Filtr paliwa Common Rail ford mondeo
Rosnące koszty paliwa przyczyniają się do wzrostu kosztów eksploatacji pojazdów.Wśród tańszych źródeł zasilania coraz większy udział w rynku odgrywają biopaliwa.
Systematycznie zwiększa się liczba stacji benzynowych oferujących paliwo E10 oraz Biodiesel.E10 to mieszanka paliwowa zawierająca 10% bioetanolu i 92% benzyny.Trzeba jednak pamiętać , że nie do każdego pojazdu można stosować paliwa E10.Samochody,które nie są przystosowane do zasilania paliwem E10,mogą ulec trwałemu uszkodzeniu nawet przy jednorazowym tankowaniu.Jeśli auto nie jest przystosowane do zasilania E10,bioetanol może doprowadzić do rozszczelnienia materiałów uszczelniających,a w konsekwencji do wycieku paliwa z rur i uszczelek w układzie paliwowym. Biodiesel to płynne paliwo produkowane zarówno ze zwierzęcych jak i roślinnych tłuszczów,które jest dodawane do konwencjonalnego,mineralnego oleju napędowego.W Europie,zgodnie z normą DIN EN 590,taka mieszanka może zawierać do 7% biodiesla. Używanie tego rodzaju paliwa w układzie Common Rail może prowadzić do negatywnych skutków w układzie paliwowym pojazdu,takich jak chociażby zatykanie dysz wtryskiwaczy.Ważnym elementem dla układu paliwowego Common Rail jest filtr paliwa.Używając paliwa z domieszkami biododatków warto zwrócić na to szczególną uwagę. Nie wszystkie filtry paliwa są przystosowane do pracy z tego rodzaju paliwami.Filtry paliwa Bosch świetnie radzą sobie z wyższymi wymaganiami filtracyjnymi wynikającymi ze stosowania biopaliw.dzięki przystosowaniu do zasilania biopaliwami zapewniają stałą i optymalną ochronę całego systemu Common Rail,a silnik nie traci swojej mocy.W ofercie Boscha można znaleźć ponad 150 referencji filtrów przystosowanych do pracy z biodieslem oraz prawie tyle samo filtrów spełniających swoje zadania przy stosowaniu paliwa E10.zrodlo Bosch