Witam serdecznie wszystkich
Szanowni koledzy proszę o pomoc, doradę.
Aktualnie walczę z problemem rannego dopalania fiata scudo 2,0JTD (HDI) - silnik z rodziny francuzów kod silnika RHK. Mianowicie samochód za każdym razem jak zimny pali fatalnie, im zimniej na dworze tym gorzej pali, nierówno a z rury wydobywają się kłęby białego dymu, po ok 30-60 sek. dym przestaje się wydobywać silnik zaczyna równiutko pracować. Silnik jest po remoncie (honowanie cylindrów nowe pierścienie), głowica sprawdzona na szczelność były podmieniane wtryskiwacze (niestety, używane nie do końca znam ich jakość), ale test przelewów oraz korekty były OK. Niestety też puszczał dyma i nierówno pracował.
1. Proszę o doradę czy problem z odpalaniem może być spowodowany przez pompę CR? (ciśnienie paliwa podczas kręcenia wynosi ok 320bar). Czy te pompy SIMENS mogły pylić opiłki? - pytam ponieważ zauważyłem jak wyciągałem filtr paliwa, że były odrobiny opiłków na dnie filtra. Jeżeli pompa by pyliła to czy nie powinna zatkać wtrysków na Amen? Zaznaczę, że jak silnik się rozgrzeje pracuje idealnie.
2.Jeżeli to wtryski to co radzicie robić - regeneracja czy używki?.
3.Jeżeli regeneracja to bardzo proszę o polecenie kogoś? (co sądzicie o firmie TURBTEC lub BOSCH Głodysek) chwalą się, że są bardzo dobrzy.... . Jakieś sugestie koledzy będę wdzięczny, bo już mam dość tego paścia....
4. Mój nr wtryskiwacza to 9659337980 U, czy literka na końcu numeru ma znaczenie w doborze wtryskiwaczy?
Z góry wam bardzo dziękuję i liczę, że wreszcie będzie przełom