Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 15:43



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 18 paź 2012, 16:04 
Offline

Rejestracja: 18 paź 2012, 15:50
Posty: 2
Witam mam problem z moją BMW . Auto nie zapala . Miałem podłączony program inpa i ciśnienie wstępne wynosi około 4bar czyli takie jak powinno być.
Ale wysokiego ciśnienia nie ma wogóle . Poluzowałem również nakrętki przy wtryskach podczas kręcenia rozrusznikiem , i nie ma tam faktycznie ciśnienia zaledwie kropelkami leci. Odpiąłem wężyk przelewów i też nie ma tam ani kropli
Czy winę za to odpowiada sama pompa wysokiego ciśnienia czy jest możliwość że to tylko ten zawór ciśnienia na tej pompie ?. pompa to bosh chyba CP1.
Dodam że przed usterką nie było żadnych oznak zużycia pompy itp. palił ładnie i jeździł też.
Możliwe że pompa wysokiego ciśnienia padła z dnia na dzień.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 18 paź 2012, 21:03 
W tym BMW jest zamontowana pompa cp1. Jak najbardziej może być to problem w samej pompie wystarczy ,że nie będą trzymały zaworki w głowicy pompy i ciśnienia nie będzie. Ale nie od tego bym rozpoczął sprawdzanie. Zakładam że paliwo jest po stronie niskiego ciśnienia, czyli dochodzi do pompy. Jeżeli tak jest to zobaczył bym jaki jest współczynnik wypełnienia impulsu na zaworze DRV. Sprawdzenie współczynnika impulsu na zaworze DRV da odpowiedz czy jest problem z pompą czy z zaworem może być np. zatkane na nim sitko. Zatkane sitko jest to bardzo typowa usterka i może wystąpić nagle bez żadnych wcześniejszych objawów. Naprawę w tym przypadku można przeprowadzić w w dwojaki sposób 1. usunąć sitko i jakiś czas będzie dobrze, ale zawór jest narażony na szybsze uszkodzenie 2. wymienić zawór na nowy, ale to są koszty. Od tego bym na początek zaczął. Jak to sprawdzisz to daj znać co było.Poz.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 18 paź 2012, 21:25 
Offline

Rejestracja: 18 paź 2012, 15:50
Posty: 2
Dziekuje za odpowiedź . Nie wiem jak sprawdzić ten współczynnik impulsu. Ogólnie trochę mam pojęcie o mechanice ale nie aż takie :shock:
Planuje wyciągnąć tą pompę i dać gdzieś do sprawdzenia.
A to sitko to jest w tym zaworze ciśnienia ? On jest wogóle rozbieralny ? mam zawór o numerze :0 281 002 480

No i mam dylemat nie wiem co robić . Wyciągać pompe czy tylko zaworek wymienić..... pompa może paść tak z dnia na dzień ?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 paź 2012, 00:08 
Współczynnik wypełnienia impulsu na zaworze DRV możesz odczytać z wartości zmierzonych na komputerze diagnostycznym ( DOBRY DIAGNOSTA OD UKŁADÓW COMMON RAIL BĘDZIE OD RAZU WIEDZIAŁ O CO CHODZI JAK POWIESZ ,ŻE CHCESZ ZDIAGNOZOWAĆ ZAWÓR DRV NA PODSTAWIE WSPÓŁCZYNNIKA WYPEŁNIENIA IMPULSU). Pompy na tym etapie wiedzy bym zdecydowanie nie demontował odradzam szkoda kasy na demontaż bo może się okazać ,że sama pompa jest ok. Lepiej zainwestować w dobrą diagnostykę, myślę ,że efekt finalny może być lepszy.To sitko jest na zaworze widać je od razu po odkręceniu zaworu jest w miejscu wlotu paliwa do wnętrza zaworu kliknij link http://www.commonrailforum.pl/budowa-zawor-wysokiego-cisnienia-cr-bosch-t1372.html. Najlepiej to sitko obejrzeć na mikroskopie lub lupą bo dziurki w nim maja wielkość około 5 mikronów, czyli 0,005mm takie są malutkie prawie nie widoczne gołym okiem. Dlatego jest to sitko takie ważne i wrażliwe na zanieczyszczenia. Możesz jeszcze też sprawdzić wysterowanie zaworu z komputera, sterownika silnika oscyloskopem. Zawór DRV jest wysterowany sygnałem prostokątnym o częstotliwości 1kHz. Przy uszkodzonym przewodzie zasilającym następuje momentalnie wyłączenie silnika, ponieważ ciśnienie w szynie common rail spada do wartości 60 bar.Ja bym tak zrobił decyzja należy do ciebie.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 paź 2012, 16:20 
Warto tu zaglądnąć fajnie widać sitko zanieczyszczone w zaworze DRV http://www.commonrailforum.pl/zawor-wysokiego-cisnienia-cr-bosch-fiat-alfa-lancia-t1445.html


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Zawór regulacji ciśnienia na magistrali CR w X-Type  JAGUAR common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  4
 Duże wycieki na pompie wysokiego ciśnienia w 2.0 CDT  ROVER common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
 Zawór regulacji ciśnienia na szynie CR  KOMPONENTY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  esquattro  0
 Czujniki ciśnienia samochód nie odpala  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group