Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:57



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 24 maja 2015, 14:26 
Offline

Rejestracja: 24 maja 2015, 11:24
Posty: 3
Miejscowość: Żory
Witam wszystkich forumowiczów bo to mój pierwszy post a nie wiem gdzie można się przywitać, znalazłem się na tym forum ponieważ mam problem z autem i proszę o pomoc w diagnozie, oczywiście w miarę moich możliwości jeżeli będę mógł pomóc również to uczynię. Chciałbym przedstawić pokrótce swój problem i proszę o pomoc wiem że niektórzy napiszą oddaj do mechanika a nie dziaduj lub coś podobnego ale niestety ja swój samochód naprawiam sam i nigdy u żadnego mechanika nie było i to pierwszy raz kiedy mnie samochód zawiódł który posiadam od ponad dwóch lat a chodzi dokładnie o auto BMW E91 335d z 2007 roku obecnie podniesioną mocą do 370 KM i 720 Nm a więc do rzeczy auto zawsze sprawowało się znakomicie paliło na dotyk a ja dbałem o na nie należycie a nawet więcej olej wymieniany co 10 tysięcy kilometrów, dodatki do oleju napędowego polepszające jego właściwości, wymiana kolektora ssącego na nowy bo stary się pocił, nowe termostaty, nowe świece żarowe, sterownik świec żarowych, filtry wymieniane regularnie, nowa odma, także wszystko robione z najwyższą dbałością o szczegóły i taki zawód bo auto unieruchomione, podkreślę że po podniesieniu mocy auto zrobiło 40 tysięcy kilometrów. Teraz do meritum sprawy a więc pierwsze objawy niepokojące to przy gwałtownym przyspieszeniu auto po prostu gasło i po zatrzymaniu za pierwszym rozruchem nie zapalało ale po jakimś czasie odpalało wystarczyło poczekać kilkanaście sekund i auto zapalało a że jechałem do pracy postanowiłem nie przyspieszać gwałtownie tylko delikatnie miarowo przyspieszać i w ten sposób auto nie miało problemu a że zdarzyło mi się to w dniu 1 Maja kiedy jechałem do pracy i dnia następnego tzn. 2 maja również musiałem jechać do pracy to postanowiłem zaryzykować i pojechać jak wcześniej kiedy udało mi się z pracy do domu wrócić w tym dniu tzn. 2 maja jadąc delikatnie bez próby gwałtownego przyspieszania by uniknąć zgaszenia silnika jadąc około 70 km/h nagle auto zgasło samo ponownie po jakiejś chwili odpaliło i jechałem dalej ale po jakimś czasie ponownie zgasło i ponownie odpaliło i dojechałem do pracy, czyli problem się pogłębiał gdy wracałem z pracy a było to w nocy na szczęście po jakichś 6 kilometrach auto stanęło i już nie mogłem go uruchomić jak wcześniej :( Kręciłem chyba z dwa razy po 10 sekund i nic nie zapalał, już sobie pomyślałem że to koniec i chyba czeka mnie laweta ale po 10 minutach siedzenia w aucie i zastanawianiu się co dalej postanowiłem spróbować jeszcze raz uruchomić auto i o dziwo zapalił i ucieszony z myślą że dojadę do domu ruszyłem niestety moja radość trwała krótko :( po około 1-2 kilometrów auto ponownie zgasło i nie dało się go uruchomić jak poprzednio, postanowiłem że nie ma co cudować tylko zadzwoniłem po pomoc drogową jako że posiadam pełne ubezpieczenie AC/OC Assistance, czekając na pomoc ponad pół godziny postanowiłem jednak spróbować uruchomić wóz i ponownie się udało ale kiedy dojechałem do świateł i silnik pracował na jałowym biegu auto po prostu zgasło :( a przejechałem dosłownie z 1 kilometr może trochę mniej, tym razem już nie próbowałem uruchamiać auta tylko cierpliwie czekałem na pomoc drogową po jakimś czasie pomoc dotarła i załadowała auto i odwiozła mnie pod dom, przed domem postanowiłem zobaczyć czy odpali by ręcznie auta nie wpychać do garażu bo trochę waży ten wóz i ponownie auto odpaliło i bez problemu wjechałem do garażu a że było już późno to była 2 w nocy to jedynie z ciekawości podłączyłem Inpę i zczytałem błędy i takie się pojawiły:

