Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:33



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Czy można czyścić wtryskiwacze diesla tak jak benzynowe ?
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Czy można czyścić wtryskiwacze diesla tak jak benzynowe  Odpowiedz z cytatem
Dzięki! Tego właśnie szukałem! Jak chcecie to tylko z 3Gstudio i można jechać dalej wtryskiwacze piezoelektryczne!
Post Zamieszczono: 22 maja 2020, 12:11
  Tytuł:  Re: Czy można czyścić wtryskiwacze diesla tak jak benzynowe  Odpowiedz z cytatem
Jak masz problem z wtryskiwaczami benzynowymi to wejdź na stronę https://www.wtryskiwacze-benzynowe.pl/a ... do-benzyny i poczytaj jak go rozwiązać samemu.
Post Zamieszczono: 10 cze 2019, 16:28
  Tytuł:  Re: Czy można czyścić wtryskiwacze diesla tak jak benzynowe  Odpowiedz z cytatem
Świetny artykuł. Warto to wiedzieć.
Post Zamieszczono: 21 cze 2015, 22:11
  Tytuł:  Czy można czyścić wtryskiwacze diesla tak jak benzynowe ?  Odpowiedz z cytatem
Urządzenie do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych znacząco się różnią od maszyn do czyszczenia wtryskiwaczy Common Rail diesla.

Powstawanie osadu na wtryskiwaczach jest procesem nieuchronnym. Dlatego czyścić je należy w specjalnych urządzeniach.

W skład benzyn wchodzą ciężkie węglowodory aromatyczne i inne składniki o dużej masie cząsteczkowej, a także olefiny i żywice. Reagują one z zawartym w paliwie metanolem i etanolem, tworząc kwas siarkowy powodujący zakwaszenie układu i jego zanieczyszczanie. Dzieje się tak na skutek uwalniania się z paliwa najcięższych jego składników, czyli smoły, żywicy i laku. Prowadzi to do powstawania osadów w układzie zasilania paliwem, przede wszystkim na wtryskiwaczach.
Powstające w układzie paliwowym osady dzielą się na:
- rozpuszczalne w rozpuszczalnikach organicznych (żywice i pozostałe substancje kleiste) – tworzące cienką warstwę zanieczyszczeń,
- słabo rozpuszczalne w rozpuszczalnikach organicznych (substancje węgliste) – o znacznym stopniu kondensacji.
Zanieczyszczenia te osadzają się na wtryskiwaczach paliwa, które są urządzeniami bardzo precyzyjnymi. Najwięcej zanieczyszczeń osadza się na wtryskiwaczach podczas unieruchamiania silnie nagrzanego silnika, gdyż paliwo pozostaje na jego powierzchni bardzo szybko odparowuje i pozostawia twarde osady. Podobne zjawisko występuje przy bardzo intensywnej pracy silnika na wysokich obrotach. Niekorzystne warunki pracy wtryskiwaczy benzynowych występują także w silnikach zasilanych gazem LPG. W wielu instalacjach gazowych starszych generacji wtryskiwacz benzynowy pracuje „na sucho”, czyli bez podawania do niego paliwa.
Proces osadzania się na wtryskiwaczu zanieczyszczeń następuje przez stopniowe narastanie kolejnych warstw. Powoduje to zmianę charakterystyki pracy wtryskiwacza, wynikającą ze zwiększonych oporów wypływu paliwa. Następuje więc zmiana kształtu strugi paliwa oraz dawki, co wywołuje zakłócenie procesu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Wpływa to niekorzystnie na osiągi silnika i znacząco zwiększa emisję toksycznych substancji zawartych w spalinach.

