszarze ukladu paliwowego należy dbać o zachowanie bezwzględnej czystości. Najmniejsze cząsteczki zanieczyszczeń, które dostaną się do wnętrza ukladu paliwowego, mogą prowadzić przy ciasnych pasowaniach do uszkodzenia elementów systemu. Dlatego przed rozkręceniem przewodów paliwowych całe otoczenie złącza musi być dokładnie oczyszczone za pomocą rozpuszczalnika. Pierwsze badanie dotyczy używanego paliwa. Przy podejrzeniu omyłkowego zatankowania benzyny zamiast oleju napędowego, należy liczyć się z calkowitym zniszczeniem aparatury paliwowej. Kiedy kierowca kontynuuje jazdę po omyłkowym zatankowaniu benzyny to we wnętrzu pompy, z powodu braku smarowania, dochodzi do skrawania metalu i rozprowadzenia wiórów w calym systemie paliwowym. W takich okolicznościach wszystkie zasadnicze podzespoly muszą być wymienione.
Przy diagnozowaniu systemu paliwowego można ograniczyć się do diagnozowania nielicznych zespołów, ponieważ zarówno Siemens, jak i producenci pojazdów dostarczają jako części zamienne jedynie: kompletną pompę wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa (ang. rail) z czujnikiem ciśnienia, przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Rozgraniczanie, czy uszkodzona jest pompa wysokiego ciśnienia, pompa zasilająca czy zawory elektromagnetyczne, jest zbędne, ponieważ i tak tylko kompletna pompa występuje jako część zamienna.
Przewody wysokiego ciśnienia muszą być traktowane jak uszczelki, więc po każdym demontażu lub poluzowaniu przy zasobniku powinny być wymienione. Przewody wysokiego ciśnienia dokręca się kluczem dynamometrycznym, momentem o wartości 2S Nm. Przy problemach z systemem paliwowym w pierwszej kolejności powinny być sprawdzone przewody paliwowe i filtry paliwa. Pompa zasilająca jest bardzo wrażliwa na nieszczelności po stronie ssącej. Ponieważ zasysa ona paliwo ze zbiornika przez stawiający opory filtr paliwa, wielkie pęcheże powietrza w przewodzie ssącym są wyraźną oznaką nieszczelności, które mogą prowadzić do nieregularnego wtrysku paliwa. Pompa zasilająca wytwarza ciśnienie do 4 bar, które nie może być mierzone za pomocą środków warsztatowych. Można badać jednak wydatek pompy w ten sposób, że ściąga się wtyczkę zaworu regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu mierzy się ilość paliwa wyplywającego z przewodu powrotnego pompy wysokiego ciśnienia. Wydatek pompy powinien wynosić w ciągu 1S s przynajmniej 2S cm3. Przy zbyt niskim wydatku należy wymienić pompę wysokiego ciśnienia. Do badania obwodu wysokiego ciśnienia najlepiej nadaje się sygnai z czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku (szynie). Dzięki niemu można określić wartości rzeczywiste ciśnienia paliwa przez pomiar sygnalu napięciowego. Jeżeli w czasie rozruchu uzyskuje się ciśnienie w zasobniku tylko do SO bar, prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji ciśnienia i trzeba będzie zaplacić za wymianę pompy wysokiego ciśnienia. Zanim jednak wymieni się pompę, należy sprawdzić czy zawory elektromagnetyczne na pompie są prawidlowo wysterowywane. Należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną okoliczność. Pompa wysokiego ciśnienia, przy nieszczelnym wtryskiwaczu, nie jest w stanie wytworzyć wlaściwego ciśnienia w zasobniku. Nieszczelny wtryskiwacz można zlokalizować przez pomiar ilości paliwa na powrocie z wtryskiwacza. W tym celu przyłącza się do przewodu powrotnego wtryskiwaczy przezroczysty przewód paliwowy, który umieszcza się w naczyniu z miarką. Ilość paliwa w przewodzie powrotnym może wynosić w czasie rozruchu albo na biegu jałowym najwyżej jedną do dwóch kropel na 1 s. Kiedy ilość paliwa na przewodzie powrotnym z wtryskiwacza jest wyraźnie większa, świadczy to o nieszczelności zaworu we wtryskiwaczu. Wtryskiwacz musi być wymieniony: Nieszczelny wtryskiwacz można także zlokalizować przez osłuchanie przestrzeni roboczej, gdyż przy rozruchu silnika w cylindrze zasilanym nieszczelnym wtryskiwaczem słychać ostry metaliczny stuk.
