Kody nadawane są na podstawie porównania zrobionego/naprawionego lub też poprostu kupionego nowego wtryskiwacza z wtryskiwaczem wzorcowym.
Wtryskiwacz wzorcowy tak na prawde nigdy nie powstał lecz jest wynikiem badań i porównań przez producentów przy jakich parametrach (czyli dawek paliwa i przelewu) pracuje najlepiej na danym aucie.
Gdy już ustalono, że dany wtryskiwacz najlepiej działa na takich i takich ustawieniach, to trzeba poprostu włożyć do silnika 3/4/5/6 albo 8 identycznych wtryskiwaczy.
Problem w tym że rzeczywistości nie da się zrobić nawet dwóch identycznych wtryskiwaczy nie mówiąc już o 4 czy 6, a co dopiero mówić żeby były idealne jak ten "wzorcowy".
Problem ten rozwiązuje teroretycznie kodowanie wtryskiwaczy. W bazach urządzeń jak np EPS 708 czy tez Hartridge są zapisane miliony kombinacji różnych odchyłek dawek paliwa czy też przelewu, w zależności od ciśnienia, czasu otwarcia itd. Taka maszyna bada dany wtryskiwacz i porównuje go do zapisanego wtryskiwacza "wzorcowego". Róznice dawek itd. są właśnie tym kodem. Kod ten mówi komputerowi w aucie że ma otworzyć na dłużej/krócej wtryskiwacz wtedy/lub wtedy, podać mniejszą lub większą dawke paliwa. W komputerze auta oczywiscie jest zapisany algorytm który rozpoznaje te kody i wie co one oznaczają.
Kody nadawane są na podstawie porównania zrobionego/naprawionego lub też poprostu kupionego nowego wtryskiwacza z wtryskiwaczem wzorcowym.
Wtryskiwacz wzorcowy tak na prawde nigdy nie powstał lecz jest wynikiem badań i porównań przez producentów przy jakich parametrach (czyli dawek paliwa i przelewu) pracuje najlepiej na danym aucie.
Gdy już ustalono, że dany wtryskiwacz najlepiej działa na takich i takich ustawieniach, to trzeba poprostu włożyć do silnika 3/4/5/6 albo 8 identycznych wtryskiwaczy.
Problem w tym że rzeczywistości nie da się zrobić nawet dwóch identycznych wtryskiwaczy nie mówiąc już o 4 czy 6, a co dopiero mówić żeby były idealne jak ten "wzorcowy".
Problem ten rozwiązuje teroretycznie kodowanie wtryskiwaczy. W bazach urządzeń jak np EPS 708 czy tez Hartridge są zapisane miliony kombinacji różnych odchyłek dawek paliwa czy też przelewu, w zależności od ciśnienia, czasu otwarcia itd. Taka maszyna bada dany wtryskiwacz i porównuje go do zapisanego wtryskiwacza "wzorcowego". Róznice dawek itd. są właśnie tym kodem. Kod ten mówi komputerowi w aucie że ma otworzyć na dłużej/krócej wtryskiwacz wtedy/lub wtedy, podać mniejszą lub większą dawke paliwa. W komputerze auta oczywiscie jest zapisany algorytm który rozpoznaje te kody i wie co one oznaczają.
|