Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 08:56



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 lut 2012, 00:51 
Przy wszystkich pracach w obszarze ukladu paliwowego należy dbać o zachowanie bezwzględnej czystości. Najmniejsze cząsteczki zanieczyszczeń, które dostaną się do wnętrza ukladu paliwowego, mogą prowadzić przy ciasnych pasowaniach do uszkodzenia elementów systemu. Dlatego przed rozkręceniem przewodów paliwowych całe otoczenie złącza musi być dokładnie oczyszczone za pomocą rozpuszczalnika. Pierwsze badanie dotyczy używanego paliwa. Przy podejrzeniu omyłkowego zatankowania benzyny zamiast oleju napędowego, należy liczyć się z calkowitym zniszczeniem aparatury paliwowej. Kiedy kierowca kontynuuje jazdę po omyłkowym zatankowaniu benzyny to we wnętrzu pompy, z powodu braku smarowania, dochodzi do skrawania metalu i rozprowadzenia wiórów w calym systemie paliwowym. W takich okolicznościach wszystkie zasadnicze podzespoly muszą być wymienione.

Przy diagnozowaniu systemu paliwowego można ograniczyć się do diagnozowania nielicznych zespołów, ponieważ zarówno Siemens, jak i producenci pojazdów dostarczają jako części zamienne jedynie: kompletną pompę wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa (ang. rail) z czujnikiem ciśnienia, przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Rozgraniczanie, czy uszkodzona jest pompa wysokiego ciśnienia, pompa zasilająca czy zawory elektromagnetyczne, jest zbędne, ponieważ i tak tylko kompletna pompa występuje jako część zamienna.

Przewody wysokiego ciśnienia muszą być traktowane jak uszczelki, więc po każdym demontażu lub poluzowaniu przy zasobniku powinny być wymienione. Przewody wysokiego ciśnienia dokręca się kluczem dynamometrycznym, momentem o wartości 2S Nm. Przy problemach z systemem paliwowym w pierwszej kolejności powinny być sprawdzone przewody paliwowe i filtry paliwa. Pompa zasilająca jest bardzo wrażliwa na nieszczelności po stronie ssącej. Ponieważ zasysa ona paliwo ze zbiornika przez stawiający opory filtr paliwa, wielkie pęcheże powietrza w przewodzie ssącym są wyraźną oznaką nieszczelności, które mogą prowadzić do nieregularnego wtrysku paliwa. Pompa zasilająca wytwarza ciśnienie do 4 bar, które nie może być mierzone za pomocą środków warsztatowych. Można badać jednak wydatek pompy w ten sposób, że ściąga się wtyczkę zaworu regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia i w czasie rozruchu mierzy się ilość paliwa wyplywającego z przewodu powrotnego pompy wysokiego ciśnienia. Wydatek pompy powinien wynosić w ciągu 1S s przynajmniej 2S cm3. Przy zbyt niskim wydatku należy wymienić pompę wysokiego ciśnienia. Do badania obwodu wysokiego ciśnienia najlepiej nadaje się sygnai z czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku (szynie). Dzięki niemu można określić wartości rzeczywiste ciśnienia paliwa przez pomiar sygnalu napięciowego. Jeżeli w czasie rozruchu uzyskuje się ciśnienie w zasobniku tylko do SO bar, prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji ciśnienia i trzeba będzie zaplacić za wymianę pompy wysokiego ciśnienia. Zanim jednak wymieni się pompę, należy sprawdzić czy zawory elektromagnetyczne na pompie są prawidlowo wysterowywane. Należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną okoliczność. Pompa wysokiego ciśnienia, przy nieszczelnym wtryskiwaczu, nie jest w stanie wytworzyć wlaściwego ciśnienia w zasobniku. Nieszczelny wtryskiwacz można zlokalizować przez pomiar ilości paliwa na powrocie z wtryskiwacza. W tym celu przyłącza się do przewodu powrotnego wtryskiwaczy przezroczysty przewód paliwowy, który umieszcza się w naczyniu z miarką. Ilość paliwa w przewodzie powrotnym może wynosić w czasie rozruchu albo na biegu jałowym najwyżej jedną do dwóch kropel na 1 s. Kiedy ilość paliwa na przewodzie powrotnym z wtryskiwacza jest wyraźnie większa, świadczy to o nieszczelności zaworu we wtryskiwaczu. Wtryskiwacz musi być wymieniony: Nieszczelny wtryskiwacz można także zlokalizować przez osłuchanie przestrzeni roboczej, gdyż przy rozruchu silnika w cylindrze zasilanym nieszczelnym wtryskiwaczem słychać ostry metaliczny stuk.

Obrazek
Zawór regulacji wysokiego ciśnienia (A) oraz zawór regulacji wydatku pompy wysokiego ciśnienia (B) nie są dostarczane przez producenta samochodu jako część zamienna. Elementów tych nie wolno demontować z pompy.zrodlo kucorix homeunix com


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Pytanie o wtryski siemens 9657144580  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL SIEMENS INFORMACJE OGÓLNE  majer2004  2
 Skup wtryskiwaczy Bosch i Siemens  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  mokced  0
 Szukam części  GIEŁDA CZĘŚCI Common Rail KUPIĘ / SPRZEDAM  ugibugi  0
 Siemens  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  astra73  24
 kupię listę części do pomp cp4 dobrze zapłacę  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  moto_cholewa  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group