Obrazek
Obrazek
Powyższy błąd wystapił 1 maja kiedy auto tylko gasło przy gwałtownym przyspieszniu i ponownie się pojawił 3 maja w nocy ale nie robiłem zdjęcia i dlatego jest zapisany z mniejszym przebiegiem a te które teraz dodam wystapiły tylko 3 maja:
Obrazek
powyższy błąd jest jakiś niezrozumiały ale taki się zapisał oraz ten też jest dziwny:
Obrazek
Obrazek
Następnego dnia postanowiłem nie odpalać a zabrałem się za demontaż wtryskiwacza numer 5 bo Inpa pokazywała że jest z nim problem po wyciągnięciu za radą jednego z mechaników zdemontowałem jednak wszystkie wtryskiwacze i zawiozłem do sprawdzenia do specjalistycznego zakładu Boscha potwierdziły się obawy że piąty wtrysk jest uszkodzony elektrycznie ale tego 100 procentowo nie jestem pewien bo wcześniej popełniłem błąd że powiedziałem o mojej sytuacji fachowcowi i mógł po prostu tylko potwierdzić moje domniemania bo po dłuższym zastanowieniu dziwne mi się to wydało jak mógł to stwierdzić skoro wtrysk zwierał przy temperaturze ponad 80-ciu stopni ale postanowiłem nie drążyć jak to zrobił tylko postanowiłem kupić wtryskiwacz używany, ponieważ a u mnie są piezoelektryczne i nie ma możliwości ich regeneracji, po zakupieniu wtryskiwacza zamontowałem wszystkie wtryskiwacze oczywiście każdy do miejsca w którym wcześniej siedział, wcześniej wszystkie poznaczyłem i opisałem, poskładałem wszystko i postanowiłem bez odpowietrzania odpalić silnik, niestety po kilku próbach kręcenia po 10 sekund samochód nie zapalił a że było późno to postanowiłem rano spróbować na plaku, rano spróbowałem na plaku ale silnik tylko na plaku zapalał a później gasł, postanowiłem sprawdzić czy są jakieś błędy ale niestety nic nie było czysto, następnie próbowałem odpowietrzyć układ ale nie mogłem go odpowietrzyć bo ciągle skądś szło powietrze w końcu odpowietrzyłem najpierw pompę wysokiego ciśnienia później szynę, następnie przy wtryskiwaczach i postanowiłem zapalić i po tym zabiegu nadal zero reakcji, podjechałem do pewnego mechanika który miał dobrą opinię jako fachowiec i opowiedziałem o problemie a on na to mnie zapytał czy jak odpowietrzałem układ to czy wtyczki były wypięte przy rozruchu a ja mu na to że wtyczki cały czas były wpięte a on na to że nie chce mnie straszyć ale pewnie zaworki dawkujące są zatarte we wtryskiwaczach i dlatego auto nie odpala :shock: Nie analizując z nikim zadziałałem pod wpływem impulsu i zakupiłem nowe wtryski Bosch dedykowane do mojego silnika po kilku dniach odebrałem nowe wtryskiwacze i zamontowałem dopisałem nowe kody IMA i poskładałem wszystko i odpowietrzałem układ ale i tym razem wydawało mi się że jakoś nie do końca dokładnie ale postanowiłem że zapodam plaka od razu i ciśnienie przeciśnie powietrze z układu oczywiście wtyczki odpięte od wtryskiwaczy, po tym zabiegu nadal się obawiałem wkładania wtyczek do wtryskiwaczy bo bałem się że znowu je uszkodzę ale po namyśle postanowiłem je włożyć bo przecież auto bez wpiętych wtryskiwaczy nigdy nie zapali oraz psiknąłem plakiem przed rozruchem i niestety zapalił tylko na plaku i zgasł, niestety nie zrobiłem zdjęcia ale zapisał się tylko jeden błąd niskie ciśnienie na szynie podczas rozruchu i tylko ten błąd nic więcej się nie pojawia. Postanowiłem za wskazówką jednego z mechaników BMW wymienić czujnik położenia wałka rozrządu bo objawy według niego na 80-90% wskazywały na jego uszkodzenie ale niestety czujnik sprawdziłem u kolegi bo ma 120d a u niego siedzi ten sam czujnik i jego auto bo założeniu mojego czujnika chodziło bez zarzutu, także czujnik wykluczyłem, następnie sprawdziłem czy zawór DRV nie przepuszcza paliwa na powrót do zbiornika paliwa i zauważyłem że po odpięciu przewodu paliwo z powrotu bez ciśnienia kapie i kapie, po wpięciu strzykawki 200 ml chciałem sprawdzić czy trzyma ten zawór i na włączonym zapłonie i wyłączonym zawór przepuszczał, kupiłem drugi zawór używany i po montażu również i ten przepuszcza i teraz nie wiem czy to prawidłowe zachowanie, zamówiłem nowy zawór i ma być jutro ale nie wiem czy to na pewno to a nie chcę wydawać ponad 500 złotych bo tyle kosztuje Boschowski regulator ciśnienia jeżeli mój jest dobry, pompkę wstępna paliwa sprawdziłem przez Test w Inpie i daje ciśnienie ale nie mogę stwierdzić jaką ma wydajność ale przy rozruchu pompka na oko ciśnienie ma dość spore, byłem wczoraj u elektromechanika i opowiedziałem o moim problemie to powiedział bym sprawdził zawór ZME na pompie wysokiego ciśnienia bo one lubią w tych pompach siadać a u mnie jest pompa Bosch CP3, już nie wiem co może być przyczyną tego że auto nie odpala i wpadam powoli w depresję, dlatego napisałem najlepiej jak mogę szczegółowo o moich perypetiach i bardzo proszę o pomoc w uruchomieniu samochodu bo już trzy tygodnie walczę i nie chcę przegrać tej walki, będę bardzo wdzięczny za każde wskazówki. Przepraszam że się tak rozpisałem ale chciałem dobrze to ująć.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 24 maja 2015, 22:50 
Offline

