Autor |
Wiadomość |
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Dziękuję za podpowiedz ale kompresja była sprawdzana, auto było u trzech mechaników i żaden nie jest wstanie ustalić przyczyny. Ale dla pewności sprawdzę jeszcze u innego mechanika.Jeżeli przyczyna zostanie ustalona to odpowiem.
Dziękuję za podpowiedz ale kompresja była sprawdzana, auto było u trzech mechaników i żaden nie jest wstanie ustalić przyczyny. Ale dla pewności sprawdzę jeszcze u innego mechanika.Jeżeli przyczyna zostanie ustalona to odpowiem.
|
|
|
|
Zamieszczono: 11 mar 2014, 21:02 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Jezeli zimny nie zapala a ciepły zapala, to nie ma pewnie kompresji. Dwa wtryski zrobione a dwa niby dobre, ale czy napewno dobre?
Jeszcze nie słyszałem żeby auto nie zapalało nawet przy zmasakrowanej turbinie.
Tak czy siak najpierw trzeba sprawdzić kompresje, (tylko sprawdzić na zimnym silniku bo niektórzy mechanicy lubią robić wszystko na opak i sprawdzają na ciepłym.
Jezeli zimny nie zapala a ciepły zapala, to nie ma pewnie kompresji. Dwa wtryski zrobione a dwa niby dobre, ale czy napewno dobre?
Jeszcze nie słyszałem żeby auto nie zapalało nawet przy zmasakrowanej turbinie.
Tak czy siak najpierw trzeba sprawdzić kompresje, (tylko sprawdzić na zimnym silniku bo niektórzy mechanicy lubią robić wszystko na opak i sprawdzają na ciepłym.
|
|
|
|
Zamieszczono: 11 mar 2014, 01:15 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Witam. Proszę o pomoc, posiadam Alfę 166 2,4 jtd 136 km, mam problem z odpalaniem od dłuższego czasu. Pod względem elektronicznym jest wszystko ok, problem leży prawdopodobnie po stronie mechanicznej zaznaczam że wymieniłem wszystko chyba co było możliwe, turbina i pompa po regeneracji, wymienione dwa wtryski, czujnik położenia wału i nie odpala. Jedynie na tak zwanego plaka odpala, później w ciągu dnia odpala normalnie ale raczej jak jest ciepły silnik bo już na drugi dzień nie odpala. Proszę o pomoc.
Witam. Proszę o pomoc, posiadam Alfę 166 2,4 jtd 136 km, mam problem z odpalaniem od dłuższego czasu. Pod względem elektronicznym jest wszystko ok, problem leży prawdopodobnie po stronie mechanicznej zaznaczam że wymieniłem wszystko chyba co było możliwe, turbina i pompa po regeneracji, wymienione dwa wtryski, czujnik położenia wału i nie odpala. Jedynie na tak zwanego plaka odpala, później w ciągu dnia odpala normalnie ale raczej jak jest ciepły silnik bo już na drugi dzień nie odpala. Proszę o pomoc.
|
|
|
|
Zamieszczono: 09 mar 2014, 22:08 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Czy ten regulator jest rozbieralny? Ząbki na części stalowej to gwint na którym jest przykręcona plastykowa głowica? Prawy/lewy? Można dostać się do elektromagnesu?
Czy ten regulator jest rozbieralny? Ząbki na części stalowej to gwint na którym jest przykręcona plastykowa głowica? Prawy/lewy? Można dostać się do elektromagnesu?
|
|
|
|
Zamieszczono: 05 lut 2014, 13:23 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Witam, A co to znaczy ze pompa ma mieć 8 bar To znaczy ze na wyjściu podlaczajac miernik ma dobić do 8 bar Czy cisnieniomierz wpiętym w układ samochodu np przez trójnik ma wskazać 8 bar
Witam, A co to znaczy ze pompa ma mieć 8 bar To znaczy ze na wyjściu podlaczajac miernik ma dobić do 8 bar Czy cisnieniomierz wpiętym w układ samochodu np przez trójnik ma wskazać 8 bar
|
|
|
|
Zamieszczono: 23 sty 2014, 21:38 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
W tym układzie zasilania, ciśnienie pompy elektrycznej zasilającej pompę wtryskową powinno wynosić nie 4 bary a 8 barów. Po wymianie pompy w zbiorniku na nową, auto jeździ jak nowe, udało się.
