Dzisiaj jest 15 maja 2024, 06:22



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Common Rail 2
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Common Rail 2  Odpowiedz z cytatem
Najważniejsze różnice między I II III i IV GENERACJĄ UKŁADU COMMON RAIL biorąc pod uwagę ciśnienie robocze , rodzaj wtryskiwaczy i typu pompy wysokiego ciśnienia rail są :

I GENERACJA UKŁADU Common Rail dla samochodów osobowych
-maksymalne ciśnienie 135 - 145 MPa
-wtryskiwacze elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP1 ( regelacja ciśnienia w obwodzie wysokiego ciśnienia zaworem regulacji ciśnienia )

I GENERACJA UKŁADU Common Rail samochodów ciężarowych (użytkowych)
-maksymalne ciśnienie 140 MPa
-wtryskiwacze elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP2 (regulacja dawki od strony zasysania dwoma zaworami elektromagnetycznymi ) i tu ciekawa informacja pompa CP2 smarowana jest olejem silnikowym

II GENERACJA UKŁADU Common Rail dla samochodów osobowych i ciężarowych
-maksymalne ciśnienie 160 MPa
-wtryskiwacze elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP3 oraz CP1H ( regulacja dawki od strony zasysania paliwa z dozownikiem )

III GENERACJA UKŁADU Common Rail dla samochodów osobowych
-maksymalne ciśnienie 160 - 180 MPa
-wtryskiwacze piezoelektryczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP3 I CP1H ( regulacja dawki od strony zasysania paliwa z dozownikiem )

III GENERACJA UKŁADU Common Rail samochodów ciężarowych
-maksymalne ciśnienie 180 MPa
-wtryskiwacze i tu ciekawostka elektromagnetyczne
-pompa wysokiego ciśnienia TYPU CP3,3 NH ( z dozownikiem )

Różnic w osprzęcie tych układów jest wiele więcej podałem jedynie te zasadnicze.
Post Zamieszczono: 04 mar 2012, 22:17
  Tytuł:  Re: Common Rail 2  Odpowiedz z cytatem
Poszczególne generacje różnią się głównie ciśnieniem paliwa i tak:
CommonRail 1- 1350 barów
CommonRail 2- 1600barów
CommonRail 3 - powyżej 1600, obecnie do 2000 barów,
Większe wartości są możliwe do zrealizoania ale występują problemy z wysterowaniem tego;)
Post Zamieszczono: 06 sty 2012, 00:23
  Tytuł:  Re: Common Rail 2  Odpowiedz z cytatem
OK, ale czym się różni common rail 2 od tego common rail 1 ?
Post Zamieszczono: 03 sty 2012, 08:01
  Tytuł:  Common Rail 2  Odpowiedz z cytatem
Systemy wtryskowe firmy Bosch do silników dużej mocy są gwarancją najwyższych osiągów silników stosowanych
np. na statkach oceanicznych, platformach wiertniczych czy też w pociągach osiągających wysokie prędkości. Produkowane przez nas systemy wtryskowe Common Rail spełniają wszystkie wymogi odnośnie mocy, szybkości, ekonomiczności i niezawodności, przede wszystkim dzięki optymalnemu dopasowaniu komponentów takich jak pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacz i sterownik elektroniczny. Wysoce precyzyjna technika Diesla w całkiem nowym wymiarze.

Bosch zrewolucjonizował technikę napędową silników Diesla, wprowadzając na rynek system wtryskowy Common Rail.
Ten system bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia doprowadzanie optymalnej dawki paliwa, przy zastosowaniu odpowiedniego ciśnienia. W wyniku takiej procedury silnik osiąga maksymalną moc przy minimalnej emisji spalin
w danych warunkach.

W systemie Common Rail paliwo jest gromadzone w jednej szynie (Rail) i stamtąd wtryskiwane do wszystkich cylindrów pod ciśnieniem dochodzącym do 2 200 barów. Sterownik elektroniczny regulujący pracę zaworów elektromagnetycznych określa początek i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra.

Wysoka moc, jaką gwarantuje system Common Rail, przydaje się nie tylko w samochodach. W agregatach dużej mocy nie ma alternatywy dla oleju napędowego, jeśli chodzi o zużycie energii, stopień sprawności czy poziom emisji. Przy tym silniki Diesla dużej mocy wymagają najwyższej jakości systemów wtryskowych oraz dużej wiedzy i precyzji od ich twórców, inżynierów Bosch: dopiero kiedy pompa wtryskowa, wtryskiwacze i sterownik są do siebie optymalnie dopasowane, możliwe jest zagwarantowanie maksymalnej precyzji wtrysku.

Niższe koszty transportu

Dzięki systemom wtryskowym Bosch do silników wysokoprężnych pojazdy użytkowe mają maksymalny zasięg
i w ekonomiczny sposób wykorzystują paliwo. Aby to było możliwe, energię paliwa należy możliwie bez strat zamienić
w energię kinetyczną. W tym celu optymalizuje się przebieg wtrysku pod kątem warunków pracy konkretnego silnika.

Ekologiczne przewozy

Bosch zaprojektował specjalny przełącznik ciśnienia we wtryskiwaczach, który podnosi ciśnienie paliwa do maksymalnego poziomu bezpośrednio przed wtryskiem.
W przypadku ciężkich silników dużej mocy przełącznikiem ciśnienia można sterować niezależnie od modułu wtryskowego: takie rozwiązanie pozwala na lepszą modulację ciśnienia, co wiąże się z niższą emisją zanieczyszczeń. Technika Bosch do silników Diesla pozwala już dziś spełnić normy emisji, które zaczną obowiązywać dopiero w przyszłości. Pojazdy wykorzystywane do robót torowych, wyposażone
w silniki z wtryskiem Bosch mogą być dzięki temu stosowane nawet w tunelach.

Eksploatacja w trudnych warunkach

Na platformach wiertniczych wysokociśnieniowe systemy wtryskowe Bosch wykorzystuje się w agregatach prądotwórczych. Agregaty z napędem Diesla zapewniają dostawę prądu w szybkim czasie. Pompy wtryskowe
i wtryskiwacze są projektowane indywidualnie dla każdego agregatu. To prawdziwa robota na miarę: tolerancja produkowanych elementów wynosi ok. jednej tysięcznej milimetra. Wymogi odnośnie trwałości i niezawodności systemów wtryskowych są szczególnie wysokie w przypadku platform wydobywczych ropy naftowej. Podobnie jak
w pozostałych systemach wtryskowych do silników Diesla, zwracamy w trakcie prac konstrukcyjnych uwagę na to,
by liczba części mechanicznych, podlegających zużyciu, była możliwie mała.
Post Zamieszczono: 29 lis 2011, 22:19


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group