Dzisiaj jest 29 mar 2024, 14:15



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 19 lis 2012, 23:20 
Najwłaściwszą decyzją, jeśli zdarzyło nam się zatankować niewłaściwe paliwo, jest jak najszybsze udanie się do warsztatu samochodowego, na przegląd silnika.

Obrazek

Obecnie na rynku paliw zaobserwować można tendencję do zmiany nazw i oznaczeń paliw. Każda sieć stacji chce posiadać w swojej ofercie unikalne produkty, co skutkuje zagubieniem kierowcy, który tankuje swoje auto. Niewłaściwe paliwo w baku może doprowadzić do bardzo kosztownej naprawy, która nie zostanie pokryta z ubezpieczenia. Im szybciej się zorientujemy w pomyłce, tym mniejsze szkody wyrządzimy. Najgorzej będzie jeżeli złe paliwo nalejemy do pustego baku i, nie zważając na protesty silnika, będziemy próbowali na nim jechać. Problem ten w ostatnich czasach został dostrzeżony przez firmy motoryzacyjne i na rynku są już dostępne modele Forda, Peugeota oraz Land Rovera z zabezpieczeniami uniemożliwiającymi zatankowanie niewłaściwego paliwa.

Jaki błąd popełniliśmy?
Najczęstszą pomyłką jest nalanie benzyny do samochodu jeżdżącego na ropę napędową. Jeśli jesteśmy posiadaczem starego typu diesla, to nie wyrządzimy wielkich szkód. Silnik „przepali” niewielkie ilości benzyny i można będzie bez problemów jeździć dalej. Sytuacja komplikuje się w samochodach nowej generacji, które posiadają układy typu Common Rail lub pompowtryskiwacze. W takim przypadku właściwa będzie natychmiastowa pomoc warsztatu. Nie próbujmy przejechać na złym paliwie nawet metra z nadzieją, że auto samo da sobie radę. Możemy tylko powiększyć szkody. Zdecydowanie rzadziej zdarza się sytuacja odwrotna, czyli wlanie diesla do auta napędzanego benzyną. Główną przyczyną rzadkości tego typu przypadków jest średnica pistoletu do ropy napędowej, która jest szersza niż wlew samochodu na benzynę. Auta zasilane gaźnikiem poradzą sobie z ropą, chociaż spadną im na jakiś czas osiągi. Jeśli jednak jesteśmy posiadaczem samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa musimy, podobnie jak nowe diesle, natychmiast udać się do warsztatu.

Naprawa samochodu
Najlepiej dla naszego auta byłoby, gdybyśmy zorientowali się o pomyłce jeszcze przed odjazdem spod dystrybutora. Jeśli jednak już odjechaliśmy i auto zaczyna się dławić, „kaszleć” i przerywać, należy natychmiast wyłączyć silnik. Nigdy nie powinniśmy próbować dojechać nawet do najbliższego warsztatu. Auto powinno zostać odholowane do warsztatu, który ma możliwość demontażu baku. Może być to niezbędne przy nowoczesnych samochodach, które mają wlewy zabezpieczone przegrodami uniemożliwiającymi wprowadzenie pomp ssących. Na pewno konieczna będzie wymiana filtru paliwa, aby wyeliminować resztki paliwa, które na nim osiadły. W warsztacie przepłuczą także przewody oraz wtryskiwacze. W ekstremalnych przypadkach nalanie złego paliwa może skutkować koniecznością wymiany pompy paliwa oraz wtryskiwaczy. Nie próbujmy opróżniać baku na własną rękę, ponieważ przy nieumiejętnym wypompowywaniu możemy uszkodzić czujnik poziomu paliwa lub pompę paliwa, przez co narazimy się na dodatkowe koszty naprawy. Niewłaściwe paliwo w baku najbardziej szkodzi autom nowym, te jednak są coraz częściej wyposażane w systemy uniemożliwiające popełnianie takich kosztownych pomyłek. zrodlo dobra rada pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 cze 2015, 22:09 
Offline

Rejestracja: 21 cze 2015, 20:48
Posty: 2
Miejscowość: Kraków
Z tego co wiem to zatankowanie benzyny do ropniaka jest mniej szkodliwe niż wersja odwrotna.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Stilo jtd - dziwny problem  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Elrobertos  2
 Problem z uruchamianiem 1.7 Isuzu  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Problem z wyciekiem paliwa z szyny CR  INFINITI common rail Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  7
 problem 3.0 dci CR  RENAULT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  0
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group