Z tego co wiadomo w układach common rail trzeba zachować szczególną czystość przy montażu wtryskiwaczy , ponieważ pasowanie elementów we wtryskiwaczach są rzędu dwóch mikronów.Jedyne co trzeba zrobić przy montażu wtryskiwaczy to napełnić filtr paliwa i pompę wysokiego ciśnienia paliwem i to wystarczy żeby się układ sam odpowietrzył kręcąc rozrusznikiem. I to w zupełności wystarcza i na pewno nie dojdzie do uszkodzenia wtryskiwaczy w czasie odpalania samochodu. Moim zdanie nieuniknione jest dostanie się powietrza wraz z paliwem do wtryskiwacza, ponieważ układ był rozszczelniony bo inaczej nie da się zdemontować wtryskiwaczy to chyba logiczne. Jaka ilość powietrza może spowodować uszkodzenie wtryskiwacza to bardzo dyskusyjna sprawa. Zwykle to się nie zdarza gdyż wtryskiwacz po regeneracji i tak jest napełniony olejem probierczym ( a przynajmniej powinien być, aby uniknąć zatarć z braku paliwa przy rozruchu silnika, ale to powinno być w gestii warsztatu regenerującego wtryskiwacze, który ma doświadczenie o konsekwencjach suchego wtryskiwacza). Więc jak się wejdzie w szczegóły to sprawa nie jest tak oczywista z jednej czy z drugiej strony. Diabeł tkwi w szczegółach.
Z tego co wiadomo w układach common rail trzeba zachować szczególną czystość przy montażu wtryskiwaczy , ponieważ pasowanie elementów we wtryskiwaczach są rzędu dwóch mikronów.Jedyne co trzeba zrobić przy montażu wtryskiwaczy to napełnić filtr paliwa i pompę wysokiego ciśnienia paliwem i to wystarczy żeby się układ sam odpowietrzył kręcąc rozrusznikiem. I to w zupełności wystarcza i na pewno nie dojdzie do uszkodzenia wtryskiwaczy w czasie odpalania samochodu. Moim zdanie nieuniknione jest dostanie się powietrza wraz z paliwem do wtryskiwacza, ponieważ układ był rozszczelniony bo inaczej nie da się zdemontować wtryskiwaczy to chyba logiczne. Jaka ilość powietrza może spowodować uszkodzenie wtryskiwacza to bardzo dyskusyjna sprawa. Zwykle to się nie zdarza gdyż wtryskiwacz po regeneracji i tak jest napełniony olejem probierczym ( a przynajmniej powinien być, aby uniknąć zatarć z braku paliwa przy rozruchu silnika, ale to powinno być w gestii warsztatu regenerującego wtryskiwacze, który ma doświadczenie o konsekwencjach suchego wtryskiwacza). Więc jak się wejdzie w szczegóły to sprawa nie jest tak oczywista z jednej czy z drugiej strony. Diabeł tkwi w szczegółach.
|
|