Zawór regulacji wysokiego ciśnienia (A) oraz zawór regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia (B) nie są dostarczane przez producenta samochodu jako część zamienna. Elementów tych nie wolno demontować z pompy.zrodlo kucorix homeunix com
[color=#00FF40]Przy wszystkich pracach w obszarze ukladu paliwowego należy dbać o zachowanie bezwzględnej czystości. Najmniejsze cząsteczki zanieczyszczeń, które dostaną się do wnętrza ukladu paliwowego, mogą prowadzić przy ciasnych pasowaniach do uszkodzenia elementów systemu. Dlatego przed rozkręceniem przewodów paliwowych całe otoczenie złącza musi być dokładnie oczyszczone za pomocą rozpuszczalnika. Pierwsze badanie dotyczy używanego paliwa. Przy podejrzeniu omyłkowego zatankowania benzyny zamiast oleju napędowego, należy liczyć się z calkowitym zniszczeniem aparatury paliwowej. Kiedy kierowca kontynuuje jazdę po omyłkowym zatankowaniu benzyny to we wnętrzu pompy, z powodu braku smarowania, dochodzi do skrawania metalu i rozprowadzenia wiórów w calym systemie paliwowym. W takich okolicznościach wszystkie zasadnicze podzespoly muszą być wymienione.
Przy diagnozowaniu systemu paliwowego można ograniczyć się do diagnozowania nielicznych zespołów, ponieważ zarówno Siemens, jak i producenci pojazdów dostarczają jako części zamienne jedynie: kompletną pompę wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa (ang. rail) z czujnikiem ciśnienia, przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Rozgraniczanie, czy uszkodzona jest pompa wysokiego ciśnienia, pompa zasilająca czy zawory elektromagnetyczne, jest zbędne, ponieważ i tak tylko kompletna pompa występuje jako część zamienna.
Przewody wysokiego ciśnienia muszą być traktowane jak uszczelki, więc po każdym demontażu lub poluzowaniu przy zasobniku powinny być wymienione. Przewody wysokiego ciśnienia dokręca się kluczem dynamometrycznym, momentem o wartości 2S Nm. Przy problemach z systemem paliwowym w pierwszej kolejności powinny być sprawdzone przewody paliwowe i filtry paliwa. Pompa zasilająca jest bardzo wrażliwa na nieszczelności po stronie ssącej. Ponieważ zasysa ona paliwo ze zbiornika przez stawiający opory filtr paliwa, wielkie pęcheże powietrza w przewodzie ssącym są wyraźną oznaką nieszczelności, które mogą prowadzić do nieregularnego wtrysku paliwa. Pompa zasilająca wytwarza ciśnienie do 4 bar, które nie może być mierzone za pomocą środków warsztatowych. Można badać jednak wydatek pompy w ten sposób, że ściąga się wtyczkę zaworu regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu mierzy się ilość paliwa wyplywającego z przewodu powrotnego pompy wysokiego ciśnienia. Wydatek pompy powinien wynosić w ciągu 1S s przynajmniej 2S cm3. Przy zbyt niskim wydatku należy wymienić pompę wysokiego ciśnienia. Do badania obwodu wysokiego ciśnienia najlepiej nadaje się sygnai z czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku (szynie). Dzięki niemu można określić wartości rzeczywiste ciśnienia paliwa przez pomiar sygnalu napięciowego. Jeżeli w czasie rozruchu uzyskuje się ciśnienie w zasobniku tylko do SO bar, prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji ciśnienia i trzeba będzie zaplacić za wymianę pompy wysokiego ciśnienia. Zanim jednak wymieni się pompę, należy sprawdzić czy zawory elektromagnetyczne na pompie są prawidlowo wysterowywane. Należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną okoliczność. Pompa wysokiego ciśnienia, przy nieszczelnym wtryskiwaczu, nie jest w stanie wytworzyć wlaściwego ciśnienia w zasobniku. Nieszczelny wtryskiwacz można zlokalizować przez pomiar ilości paliwa na powrocie z wtryskiwacza. W tym celu przyłącza się do przewodu powrotnego wtryskiwaczy przezroczysty przewód paliwowy, który umieszcza się w naczyniu z miarką. Ilość paliwa w przewodzie powrotnym może wynosić w czasie rozruchu albo na biegu jałowym najwyżej jedną do dwóch kropel na 1 s. Kiedy ilość paliwa na przewodzie powrotnym z wtryskiwacza jest wyraźnie większa, świadczy to o nieszczelności zaworu we wtryskiwaczu. Wtryskiwacz musi być wymieniony: Nieszczelny wtryskiwacz można także zlokalizować przez osłuchanie przestrzeni roboczej, gdyż przy rozruchu silnika w cylindrze zasilanym nieszczelnym wtryskiwaczem słychać ostry metaliczny stuk.
[img]http://kucorix.homeunix.com/~kucorix/podstawy/obrazki/siemens_2.JPG[/img] Zawór regulacji wysokiego ciśnienia (A) oraz zawór regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia (B) nie są dostarczane przez producenta samochodu jako część zamienna. Elementów tych nie wolno demontować z pompy.zrodlo kucorix homeunix com[/color]
|
|