Testery wtryskiwaczy
Niedomagania pracy silnika wynikające z zanieczyszczenia wtryskiwaczy występują w praktyce warsztatowej dość często i są trudne do zdiagnozowania bez użycia odpowiedniego sprzętu. Najistotniejsze parametry pracy wtryskiwacza, jak: szczelność, kształt strugi paliwa i dawka paliwa, można sprawdzić po demontażu wtryskiwaczy z silnika i użyciu specjalistycznego urządzenia. Jednym z urządzeń tego typu jest przyrząd z serii CNC firmy Launch. Urządzenie to ma regulowane ciśnienie zasilania paliwem, dzięki czemu możliwe jest sprawdzenie:
- ciśnienia otwarcia oraz zamknięcia wtrysku,
- wielkości dawki paliwa,
- określenie kształtu strugi paliwa przez podświetlenie strugi z użyciem specjalnej lampy,
- szczelności wtryskiwacza,
- rozdzielania wtrysku.
Możliwe jest jednoczesne sprawdzenie działania kilku wtryskiwaczy (sześciu lub ośmiu w zależności od wersji urządzenia) w celu sprawdzenia różnicy między nimi. W przypadku rozbieżności wyników testu z danymi fabrycznymi wtryskiwaczami, świadczących o ich ewidentnym zanieczyszczeniu, konieczne jest wykorzystanie pozostałych możliwości urządzenia, polegających na:
- czyszczeniu ultradźwiękowym – usuwającym osady węglowe za pomocą generatora ultradźwiękowego; proces czyszczenia polega na jednoczesnym sterowaniu wtryskiwaczami i w mieszaninie paliwa z odpowiednim detergentem powodującym rozkład i usunięcie osadów,
- czyszczenie tzw. flush-back, czyli usuwanie zanieczyszczeń poprzez przepłukiwanie ich strumieniem mieszanki paliwa z detergentem,
- czyszczenie wtryskiwaczy bez ich demontażu wraz z czyszczeniem komór spalania silnika.

Obrazek
CNC 601 firmy Launch

Innymi urządzeniami tego typu są:

JET-TESTER firmy Magneti Marelli
Urządzenie ma następujące funkcje:
- sprawdzanie działania wtryskiwaczy dzięki płynnej regulacji ciśnienia paliwa zasilającego wtryskiwacze (w zakresie 0,2-5,0 barów); urządzenie ma zaprogramowanych kilka testów sprawdzających wydajność wtryskiwacza i rozpylenie paliwa, symulując działanie wtryskiwaczy w silniku przy różnych prędkościach obrotowych (1000-7000 obr/min dla samochodów i 1000 – 15 000 obr/min dla motocykli).
- czyszczenie wtryskiwaczy – funkcja czyszczenia ultradźwiękowego; dostępne są dwa programy czyszczenia: podstawowy (czyszczenie wyłącznie za pomocą ultradźwięków oraz specjalnego płynu) oraz intensywny (dodatkowo dysze są stale otwierane i zamykane, umożliwiając dostęp płynu czyszczącego do wnętrza wtryskiwacza).
- sprawdzanie silników krokowych – dodatkową funkcją urządzenia jest sprawdzanie działania silniczków krokowych.

Obrazek
Jet-Tester firmy Magneti Marelli

BLU STAR PLUS firmy WSOP
Urządzenie umożliwia jednorazowe sprawdzenie do 4 wtryskiwaczy w zakresie prędkości obrotowej 1000-7000 obr/min, można wybrać napięcie 3 lub 12 V (w zależności od rodzaju wtryskiwacza). Badanie wtryskiwaczy polega na: pomiarze przepływu paliwa na podstawie wskazań menzurek pomiarowych, przeprowadzeniu testu szczelności, testu rozpylenia strugi (przy pomocy lampy stroboskopowej – opcja) oraz myciu bezpośrednim i odwrotnym lub ultradźwiękowo.

Obrazek
Blu Star Plus firmy WSOP

INMASTER 6U firmy Delta Tech Electronics
Urządzenie może obsługiwać praktycznie wszystkie typy wtryskiwaczy benzynowych oraz większość wtryskiwaczy gazu (jednocześnie do 6 sztuk). Wykonuje następujące czynności: czyszczenie filtra wlotowego, test szczelności wtryskiwaczy, test jakości rozpylania paliwa, test ilości wtryskiwanego paliwa, test równomierności dawek oraz czyszczenie w myjce ultradźwiękowej lub środkiem chemicznym.

Obrazek
INMASTER firmy Delta Tech Electronics

Na rynku dostępnych jest wiele urządzeń do czyszczenia wtryskiwaczy, które różnią się zakresem wykonywanych czynności. Testery z zakresem podstawowym, jak opisywane urządzenie Blu Star Plus czy Inmaster 6U, kosztują ok. 3000-4500 zł. Urządzenia o większej ilości opcji, np. Launch CNC 601, umożliwiają dodatkowo chemiczne czyszczenie silnika. Koszt zakupu takich rozbudowanych urządzeń wynosi ok. 8000 zł. Wydaje się, że czyszczenie wtryskiwaczy stanie się coraz ważniejszą czynnością, gdyż w przyszłości zamierza się stosować benzyny o większym udziale biokomponentów, które są źródłem zanieczyszczeń.

Wtryski Common Rail CR potrzebują bardziej zaawansowanych technologicznie maszyn do ich testowania, czyszczenia - termiczno chemicznego np EPS 200A , CZY CRU2 zapp.
Post Zamieszczono: 04 sie 2013, 22:43


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group