W tym układzie zasilania, ciśnienie pompy elektrycznej zasilającej pompę wtryskową powinno wynosić nie 4 bary a 8 barów. Po wymianie pompy w zbiorniku na nową, auto jeździ jak nowe, udało się.
|
|
|
|
Zamieszczono: 21 kwie 2012, 19:16 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Dziękuję za zainteresowanie. Oczywiście, nowa ze sklepu z Bosch nigdy nie używana. Najprawdopodobniej jednak uda mi się nie przegrać pojedynku. Chyba ustaliłem przyczynę, jak się potwierdzi to napiszę informacyjnie co się stało.
Dziękuję za zainteresowanie. Oczywiście, nowa ze sklepu z Bosch nigdy nie używana. Najprawdopodobniej jednak uda mi się nie przegrać pojedynku. Chyba ustaliłem przyczynę, jak się potwierdzi to napiszę informacyjnie co się stało.
|
|
|
|
Zamieszczono: 19 kwie 2012, 21:31 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
pompa nowa czy nowa w sensie inna używana DPF 104% silnik powinien dać się uruchomić warunek że nie jest zabity na amen ale podczas rozruchu powinno być ciś masz możliwość podglądu w parametry jakieś błędy
pompa nowa czy nowa w sensie inna używana DPF 104% silnik powinien dać się uruchomić warunek że nie jest zabity na amen ale podczas rozruchu powinno być ciś masz możliwość podglądu w parametry jakieś błędy
|
|
|
|
Zamieszczono: 19 kwie 2012, 20:08 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Witajcie. Pojawiał się sprawa gdzie jestem zmuszony chyba się pierwszy raz w życiu poddać. Co prawda raczej nie zajmuję się grubszymi naprawami Diesli - brak doświadczenia i narzędzi, ale że samochód z rodziny i zepsuł się u mnie w trakcie "odwiedzin" chciałem wujkowi pomóc w naprawie...
Auto: Opel Vectra CDTI 2007r. (po lifcie) silnik 1,9 150KM, trzecia generacja CR (szyna z jednym czujnikiem).
Auto od jakiegoś czasu zaczęło źle jeździć, czasami szarpało, nie przyśpieszało jak należy, aż zgasło i nie odpala.
Pompa wtryskowa i wtryskiwacze trafiły na stół w Boschu, pompa nie przeszła, więc wymieniłem na nową, oryginalną Boscha (z czujnikiem również nowym), wtryskiwacze OK.
Żeby zbytnio nie rozpisywać się: problem - brak jakiegokolwiek ciśnienia na szynie CR, po prostu paliwo z pompy wtryskowej nie idzie na szynę.
To co ustaliłem na teraz: - pompa wtryskowa nowa Bosch - wtryskiwacze po teście, wszystkie OK - nowy rozrząd, wszytko ustawione OK - czujnik wału i wałka rozrządu OK - cały układ niskiego ciśnienia paliwa czyściutkie i OK - tutaj moje spostrzeżenie pompa elektryczna w zbiorniku dział przez około 15 sekund, nawet jak wyłączę zapłon kluczykiem to ją słychać, mija 15s i wyłącza się, ale wydatek ma ponad 4 bary i ponad 160l/h - zawór w szynie sprawdzony i działa - zawór na pompie wtryskowej niby nowy... ma dwa przewody na jednym (zapłon włączony) jest napięcie aku, na drugim 3,5V, opór czujnika około 3oh - filtr cząstek stałych nasycenie 104% - zawór EGR sprawny i wyczyszczony - w sterowniku brak jakiejkolwiek informacji o błędach, - wszystkie bezpieczniki OK - jak na włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika na pompie wtryskowej to od razu wyłącza się elektryczna pompa w zbiorniku
Może ma Ktoś jakiś pomysł.
