Dzisiaj jest 13 maja 2024, 10:53



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Nowe diesle AUDI A3 A4 Q7 Common Rail
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Nowe diesle AUDI A3 A4 Q7 Common Rail  Odpowiedz z cytatem
A tak działa i wygląda cały silnik audi i układ wtryskowy Common Rail.

Post Zamieszczono: 15 kwie 2012, 22:18
  Tytuł:  Nowe diesle AUDI A3 A4 Q7 Common Rail  Odpowiedz z cytatem
Obrazek
Maraton jazdy oszczędnościowej Audi TDI diesel na Manhattanie: od lewej Audi A3 Sportback 2.0 TDI, Audi A4 3.0 TDI i Audi Q7 3.0 TDI

Coraz więcej mówi się o nowych silnikach Diesla przygotowywanych do sprzedaży w Ameryce Północnej.

W ostatnich latach pojawiło się w USA kilka pierwszych egzemplarzy diesli wykorzystujących nową technologię zwaną common rail. Jest to obecnie najbardziej rozpowszechniony system zasilania nowoczesnych silników wysokoprężnych z tzw. wtryskiem bezpośrednim. Znajdziemy ją zarówno w jednostkach TDI, JTD, jak HDi, CDI czy dCi.

Zwykle kierowcy jest obojętne, w jaki sposób zasilany jest jego silnik. Jeśli jednak jakiś system – jak właśnie common rail – pojawia się w intensywnej reklamie, rośnie zainteresowanie techniką jednostek wysokoprężnych.

Nazwa common rail oznacza wspólną szynę zasilającą. Jest to rura wypełniona paliwem, do której podłączone są wtryskiwacze – dawniej po jednym na każdy cylinder.

Wysokociśnieniowa pompa wtłacza olej napędowy do "wspólnej szyny". W górnej części silnika widać sześć metalowych rurek doprowadzających paliwo do cylindrów. W poszczególnych dyszach ciśnienie ograniczone jest do z góry określonego poziomu. Pierwsza generacja common rail miała ciśnienie 1350 barów, nowe silniki Audi korzystają z ciśnienia 2000 barów. Złotawym kolorem zaznaczono "wspólną szynę", która zasila poprzez cieńsze rurki każdy z 12 cylindrów silnika Audi V12 6.0 TDI

W ogólnym zarysie common rail pracuje na tej samej zasadzie co wtrysk benzyny typu LH-Jetronic, tyle że ciśnienie wtrysku jest tu wyższe 400-krotnie albo i więcej. Benzynowy układ wtryskowy w zupełności zadowala się bowiem czterema barami ciśnienia, natomiast najnowsza generacja common rail, a więc wtrysku oleju napędowego, przekroczyła już 2000 barów (1350 w pierwszej generacji). Przeciwnie do pompowtryskiwaczy i elektronicznie sterowanych pomp rozdzielaczowych, w common rail można sobie dowolnie regulować nie tylko ciśnienie wtrysku.

Cały proces wtrysku wykonywany przez dyszę wtryskiwacza jest sterowany niejako organicznie, ponieważ wysokowydajna pompa i tak trzyma w całym układzie stałe ciśnienie. Moduł zarządzający zasilaniem motoru może więc z elastycznością absolutną dopasowywać moment długości i obfitości wtrysku, podobnie jak wprowadzać lub likwidować wtrysk pilotażowy.

Przypomnijmy, o co w tym chodzi: po otrzymaniu sygnału ze sterownika wtryskiwacz otwiera się na ułamek sekundy i wpuszcza do cylindra 1-2 milimetry sześcienne oleju napędowego. Nie ma to wytworzyć jakiejkolwiek siły napędowej, lecz lekko podgrzać komorę spalania, by proces zapłonu wtrysku zasadniczego przebiegł miękko i szybciej. W praktyce oznacza to ogromną redukcję klekotania.

Oczywiście zarówno pompa rozdzielaczowa, jak i pompowtryskiwacz także posiadły tę sztukę, ale nie potrafią doprowadzić silnika do tak wysokiej kultury pracy. Każdy proces wtrysku w silnikach zasilanych przez nie oznacza skokowe obciążanie rozrządu i dodatkowy hałas. Wysokociśnieniowa pompa w systemie common rail pracuje wyraźnie ciszej i – nawet jeśli producenci innych systemów temu usiłują zaprzeczać – z pewnością jest trwalsza.

Obrazek
Wysokociśnieniowa pompa wtłacza olej napędowy do "wspólnej szyny". W górnej części silnika widać sześć metalowych rurek doprowadzających paliwo do cylindrów. W poszczególnych dyszach ciśnienie ograniczone jest do z góry określonego poziomu. Pierwsza generacja common rail miała ciśnienie 1350 barów, nowe silniki Audi korzystają z ciśnienia 2000 barów. Złotawym kolorem zaznaczono "wspólną szynę", która zasila poprzez cieńsze rurki każdy z 12 cylindrów silnika Audi V12 6.0 TD

Jednym z pierwszych diesli Audi TDI na rynku USA jest model Q7 z silnikiem V6 3.0 TDI. Najtańsza jego wersja tzw. premium z 6-biegowym automatem tiptronic i napędem quattro kosztuje w USA od 50 900 dol. Natomiast Audi A3 2.0 TDI clean diesel ze skrzynią S-tronic automatic kosztuje od 31 950 dol. Ten 140-konny 4-cylindrowy diesel nowej generacji przejeżdża na galonie 40-50 mil.

Sprawdzona w boju technologia TDI diesel pozwoliła Audi ponownie wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans, bijąc po drodze najszybsze auta benzynowe.żródło nowy dziennik
Post Zamieszczono: 04 lut 2012, 17:50


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group