Działanie
Wtryskiwacz paliwa to elektrycznie uruchamiany elektrozawór, który jest zasilany przez zespół sterowania.
Wtryskiwacz paliwa bezpośrednio wtryskuje paliwo do komory spalania cylindrów.
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze(a) z wtryskiwacza(y). Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami wtryskiwacza.
Porównać z podanym oporem. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z wtryskiwaczy i ECU. Zmierzyć
opór pomiędzy jedną z dwóch końcówek złącza i odpowiednią(imi) końcówką(ami) w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli
tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W ten sam sposób sprawdzić drugie podłączenia do ECU. Sprawdzić uruchomienie
wtryskiwacza: Zakres 1: Podłączyć oscyloskop do wtyku (wtyków) kabla sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić
silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym obrazem. Zakres 2: Podłączyć sondę prądową do
jednego z przewodów wtryskiwacza. Podłączyć oscyloskop do sondy prądowej. Ustawienia sondy prądowej podane zostały w
parametrach. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym obrazem oscyloskopowym.