Dzisiaj jest 28 mar 2024, 22:01



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Dziękuję za podpowiedz ale kompresja była sprawdzana, auto było u trzech mechaników i żaden nie jest wstanie ustalić przyczyny. Ale dla pewności sprawdzę jeszcze u innego mechanika.Jeżeli przyczyna zostanie ustalona to odpowiem.
Post Zamieszczono: 11 mar 2014, 21:02
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Jezeli zimny nie zapala a ciepły zapala, to nie ma pewnie kompresji.
Dwa wtryski zrobione a dwa niby dobre, ale czy napewno dobre?

Jeszcze nie słyszałem żeby auto nie zapalało nawet przy zmasakrowanej turbinie.

Tak czy siak najpierw trzeba sprawdzić kompresje, (tylko sprawdzić na zimnym silniku bo niektórzy mechanicy lubią robić wszystko na opak i sprawdzają na ciepłym.
Post Zamieszczono: 11 mar 2014, 01:15
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Witam.
Proszę o pomoc, posiadam Alfę 166 2,4 jtd 136 km, mam problem z odpalaniem od dłuższego czasu. Pod względem elektronicznym jest wszystko ok, problem leży prawdopodobnie po stronie mechanicznej zaznaczam że wymieniłem wszystko chyba co było możliwe, turbina i pompa po regeneracji, wymienione dwa wtryski, czujnik położenia wału i nie odpala. Jedynie na tak zwanego plaka odpala, później w ciągu dnia odpala normalnie ale raczej jak jest ciepły silnik bo już na drugi dzień nie odpala.
Proszę o pomoc.
Post Zamieszczono: 09 mar 2014, 22:08
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Czy ten regulator jest rozbieralny?
Ząbki na części stalowej to gwint na którym jest przykręcona plastykowa głowica?
Prawy/lewy? Można dostać się do elektromagnesu?
Post Zamieszczono: 05 lut 2014, 13:23
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Witam,
A co to znaczy ze pompa ma mieć 8 bar
To znaczy ze na wyjściu podlaczajac miernik ma dobić do 8 bar
Czy cisnieniomierz wpiętym w układ samochodu np przez trójnik ma wskazać 8 bar
Post Zamieszczono: 23 sty 2014, 21:38
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
W tym układzie zasilania, ciśnienie pompy elektrycznej zasilającej pompę wtryskową powinno wynosić nie 4 bary a 8 barów.
Po wymianie pompy w zbiorniku na nową, auto jeździ jak nowe, udało się.
Post Zamieszczono: 21 kwie 2012, 19:16
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Dziękuję za zainteresowanie.
Oczywiście, nowa ze sklepu z Bosch nigdy nie używana.
Najprawdopodobniej jednak uda mi się nie przegrać pojedynku. Chyba ustaliłem przyczynę, jak się potwierdzi to napiszę informacyjnie co się stało.
Post Zamieszczono: 19 kwie 2012, 21:31
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
pompa nowa czy nowa w sensie inna używana
DPF 104% silnik powinien dać się uruchomić warunek że nie jest zabity na amen ale podczas rozruchu powinno być ciś
masz możliwość podglądu w parametry jakieś błędy
Post Zamieszczono: 19 kwie 2012, 20:08
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Witajcie.
Pojawiał się sprawa gdzie jestem zmuszony chyba się pierwszy raz w życiu poddać.
Co prawda raczej nie zajmuję się grubszymi naprawami Diesli - brak doświadczenia i narzędzi, ale że samochód z rodziny i zepsuł się u mnie w trakcie "odwiedzin" chciałem wujkowi pomóc w naprawie...

Auto: Opel Vectra CDTI 2007r. (po lifcie) silnik 1,9 150KM, trzecia generacja CR (szyna z jednym czujnikiem).

Auto od jakiegoś czasu zaczęło źle jeździć, czasami szarpało, nie przyśpieszało jak należy, aż zgasło i nie odpala.

Pompa wtryskowa i wtryskiwacze trafiły na stół w Boschu, pompa nie przeszła, więc wymieniłem na nową, oryginalną Boscha (z czujnikiem również nowym), wtryskiwacze OK.

