Witam. Alfa romeo 159 2.0 jtdm 170km, 2009r, polift. Problem z odpalaniem na zimnym w temperaturze 11-20 stopni. Jak jest upał to na strzała. Rozgrzana lekko już też zawsze na strzała. Jak 11-22 stopni to nawet 10s potrafi zakręcić zanim zapali, oczywiście tylko zimna, pierwsze odpalanie. Nowe świece, grzeją, zregenerowane wszystkie wtryski, nowy akumulator, zregenerowany rozrusznik. Kompresja sprawdzana i niby jest ok. Usunięty dpf, zaślepiony EGR, nowy filtr paliwa. Nic z tych rzeczy nie poprawiło sytuacji nawet o 1%. Odpiąłem czujnik temperatury płynu chłodniczego i odpala na strzała. Potem podłączyłem czujnik i znowu kręcila około 8s. Dodam, że w czujnik ciśnienia paliwa podaje, że ciśnienie zadanie i zmierzone na listwie się pokrywają zawsze zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem. Przed rozruchem pompa wstępna generuje 8,5 bar. Na próbę wymienię sam czujnik, aczkolwiek temperatury raczej dobrze pokazywał. Dodatkowo poniżej temperatury 10 stopni pali o niebo lepiej a nawet na strzała. Ale przeważnie kręcenie około 3s.
Witam. Alfa romeo 159 2.0 jtdm 170km, 2009r, polift. Problem z odpalaniem na zimnym w temperaturze 11-20 stopni. Jak jest upał to na strzała. Rozgrzana lekko już też zawsze na strzała. Jak 11-22 stopni to nawet 10s potrafi zakręcić zanim zapali, oczywiście tylko zimna, pierwsze odpalanie. Nowe świece, grzeją, zregenerowane wszystkie wtryski, nowy akumulator, zregenerowany rozrusznik. Kompresja sprawdzana i niby jest ok. Usunięty dpf, zaślepiony EGR, nowy filtr paliwa. Nic z tych rzeczy nie poprawiło sytuacji nawet o 1%. Odpiąłem czujnik temperatury płynu chłodniczego i odpala na strzała. Potem podłączyłem czujnik i znowu kręcila około 8s. Dodam, że w czujnik ciśnienia paliwa podaje, że ciśnienie zadanie i zmierzone na listwie się pokrywają zawsze zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem. Przed rozruchem pompa wstępna generuje 8,5 bar. Na próbę wymienię sam czujnik, aczkolwiek temperatury raczej dobrze pokazywał. Dodatkowo poniżej temperatury 10 stopni pali o niebo lepiej a nawet na strzała. Ale przeważnie kręcenie około 3s.
|