Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 14:57



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY  Odpowiedz z cytatem
Wartość korekcji obliczana jest na podstawie różnicy prędkości obrotowej poszczególnych cylindrów - brzmi to dziwnie bo przecież wszystkie korbowody i tak są zamocowane na tym samym wale wiec teoretycznie różnicy nie ma, ale w praktyce jest różnica w prędkości obrotowej chwilowej, sterownik mierzy czas miedzy poszczególnymi zapłonami (czujnik położenia walu) i na podstawie tej zmiennej dobiera korekcje w taki sposób aby poprzez kompensacje dawki paliwa zniwelować różnice w procesie spalania w poszczególnych cylindrach. IMA w instrukcji wklejonej przez kolegę jest przetłumaczone na polski trochę niezbyt jasno - iddle mixture adjustment - z tego wynika ze korekcja ma miejsce tylko i wyłącznie w niskich prędkościach obrotowych. Powyżej 3k rmp przedwtrysk już nie występuje wiec dużo do korygowania nie ma. Co do zamiany wtryskiwaczy - zamiana ich miejscami bądz rozebranie i złożenie powoduje ze cale ima bierze w łeb. Proponuje więcej doświadczeń szczególnie na silnikach euro4 z fapem. Bardzo dużo możne na psuc nieodpowiednie kodowanie bądz rozbieranie wtrysków.
Pozdro
Post Zamieszczono: 05 lut 2012, 13:39
  Tytuł:  Re: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY  Odpowiedz z cytatem
Obrazek
Post Zamieszczono: 05 lut 2012, 13:30
  Tytuł:  Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY  Odpowiedz z cytatem
O ile dobrze mi wiadomo, suma wszystkich korekcji czasu otwarcia/dawek w mm3 bądz innej jednostce, ma wynosić 0 (zliczając każdy cylinder).
Skąd sterownik silnika wie jaką korekcję narzucić na dany cylinder/wtryskiwacz.
Dedukuje, że w zasadzie korekcja może być zależna od histerezy fabrycznej danego wtryskiwacza ale także uszczelki pod czapką, uszczelki pod wtryskiwaczem czy pierścieni tłokowych?
Czy zamiana miejscami wtryskiwaczy sugerowana przez fabryczne różne książki w odpowiedniej kolejności pomiędzy cylindrami, ma swój związek z kolejnością zapłonu, a raczej samozapłonu/podania paliwka?

Ostatnie pytanie które naszło mi przy okazji poprzedniej rozmowy z kolegą który oddał wtryski do regeneracji, i po regeneracji cyferka kalibracyjna czy jak to się fachowo nazywa pozostała niezmieniona - czy to wogóle ma jakiś logiczny sens, czy też dobrze dedukuje, że po wymianie rozpylacza/końcówki, histereza wtryskiwacza zmieni się na tyle, że bezsensu jest "korzystanie" ze starej cyferki kalibracyjnej, bo wydaje mi się, że nawet na nowym rozpylaczu jest zupełnie inaczej ?

Szukając używałem ale z jakimś marnym skutkiem, albo stare posty albo bez odpowiedzi.
Post Zamieszczono: 05 lut 2012, 13:26


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group