Żeby zbytnio nie rozpisywać się:
problem - brak jakiegokolwiek ciśnienia na szynie CR, po prostu paliwo z pompy wtryskowej nie idzie na szynę.

To co ustaliłem na teraz:
- pompa wtryskowa nowa Bosch
- wtryskiwacze po teście, wszystkie OK
- nowy rozrząd, wszytko ustawione OK
- czujnik wału i wałka rozrządu OK
- cały układ niskiego ciśnienia paliwa czyściutkie i OK - tutaj moje spostrzeżenie pompa elektryczna w zbiorniku dział przez około 15 sekund, nawet jak wyłączę zapłon kluczykiem to ją słychać, mija 15s i wyłącza się, ale wydatek ma ponad 4 bary i ponad 160l/h
- zawór w szynie sprawdzony i działa
- zawór na pompie wtryskowej niby nowy... ma dwa przewody na jednym (zapłon włączony) jest napięcie aku, na drugim 3,5V, opór czujnika około 3oh
- filtr cząstek stałych nasycenie 104%
- zawór EGR sprawny i wyczyszczony
- w sterowniku brak jakiejkolwiek informacji o błędach,
- wszystkie bezpieczniki OK
- jak na włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika na pompie wtryskowej to od razu wyłącza się elektryczna pompa w zbiorniku

Może ma Ktoś jakiś pomysł.

Wydaje mi się że 3,5V to za niskie napięcie sterowania zaworem na pompie, jak ma ktoś możliwość to prosiłbym o informację n/t:
- napięcia na czujniku pompy wtryskowej na włączonym zapłonie silnik stop
- czy 104% nasycenia DPF może spowodować "wyłaczenie" podawania wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej na szynę CR?

Zapalenie ucha środkowego, skręcone kolano i nieodpalająca Vectra C, trafił mi się maxymalny pech, jak można to bardzo prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, za którą z góry dziękuję.
Post Zamieszczono: 19 kwie 2012, 18:37
  Tytuł:  Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA  Odpowiedz z cytatem
Sterownik steruje zaworem regulacyjnym ciśnienia przy różnych stopniach włączenia i w ten sposób reguluje ciśnienie w zasobniku. W stanie bez prądowym, pod działaniem siły sprężyny można utrzymywać ciśnienie maksymalnie do ok. 60 bar. W czasie jazdy zawór jest stale otwarty, a podczas rozruchu pozostaje zamknięty do ciśnienia ok. 120 bar. Jeżeli zawór regulacyjny cienienia nie zostanie włączony,silnik nie uruchomi się. W przypadku trudności z rozruchem silnika należy sprawdzić działanie zaworu regulacyjnego ciśnienia pod względem elektrycznym i hydraulicznym.
Pod względem elektrycznym zawór regulacyjny ciśnienia sprawdza się przez pomiar rezystancji oraz za pomocà oscyloskopu. Rezystancja cewki powinna wynosić od 2,4 do 2,8Ω , a względem masy - nieskończoność. W celu określenia, czy zawór regulacyjny ciśnienia jest włączany elektrycznie, podłącza się oscyloskop do obu styków zaworu. Przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie współczynnik wypełnienia impulsu powinien wynosić 22%, a na biegu jałowym - 17±2% . Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stopień włączenia musi się zwiększać. Jeśli współczynnik wypełnienia impulsu nie daje się zmierzyć, należy przez sprawdzenie przewodów prowadzących do sterownika i odczytanie pamięci diagnostycznej określić przyczynę, która może tkwić w uaktywnionym np. immobilizerze. Sprawdzenie hydrauliczne odbywa się przez czujnik ciśnienia.Ciśnienie w zasobniku i współczynnik wypełnienia impulsu muszą być względem siebie w określonym stosunku. Jeżeli na przykład stosunek ten nabiegu jałowym jest za duży, można wnioskować o nieszczelności układu wysokiego ciśnienia lub uszkodzeniu czujnika ciśnienia. Następnie należy wykluczyć usterki kolejno po sobie, np. czujnik ciśnienia, wtryskiwacze, przez pomiar wielkości przelewu lub sprawdzenie regulacji równomierności pracy na biegu jałowym.
Post Zamieszczono: 15 lut 2012, 13:26


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group