Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 15:31



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 sie 2013, 01:04 
Coraz czyściej wyglądają nasze spaliny dzięki Common Rail i pompowtryskiwaczom nowej generacji.

Firma Bosch od zawsze nieustannie pracuje nad nowymi technologiami dla silników diesla, by uczynić je nowoczesnymi oraz przyjaznymi środowisku.

Samochody z silnikami wysokoprężnymi są coraz bardziej popularne. Wynika to m.in. z ich niskiego zużycia paliwa, a także niewielkiej emisji dwutlenku węgla. Normy czystości spalin wciąż się zaostrzają, a w 2014 roku w życie wchodzi już Euro 6. W związku z nadchodzącymi kolejnymi ograniczeniami, Bosch pracował nad kolejnymi rozwiązaniami pozwalającymi na dalsze obniżanie emisji zanieczyszczeń w silnikach wysokoprężnych i tym samym uczynić je jeszcze bardziej przyjaznym środowisku.
Aby usunąć ze spalin zawarte w nich cząsteczki sadzy, Bosch opracował dla pojazdów z silnikami Diesla filtr DPF, który zatrzymuje ponad 97% tego rodzaju zanieczyszczeń. Ze względu na specjalną konstrukcję filtry Boscha regenerują się o 20-30% szybciej niż filtry standardowe.
http://www.elprocar.pl/files/AA18a-09.05.jpg
Filtr cząstek stałych DPF

Po wprowadzeniu normy Euro 5 problemem stało się zmniejszenie emisji tlenków azotu w spalinach. Do ich redukcji stosuje się katalizatory pojemnościowe (NSC) lub systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W pierwszym przypadku należy od czasu do czasu przeprowadzać odsiarczanie, ponieważ olej napędowy zawiera szczątkowe ilości siarki. Natomiast systemy SCR wymagają środka redukcyjnego AdBlue, który pomaga rozkładać tlenki azotu na azot i wodę. Bosch już od 2004 roku produkuje do nich odpowiednie dozowniki.
Bosch projektuje także nowe systemy wtryskowe odznaczające się wyjątkowo precyzyjnym dawkowaniem paliwa i przyczyniające się do dalszego obniżania poziomu emitowanych zanieczyszczeń. Olbrzymie znaczenie ma tu wysokie ciśnienie wtrysku generowane przez system oraz możliwość elastycznego sterowania wtryskiwaczami, którymi paliwo dostaje się do komory spalania silnika. Wprowadzony na rynek w 2003 roku boschowski system Common Rail trzeciej generacji, spełniał już normy emisji spalin nadchodzącej normy Euro 4. Duża tutaj zasługa właśnie ciśnieniu wtrysku paliwa – 1600 barów. Wraz z wejściem normy Euro 5, firma Bosch postawiła na wtryskiwacze piezoelektryczne oraz podniesienie ciśnienia wtrysku do 2000 barów. Bosch wprowadził czwartą generację układu Common Rail, który generuje już ciśnienie wtryskiwanego paliwa na poziomie 2500 barów.
Jednocześnie konstruktorzy Boscha pracują nad optymalizacją systemów pompowtryskiwaczy UIS (Unit Injector System). Ich najnowsza generacja (UIS3) umożliwia wtrysk paliwa pod ciśnieniem dochodzącym do 2200 barów. Wykorzystuje też 2 elementy nastawcze zamiast jednego, co pozwala na dowolne kształtowanie przebiegu wtrysku oraz realizację pięciu wtrysków na jeden cykl pracy silnika, podobnie jak odbywa się to w systemach Common Rail trzeciej i czwartej generacji. Daje to w efekcie niższą emisję sadzy i tlenków azotu.
Aby w jak najlepszym stopniu wykorzystać potencjał systemów wtryskowych, Bosch w 2006 roku wprowadził do seryjnej produkcji sterownik EDC 17. Z pomocą wielu różnych sygnałów system może analizować i odpowiednio dopasowywać parametry wtrysku w każdym cylindrze. Nowy system umożliwia pewne i proste sterowanie, a największą zaletą sterowników EDC 17 jest bezpośrednie wykorzystanie sygnałów zwrotnych uzyskiwanych z silnika. Sterowniki te można stosować w różnych typach silników wysokoprężnych. W nowym sterowniku zoptymalizowano precyzję działania i odporność na zużycie mechaniczne.
Obrazek
Trzecia generacja systemu Common Rail

Obrazek
Trzecia generacja systemu UIS


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Czy wtryskiwacze Denso mogę zamienić na Boscha?  CITROEN common rail denso - Wtryskiwacze regeneracja | Wtryski naprawa  Anonymous  2
 Wtryskiwacze w Mercedesie W211  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Zbyszek197  0
 Jakie wtryskiwacze w 2.0 dieselu Jaguara?  JAGUAR common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  3
 Uszkodzone wtryskiwacze silnika 1,5 dCi  DACIA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group