Działanie
Wtryskiwacz paliwa to elektrycznie uruchamiany elektrozawór, który jest zasilany przez zespół sterowania.
Wtryskiwacz paliwa bezpośrednio wtryskuje paliwo do komory spalania cylindrów.
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze(a) z wtryskiwacza(y). Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami wtryskiwacza.
Porównać z podanym oporem. Sprawdzić podłączenie do ECU lub zespołu napędowy wtrysku: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z
wtryskiwaczy i ECU lub zespołu napędowego wtrysku. Zmierzyć opór pomiędzy jedną z dwóch końcówek złącza i
odpowiednią(imi) końcówką(ami) w złączu ECU lub zespołu napędowego wtrysku. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest,
to sprawdzić okablowanie. W ten sam sposób sprawdzić drugie podłączenie do ECU lub zespołu napędowego wtrysku. Sprawdzić
uruchomienie wtryskiwacza: Zakres 1: Podłączyć oscyloskop do obu wtyków kabla sygnału urządzenia ECU lub zespołu
napędowego wtrysku. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym obrazem. Zakres 2:
Podłączyć sondę prądową do jednego z przewodów wtryskiwacza. Podłączyć oscyloskop do sondy prądowej. Ustawienia sondy
prądowej podane zostały w parametrach. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby i porównać z pokazanym
obrazem oscyloskopowym.