Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 22:33



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Najnowsze pompy i wtryskiwacze Common Rail - historia system
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Najnowsze pompy i wtryskiwacze Common Rail - historia system  Odpowiedz z cytatem
Jubileusz produkcji układów wtryskowych do silników diesla
10 milionów układów wtryskowych Bosch Common Rail do pojazdów użytkowych

W styczniu 2013 roku Bosch obchodził jubileusz wyprodukowania 10-milionowego układu Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN). Dynamiczny rozwój tej technologii przyczynił się do zwiększenia wydajności silnika spalinowego i redukcji poziomu emisji spalin.

Obrazek
Bosch common rail stosowany do ciężkiego pojazdu ciężarowego

Stały rozwój: uniwersalna rodzina układów CRSN
Pierwszy układ wtryskowy Bosch Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN1) został wprowadzony na rynek w 1999 roku w segmencie lekkich samochodów ciężarowych marki Iveco (Turbo Daily). Niedługo potem układ zadebiutował w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych produkowanych przez Renault. Ciśnienie wtrysku wynosiło wówczas 1 400 barów. W 2001 roku w amerykańskim segmencie pick-upów zamontowano udoskonalony układ wtrysku o ciśnieniu roboczym 1 600 barów.

Kamieniem milowym w historii rozwoju układów wtryskowych Common Rail w pojazdach użytkowych była, wprowadzona w 2005 roku, wersja układu CRSN3 zapewniająca ciśnienie wtrysku na poziomie 1 800 barów. Wtryskiwacz o niskim współczynniku powrotu przyczynił się pośrednio do zmniejszenia zużycia paliwa ponieważ można było obniżyć wielkość dawki tłoczonego paliwa, a tym samym moc napędową pompy wysokociśnieniowej. Pozwoliło to podnieść sprawność układu wtryskowego oraz efektywność pracy silnika. Po układzie CRSN3 w 2010 roku wprowadzono kolejne wersje: CRSN3-20 i -22 aż do aktualnej wersji układu CRSN3-25 z ciśnieniem wtrysku 2 500 barów. Najnowsza wersja układu jest dostępna z różnymi modelami pomp wtryskowych, dzięki czemu stanowi uniwersalne rozwiązanie dla średnich i ciężkich pojazdów użytkowych z silnikami od 4 do 16 cylindrów. Układ sprawdza się także w segmencie pojazdów które nie są przeznaczone do ruchu drogowego, np. w ciągnikach rolniczych i maszynach budowlanych oraz w transporcie morskim - w jachtach, statkach rejsowych i kontenerowcach.

Wprowadzony w 2007 roku układ wtryskowy CRSN4 do ciężkich pojazdów użytkowych dopełnia bogatą ofertę układów wtryskowych Bosch. W przypadku tego układu Bosch zastosował nowy, dwustopniowy system podnoszenia ciśnienia. W układzie z tzw. wzmacniaczem ciśnienia, paliwo jest sprężane do 900 barów w pompie wysokociśnieniowej, a następnie we wtryskiwaczu do wartości maksymalnej 2 100 barów. Od roku 2012 Bosch ma w ofercie także układ CRSN4 z ciśnieniem wtrysku 2 500 barów. Jego zalety to wyjątkowo drobne rozpylenie paliwa i precyzyjne dawkowanie w trybie wtrysku wielokrotnego, który zapewnia czyste spalanie oraz spokojną pracę silnika.

Obrazek
Wtryskiwacz elektromagnetyczny common rail Bosch do samochodu Man tga, tgx, tgl i inne

Wspólna baza: oddzielenie funkcji podnoszenia ciśnienia od funkcji wtrysku
We wszystkich generacjach i na wszystkich etapach rozwoju układy wtryskowe CRSN wykazują kilka ważnych cech wspólnych. Do wspólnych komponentów należy zasobnik ciśnienia, z którego paliwo pod ciśnieniem jest podawane przez wtryskiwacz do cylindrów. Oddzielenie funkcji podnoszenia ciśnienia oraz funkcji wtrysku daje konstruktorom więcej możliwości przy projektowaniu silników. Za dokładne dawkowanie paliwa odpowiadają zawory elektromagnetyczne, które w aktualnie produkowanych wersjach systemu umożliwiają realizację do siedmiu pojedynczych wtrysków w jednym takcie pracy. Elastycznie konfigurowany wtrysk wielokrotny ma wpływ na cichszą pracę silnika oraz obniża poziom emisji i zużycie paliwa.

Kolejny etap na drodze ku przyszłości
Oprócz technologii wtrysku, Bosch pracuje także nad innymi rozwiązaniami obniżającymi zużycie paliwa w silnikach diesla. Przykładami mogą być systemy wtórnego oczyszczania paliwa Denoxtronic (obniżający emisję tlenków azotu) i Departronic (obniżający emisję cząstek stałych) oraz koncepcje hybrydyzacji napędu w pojazdach użytkowych.

Obrazek
Wysokociśnieniowe wtryskiwacze common rail: z lewej – elektromagnetyczny, z prawej – piezoelektryczny

Dział Automotive Aftermarket (AA) dostarcza na rynek i do warsztatów samochodowych pełną gamę sprzętu diagnostycznego i wyposażenia warsztatowego, a także szeroki asortyment części zamiennych – od części nowych i regenerowanych po rozwiązania naprawcze do samochodów osobowych i użytkowych. W ofercie znajdują się produkty na potrzeby pierwszego wyposażenia, a także usługi i produkty dla handlu oraz warsztatów opracowywane i produkowane przez firmę Bosch. Ponad 10 000 pracowników w 140 krajach oraz globalna sieć logistyczna dbają o to, by ponad 450 000 artykułów z szerokiej oferty docierało do klientów szybko i na czas. W ramach Diagnostyki AA dostarcza urządzenia diagnostyczne i wyposażenie warsztatów, oprogramowanie diagnostyczne i usługi szkoleniowe. Dodatkowo w kompetencjach działu znajduje się franszyza „Bosch Car Service”, największej na świecie sieci niezależnych warsztatów samochodowych zrzeszającej globalnie około 15 000 warsztatów. Ponadto dział branżowy AA jest odpowiedzialny za ponad 500 partnerów koncepcji warsztatowej „AutoCrew”.


Grupa Bosch jest wiodącym w świecie dostawcą technologii i usług. Działy przedsiębiorstwa: Technika Motoryzacyjna, Technika Przemysłowa, Dobra Użytkowe i Techniczne Wyposażenie Budynków, w których zatrudnionych jest ponad 300 000 pracowników, odnotowały w 2011 obrót w wysokości 51,4 mld euro (dane szacunkowe). Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz przeszło 350 spółek zależnych i regionalnych w 60 krajach świata. Z uwzględnieniem dystrybutorów, Bosch jest obecny w ok. 150 krajach na świecie. W roku 2011 Bosch przeznaczył ponad 4 mld euro na badania i rozwój oraz zgłosił ponad 4 100 patentów na całym świecie. Produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia ludzi, oferując im innowacyjne i praktyczne rozwiązania.
Post Zamieszczono: 07 kwie 2013, 12:42


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group