Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 10:50



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stilo JTD P0191
PostZamieszczono: 18 cze 2015, 23:14 
Offline

Rejestracja: 18 cze 2015, 22:49
Posty: 5
Miejscowość: KRK
Witam.
Mam problem z problem z błędem P0191.
Zaczęło się od zmiany mapy na mocniejszą i wtedy non stop przy pełnym obciążeniu wyskakuje błąd i tryb awaryjny. Mapa jest pewna bo sprawdzona na 2 innych autach, nic się nie dzieje.
Teraz P0191 pojawia się nawet bez tuningu.
Oczywiście zacząłem wertować tematy i oto co zrobiłem:
Zwór sterujący wymieniony na nowy.
Pompę rozebrałem nie zauważyłem fizycznych uszkodzeń, złożona na nowych uszczelkach.
Przelewy wtrysków na biegu jałowym po 1min:1 24ml, 2 16ml,3 20ml, 4 20ml.
Wtryski wyjąłem, żaden nie był mokry, umyłem końcówki i skręciłem.

Nic to nie zmieniło.
Auto pali na jeden obrót, ciśnienie na jałowym trzyma 300bar.
Kilkadziesiąt razy robiłem logi i wynika z nich, że jeśli nie wcisnę pedału tak żeby było pełne obciążenie to pompa nadąża z ciśnieniem.
Wystarczy jednak dać obciążenie 100% i jak zawór sterujący pompą otworzy się na 80% to jakby uciekało ciśnienie.
Jak tylko zejdzie z otwarcia 80% to ciśnienie natychmiast wraca do oczekiwanego.

Tutaj przykładowy log

Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 00:22 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
nkstyle pisze:
Przelewy wtrysków na biegu jałowym po 1min:1 24ml, 2 16ml,3 20ml, 4 20ml.


Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie.
I jeszcze jedno pytanie, badałeś przelewy na zimnym silniku czy na gorącym?

Wtryskiwacze do naprawy.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 09:24 
Offline

Rejestracja: 18 cze 2015, 22:49
Posty: 5
Miejscowość: KRK
zaksiu1985 pisze:
nkstyle pisze:
Przelewy wtrysków na biegu jałowym po 1min:1 24ml, 2 16ml,3 20ml, 4 20ml.


Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie.
I jeszcze jedno pytanie, badałeś przelewy na zimnym silniku czy na gorącym?

Wtryskiwacze do naprawy.


Na gorącym.
Ale co w nich może być do naprawy?
Jak pisałem pali odrazu. Końcówki nie były mokre.

No i najważniejsze, jak fachowcy interpretują takie przelewy?
Co wynika z moich?

Bo w sieci jest dużo informacji, nie wiem czy pewnych.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 15:30 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
W Twoim aucie jest prawdopodobnie wtryskiwacz 0445110119.
Na wolnych obrotach czyli na biegu jałowym wtryskiwacz ten pracuje na 250bar.
Jego pełna moc to 1350 bar.
I teraz jest tak, jeżeli przez 1 min masz przelewy 16-24ml na jedną minutę, to delikatnie mówiąc trochęęęęęęęęę dużooooooo, gdyby pomiar miał ze 3min przy takich przelewać to bym nic nie mówił. i to jest na 250bar-ach. Jak teraz wciśniesz pedał do podłogi to masz problem bo pompa fizycznie nie nadąża z podawaniem.

Na pytanie co się psuje w tych wtryskiwaczach to głównie uszczelnienie, gniazdo zaworu, i dlatego jak ciśniesz gaz to wmyśl przysłowia " ja mu w gaz a on zgasł"


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 19:13 
Offline

Rejestracja: 18 cze 2015, 22:49
Posty: 5
Miejscowość: KRK
Ok. Dziękuję za wyjaśnienia.

Faktycznie mój wtrysk to 0445110119

To teraz czysto teoretycznie.
Czy te uszczelnienia to to co wymieniają przy tzw szybkich regeneracja?
Widziałem zestaw uszczelek wraz z kulką, czy to to może przepuszczać?
Jaki szacunkowy koszt takiej naprawy?


I najważniejsze.
Regenerować czy kupić pewne używane?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 22:59 
Offline

Rejestracja: 22 lut 2015, 21:10
Posty: 231
Miejscowość: Zielona Góra
Filtr paliwa kiedy był wymieniany ?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 23:11 
Offline

Rejestracja: 18 cze 2015, 22:49
Posty: 5
Miejscowość: KRK
DROMAR pisze:
Filtr paliwa kiedy był wymieniany ?

Jakieś 9 miesięcy.
Filtr MANN-FILTER.

Przed wymianą było tak samo.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 cze 2015, 23:47 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
nkstyle pisze:
To teraz czysto teoretycznie.
Czy te uszczelnienia to to co wymieniają przy tzw szybkich regeneracja?
Widziałem zestaw uszczelek wraz z kulką, czy to to może przepuszczać?
Jaki szacunkowy koszt takiej naprawy?


I najważniejsze.
Regenerować czy kupić pewne używane?



Link do tych "uszczelniaczy" fachowo się to zwie "Pierścień uszczelniający gniazda zaworu"
http://e-katalog.intercars.com.pl/?sear ... Items.html

I to jest to co się wymienia przy szybkich naprawach ale nazwijmy to - mało fachowych, gdyż to trzeba zawsze wymienić gdy się już rozbierze cały wtryskiwacz. I od razu trzeba zaznaczyć że jak się nie sprawdzi w jakim stanie jest samo gniazdo zaworu i jeszcze sztyca do gniazda a znając życie są już wykończone to małe szanse na poprawę.

Sprawa czy kupować używane czy robić swoje to jak masz kasę albo wiesz że auto jest dla siebie to zawsze robić swoje tylko porządnie a nie "tanio".
Co do używanych to jak rosyjska ruletka, uda się albo nie uda.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 cze 2015, 09:08 
Offline

Rejestracja: 18 cze 2015, 22:49
Posty: 5
Miejscowość: KRK
Pooglądałem trochę filmów z "regeneracji" i chyba już wiem które części podlegają ewentualnej wymianie.
Jest gdzieś dostępna rozpiska części z numerami boscha do tego wtrysku 0445110119 co mam?
Chciałbym posprawdzać ile kosztują poszczególne części.

Zrobiłem dzisiaj przelewy raz jeszcze bo po czyszczeniu końcówek nie robilem.
Tak to teraz wyglada
1 18ml
2 14ml
3 14ml
4 16ml

Trochę się zmieniło.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Stilo jtd - dziwny problem  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Elrobertos  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group