Wydaje mi się że 3,5V to za niskie napięcie sterowania zaworem na pompie, jak ma ktoś możliwość to prosiłbym o informację n/t: - napięcia na czujniku pompy wtryskowej na włączonym zapłonie silnik stop - czy 104% nasycenia DPF może spowodować "wyłaczenie" podawania wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej na szynę CR?
Zapalenie ucha środkowego, skręcone kolano i nieodpalająca Vectra C, trafił mi się maxymalny pech, jak można to bardzo prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, za którą z góry dziękuję.
Witajcie. Pojawiał się sprawa gdzie jestem zmuszony chyba się pierwszy raz w życiu poddać. Co prawda raczej nie zajmuję się grubszymi naprawami Diesli - brak doświadczenia i narzędzi, ale że samochód z rodziny i zepsuł się u mnie w trakcie "odwiedzin" chciałem wujkowi pomóc w naprawie...
Auto: Opel Vectra CDTI 2007r. (po lifcie) silnik 1,9 150KM, trzecia generacja CR (szyna z jednym czujnikiem).
Auto od jakiegoś czasu zaczęło źle jeździć, czasami szarpało, nie przyśpieszało jak należy, aż zgasło i nie odpala.
Pompa wtryskowa i wtryskiwacze trafiły na stół w Boschu, pompa nie przeszła, więc wymieniłem na nową, oryginalną Boscha (z czujnikiem również nowym), wtryskiwacze OK.
Żeby zbytnio nie rozpisywać się: problem - brak jakiegokolwiek ciśnienia na szynie CR, po prostu paliwo z pompy wtryskowej nie idzie na szynę.
To co ustaliłem na teraz: - pompa wtryskowa nowa Bosch - wtryskiwacze po teście, wszystkie OK - nowy rozrząd, wszytko ustawione OK - czujnik wału i wałka rozrządu OK - cały układ niskiego ciśnienia paliwa czyściutkie i OK - tutaj moje spostrzeżenie pompa elektryczna w zbiorniku dział przez około 15 sekund, nawet jak wyłączę zapłon kluczykiem to ją słychać, mija 15s i wyłącza się, ale wydatek ma ponad 4 bary i ponad 160l/h - zawór w szynie sprawdzony i działa - zawór na pompie wtryskowej niby nowy... ma dwa przewody na jednym (zapłon włączony) jest napięcie aku, na drugim 3,5V, opór czujnika około 3oh - filtr cząstek stałych nasycenie 104% - zawór EGR sprawny i wyczyszczony - w sterowniku brak jakiejkolwiek informacji o błędach, - wszystkie bezpieczniki OK - jak na włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika na pompie wtryskowej to od razu wyłącza się elektryczna pompa w zbiorniku
Może ma Ktoś jakiś pomysł.
Wydaje mi się że 3,5V to za niskie napięcie sterowania zaworem na pompie, jak ma ktoś możliwość to prosiłbym o informację n/t: - napięcia na czujniku pompy wtryskowej na włączonym zapłonie silnik stop - czy 104% nasycenia DPF może spowodować "wyłaczenie" podawania wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej na szynę CR?
Zapalenie ucha środkowego, skręcone kolano i nieodpalająca Vectra C, trafił mi się maxymalny pech, jak można to bardzo prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, za którą z góry dziękuję.