Rejestracja: 22 lut 2015, 21:10
Posty: 231
Miejscowość: Zielona Góra
Witam.
Mechanik który powiedział Ci ze zatarłeś zawory nie ma racji w tych wtryskach nie zatrzesz zaworów, ale je zapowietrzysz i to zrobiłeś.
Jeżeli nie masz ciśnienia na listwie paliwa to są następujące możliwości
1 przelew wtryskiwaczy (odpada bo nowe)
2 brak wydatku pompy wysokiego ciśnienia spowodowane :
- uszkodzony zawór regulujący ciśnienie (na pompie)
- zapchany układ paliwowy od zbiornika do pompy wysokiego ciśnienia ( pompa traci wydatek)
- uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia
zdiagnozuj te podpunkty i powinno być dobrze
w razie co dzwon 501507744


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 25 maja 2015, 00:10 
Offline

Rejestracja: 24 maja 2015, 11:24
Posty: 3
Miejscowość: Żory
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź i wskazówki, również podejrzewałem ten zawór wydatku pompy że jest zawieszony i część ciśnienia idzie na przelew do zbiornika, jutro podmienię ten zawór i zobaczymy co jest grane, zapchany układ paliwowy odpada bo odpiąłem wężyk zasilający paliwem pompę wysokiego cisnienia a zona kręciła silnikiem i paliwo dość mocno biło ale niestety nie wiem jaką wydajność miała, musiałbym wpiąć manometr i sprawdzić a druga sprawa w Ista-d wymusiłem procedurę odpowietrzenia i pompka chodziła 3-4 minuty i ciśnienie z tej pompki wracało powrotem do zbiornika a ktoś mi powiedział że ta procedura odpowietrzy cały układ paliwowy ale tak się nie stało :(
Moim skromnym zdaniem to chyba nie jest mozliwe by ta pompa wstępna w zbiorniku mogła przez pompę wysokiego ciśnienia przejść aż do wtryskiwaczy i przecisnąć powietrze, liczę na to że to zawór wydatku pompy padł bo jak pompa wysokiego ciśnienia padła to będzie nie wesoło ale przecież auto cały czas odpalało i mogła pompa wysokiego ciśnienia tak nagle się skończyć? Ostatnio czyściłem szynę CR i w niej nie było widać żadnych opiłków czy cokolwiek podobnego, czy powyższe objawy mogły świadczyć o kończącej się pompie wysokiego ciśnienia? Zawór DRV regulacji cisnienia na szynie nie jest odpowiedzialny za brak ciśnienia na szynie?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 25 maja 2015, 08:24 
Offline

Rejestracja: 22 lut 2015, 21:10
Posty: 231
Miejscowość: Zielona Góra
Jest kilka domowych sposobów żeby sprawdzić wydatek pompki wstępnej elektrycznej.
System BOSCH-a, można powiedzieć nie opiłkują wcale, przyczyna ich awarii jest inna.
Więcej tel.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 28 maja 2015, 11:04 
Offline

Rejestracja: 24 maja 2015, 11:24
Posty: 3
Miejscowość: Żory
Wczoraj nagrałem filmik jaką wydajność ma moja pompa wysokiego ciśnienia moim skromnym zdaniem jest tragiczna ale ja się nie znam i być może tak ma być, proszę o ocenę kolegę DROMAR.

https://www.youtube.com/watch?v=t9_3kqJ ... e=youtu.be


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 28 maja 2015, 22:53 
Offline

Rejestracja: 22 lut 2015, 21:10
Posty: 231
Miejscowość: Zielona Góra
Pompa nie ma wydatku, trzeba będzie ją wyciągnąć i oddać do sprawdzenia


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 06 lis 2022, 20:00 
A sprawdzałeś zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia.
Odepnij wtyczki wtryskiwaczy, jedną z rurek zasilających wtryskiwacze odkręć i połącz wężykiem z menzurką, a przelew podłącz do menzurki i pokręć rozrusznikiem. Jeżeli paliwo będzie w większej części wracać przelewem, a nie przez rurkę od wtryskiwacza, to będzie świadczyć o źle działającym lub całkowicie niedziałającym zaworze regulacyjnym. Dla pewności możesz go wykręcić i sprawdzić podłączając do niego napięcie - czy w ogóle reaguje.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Ciśnienie common rail w citroenie  CITROEN common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Zawór regulacji ciśnienia na szynie CR  KOMPONENTY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  esquattro  0
 Problem ciśnienie paliwa 2.0tdi cr  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Aciekk  4
 Corsa D 1.3cdti małe ciśnienie na pompie  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  1
 Koniec niszczenia wtryskiwaczy CR przy demontażu  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  18
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group