Dzisiaj jest 29 mar 2024, 01:06



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 12 sie 2012, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Jak w temacie .
Wiem że V50 jest na siemensie i umieszczenie tego tematu w common reil boscha to jest pomyłka . Ale sedno problemu dotyczy też aut na boschu .

Oleju przybywa sporo , bo na 500 km napompuje ok. 1cm poza maxa .
Problem dotyczy DPFa - wypalanie filtra odbywa się poprzez zwiększenie dawek wtrysku , temperatura wypalania podnoszona jest poprzez dodatek który podaje do paliwa elektryczna pompka dodatku .
DPFa wymontowałem jest wyczyszczony idealnie , wtryski sprawdzane , egr czyściutki jak łza , wymieniony czujnik różnicy ciśnień DPFa na oryginał .Dodatek uzupełniony .
Przed czyszczeniem czujnik różnicy wyłapywał na ciepłym silniku około 8 kpa na biegu jałowym a teraz po czyszczeniu jest 1 kpa .
Ale to nic nie zmieniło jeśli chodzi o przybywanie oleju . Dalej przybywa choć mniej bo 5000 tyś km przybyło do połowy stanu do maxa .

Po raz pierwszy mam taki problem , robiłem różne auta lepsze gorsze z DPF i zawsze po czyszczeniu , ewentualnej wymianie czujnika różnicy ciśnień autka śmigają i nie wracają do nas .

Koledzy ma ktoś może pomysł na ten VOLVO ?????????


Pozdrawiam !!!!!!!!!!


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sie 2012, 16:30 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
Przybywanie oleju w silniku z układem Common Rail to dość niestety częsty przypadek może go wywoływać wiele rzeczy na przykład te o których piszesz. A prawie zawsze jest tak ,że jeżeli wszystko się sprawdziło , a dalej jest źle oznacza to ,że coś jednak mogło nam umknąć. Wydaje mi się ,że jeżeli nie jest to związane z fapem to sprawdził bym jeszcze raz wtryskiwacze ,ale w taki sposób aby wysterować go z większymi czasami i przyglądnąć się czy w dłuższym czasie kiedy zamknięta jest iglica końcówki wtrysku nie następuje kropelkowanie . Czasami jest tak ,że prawie nie widać kropli tylko delikatne zapocenie, a robi taką robotę.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sie 2012, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Sprawdzę jeszcze raz wtryskiwacze , może masz rację że z nimi coś nie tak , być może że sprawa ma się tak jak z Boschem piezo , właśnie kapie na małych ciśnieniach .
Głupio mi trochę bo to autko kolegi , zapewniałem go że sprawę opanuje a tu lipa .


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 15 lis 2012, 21:30 
czy poradziłes sobie z przybywaniem oleju. Ja mam ten sam problem , mam już wycięty dpf a nadal oleju przybywa.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 30 kwie 2013, 13:31 
Witam,

Przez przypadek trafiłem na to forum i zauważyłem że masz podobny problem, który kiedyś miałem. Też mam V50 2.0D.
U mnie powodem przybywania oleju był filtr cząstek stałych (często uruchamiana była procedura wypalania filtra, a sam filtr był już stary).
Z DPF'em w V50 jest taki problem, że nie wiadomo kiedy się wypala. A poza tym nawet procedura odpalania i tak jest uruchamiana co ileś kilometrów. Może u Ciebie procedura wypalania uruchamiana jest zbyt często?
Ja usunąłem filtr, oczywiście z przeprogramowaniem komputera i problemu z przybywaniem oleju już nie mam.

Obecnie mam inny problem, bo samochód przy równych obrotach w zakresie ok. 1800 - 2500, szarpie. Czasami to ustaje a czasami nie. Po wycięciu filtra przez pół roku miałem spokój, ale teraz nie wiem czy to jakiś problem z kompem, wtryskami, pompą common rail czy może z EGR'em.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 13 gru 2013, 09:32 
Cześć, a rozwiązałeś może ten problem ?? Bo ja mam bardzo podobny przypadek i zastanawiam się czy to jednak nie wtryskiwacze - dzisiaj jadę sprawdzić.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 gru 2013, 19:05 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2013, 17:57
Posty: 1
Miejscowość: ok.Piaseczna
Może przez napęd pompy jeśli jest napędzany z wałka rozrządu (opel 1,3 tak miał)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 24 wrz 2014, 18:08 
Offline

Rejestracja: 24 wrz 2014, 17:59
Posty: 1
Miejscowość: Rawicz
Witam serdecznie,

Panowie ja również mam Volvo V50 2.0TD i przybywa mi oleju. Ponadto strasznie dymi na niebiesko na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe. Auto ma co prawda przejechane 300 tyś. Czy jesteście wstanie mi jakoś pomóc ???

Chciałem zacząć od PDF-a. Dopiero zaczynam swoją historię w temacie mechanika pojazdowa i kiedyś się trzeba nauczyć. Jak to mój tata mówi "Żaden majster z nieba nie spadł".
Od czego zacząć ??? Macie może gdzieś jakieś opisy jak pozbyć się filtra cząstek stałych ?? chyba najlepiej wyciąć go od góry żeby nie było widać że jest coś grzebane co ??? Jak z przeprogramowaniem gdzie najlepiej się udać ??? jakim sprzętem trzeba dysponować.
Bardzo proszę o pomoc dla młodego mechanika :)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 16 mar 2021, 18:24 
Cytuj:
Mi mechanik powiedział że to wina pompki od fap. Myślałem że to wtryski ale nie bo zamontowałem nowe oryginalne po przeszło 270 000km. Mam jeszcze turbinę do regeneracji no i ten cholerny zbiornik z pompką co nowy kosztuje ok. 2300zł. Jakiś absurd. Nie wiem czy da się wymienić samą pompkę bo nigdzie o tym nie piszą a występuje ze zbiornikiem. W każdym razie wcześniej czyściłem jeszcze dpf na chwilę pomogło i znowu kontrolka i stan awaryjny masakra.


    Zgłoś ten post
    Na górę
       
    Odpowiedz z cytatem  
     
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

    Szybka odpowiedź
    Nazwa użytkownika:
    Tytuł:
    Wiadomość:

    Emotikony
    :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
    Rozmiar czcionki:
    Kolor czcionki
    Pytanie
    Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
    To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
       


    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


    Możesz tworzyć nowe tematy
    Możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

     Podobne tematy
     Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
     nie odpala na ciepłym silniku  PEUGEOT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
     170 2.0tdi CR nierówna praca na ciepłym silniku  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
     [Ciężarowy] Volvo FL280 D7E - odpalanie po zmianie pomp.  VOLVO common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Adek4100  1
     VOLVO C30 - sprawdzenie i regeneracja wtryskiwaczy  VOLVO common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  rafalkam  0
     Ocena używanych wtryskiwaczy CR VOLVO BOSCH  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  0
    Szukaj:
    Przejdź do:  

    Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


    Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
    cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group