|
|
|
|
Zamieszczono: 19 kwie 2012, 18:37 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Zawór wysokiego ciśnienia CR BOSCH FIAT ALFA LANCIA |
|
|
Sterownik steruje zaworem regulacyjnym ciśnienia przy różnych stopniach włączenia i w ten sposób reguluje ciśnienie w zasobniku. W stanie bez prądowym, pod działaniem siły sprężyny można utrzymywać ciśnienie maksymalnie do ok. 60 bar. W czasie jazdy zawór jest stale otwarty, a podczas rozruchu pozostaje zamknięty do ciśnienia ok. 120 bar. Jeżeli zawór regulacyjny cienienia nie zostanie włączony,silnik nie uruchomi się. W przypadku trudności z rozruchem silnika należy sprawdzić działanie zaworu regulacyjnego ciśnienia pod względem elektrycznym i hydraulicznym. Pod względem elektrycznym zawór regulacyjny ciśnienia sprawdza się przez pomiar rezystancji oraz za pomocà oscyloskopu. Rezystancja cewki powinna wynosić od 2,4 do 2,8Ω , a względem masy - nieskończoność. W celu określenia, czy zawór regulacyjny ciśnienia jest włączany elektrycznie, podłącza się oscyloskop do obu styków zaworu. Przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie współczynnik wypełnienia impulsu powinien wynosić 22%, a na biegu jałowym - 17±2% . Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stopień włączenia musi się zwiększać. Jeśli współczynnik wypełnienia impulsu nie daje się zmierzyć, należy przez sprawdzenie przewodów prowadzących do sterownika i odczytanie pamięci diagnostycznej określić przyczynę, która może tkwić w uaktywnionym np. immobilizerze. Sprawdzenie hydrauliczne odbywa się przez czujnik ciśnienia.Ciśnienie w zasobniku i współczynnik wypełnienia impulsu muszą być względem siebie w określonym stosunku. Jeżeli na przykład stosunek ten nabiegu jałowym jest za duży, można wnioskować o nieszczelności układu wysokiego ciśnienia lub uszkodzeniu czujnika ciśnienia. Następnie należy wykluczyć usterki kolejno po sobie, np. czujnik ciśnienia, wtryskiwacze, przez pomiar wielkości przelewu lub sprawdzenie regulacji równomierności pracy na biegu jałowym.
Sterownik steruje zaworem regulacyjnym ciśnienia przy różnych stopniach włączenia i w ten sposób reguluje ciśnienie w zasobniku. W stanie bez prądowym, pod działaniem siły sprężyny można utrzymywać ciśnienie maksymalnie do ok. 60 bar. W czasie jazdy zawór jest stale otwarty, a podczas rozruchu pozostaje zamknięty do ciśnienia ok. 120 bar. Jeżeli zawór regulacyjny cienienia nie zostanie włączony,silnik nie uruchomi się. W przypadku trudności z rozruchem silnika należy sprawdzić działanie zaworu regulacyjnego ciśnienia pod względem elektrycznym i hydraulicznym. Pod względem elektrycznym zawór regulacyjny ciśnienia sprawdza się przez pomiar rezystancji oraz za pomocà oscyloskopu. Rezystancja cewki powinna wynosić od 2,4 do 2,8Ω , a względem masy - nieskończoność. W celu określenia, czy zawór regulacyjny ciśnienia jest włączany elektrycznie, podłącza się oscyloskop do obu styków zaworu. Przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie współczynnik wypełnienia impulsu powinien wynosić 22%, a na biegu jałowym - 17±2% . Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stopień włączenia musi się zwiększać. Jeśli współczynnik wypełnienia impulsu nie daje się zmierzyć, należy przez sprawdzenie przewodów prowadzących do sterownika i odczytanie pamięci diagnostycznej określić przyczynę, która może tkwić w uaktywnionym np. immobilizerze. Sprawdzenie hydrauliczne odbywa się przez czujnik ciśnienia.Ciśnienie w zasobniku i współczynnik wypełnienia impulsu muszą być względem siebie w określonym stosunku. Jeżeli na przykład stosunek ten nabiegu jałowym jest za duży, można wnioskować o nieszczelności układu wysokiego ciśnienia lub uszkodzeniu czujnika ciśnienia. Następnie należy wykluczyć usterki kolejno po sobie, np. czujnik ciśnienia, wtryskiwacze, przez pomiar wielkości przelewu lub sprawdzenie regulacji równomierności pracy na biegu jałowym.
|
|
|
|
Zamieszczono: 15 lut 2012, 13:26 |
|
|
|
|