Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 02:49



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Seat Ibiza FR TDI silnik Common Rail
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Seat Ibiza FR TDI silnik Common Rail  Odpowiedz z cytatem
Gama silników dostępnych w modelu SEAT Ibiza FR została rozszerzona o jednostkę 2.0 TDI CR o mocy 143 KM (105 kW), wyposażoną w najnowocześniejszy układ common rail i filtr cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza może być prawdziwym wzorem, jeżeli chodzi o osiągi (jest najmocniejszym samochodem z silnikiem wysokoprężnym w swoim segmencie) i poziom emisji CO2 (bezkonkurencyjne 119 g/km).

Z takimi parametrami nowa Ibiza FR 2.0 TDI CR to prawdziwy hot hatch, a przy tym samochód przyjazny dla środowiska. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km to unikatowy wynik w takim samochodzie i istotna poprawa w porównaniu z poprzednią FR TDI wyposażoną w 130-konny silnik 1.9 TDI. Warto podkreślić, że w Hiszpanii klienci kupujący to auto są zwolnieni z podatku rejestracyjnego.
SILNIK – Najmocniejszy diesel w segmencie

* 2.0 TDI 143 KM z common rail
* Sześciobiegowa przekładnia manualna – po raz pierwszy w nowej Ibizie
* Imponująca elastyczność w pełnym zakresie obrotów

Nowy SEAT Ibiza FR może pochwalić się najmocniejszym silnikiem Diesla wśród oferowanych obecnie pojazdów w tym segmencie. Dwulitrowa jednostka TDI CR o mocy 143 KM współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowy silnik 2.0 TDI CR pojawia się po raz pierwszy w Grupie Volkswagena właśnie na tej platformie, co podkreśla wysoką pozycję SEAT-a w Grupie.

Silnik zasługuje na uznanie nie tylko ze względu na osiągi, ale także na niskie zużycie paliwa i parametry ekologiczne, jakimi mogą poszczycić się tylko nieliczne modele o tak sportowej charakterystyce. Przy średnim zużyciu oleju napędowego na poziomie 4,6 l/100 km samochód emituje tylko 119 g CO2 na kilometr. Silnik wyposażony jest też w filtr cząstek stałych DPF i spełnia wymagania normy EU-5 w zakresie emisji spalin.

Silnik 2.0 TDI CR 143 KM – mocny i wydajny

Technologia common rail jest konsekwentnie wprowadzana we wszystkich silnikach wysokoprężnych montowanych w różnych wersjach Ibizy. Silnik 2.0 TDI CR 143 KM dołącza zatem do jednostek 1.6 TDI CR o mocy 90 i 105 KM wprowadzonych w 2009 roku. Atuty nowego silnika to między innymi wysoki moment obrotowy, bardzo dobra elastyczność i zaskakująco niskie zużycie paliwa. System zasilania common rail poprawia elastyczności silnika TDI, ponieważ umożliwia on dostosowanie ciśnienia wtrysku i ilości podawanego paliwa do rożnych warunków pracy silnika, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin. Poprawiają się osiągi silnika i jego kultura pracy w całym zakresie obrotów.

Wszystkie te cechy decydują o imponujących osiągach nowej Ibizy FR TDI. Maksymalny moment obrotowy sinika wynosi 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Samochód rozwija maksymalną prędkość 210 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje 29,4 sekundy, a elastyczność w zakresie od 80 do 120 km/h na V biegu to zaledwie 9 sekund. W stosunku do poprzednika (1.9 TDI FR 130 KM) uzyskano poprawę osiągów odpowiednio o 1,1, 1,1 i 1,3 sekund. Zużycie paliwa spadło przy tym o 0,6 l/100 km, a emisja CO2 aż o 20 g/km dzięki połączeniu technologii common rail w silniku 2.0 TDI z odpowiednią skrzynią biegów.

W poniższej tabeli przedstawiono porównanie parametrów nowej wersji 2.0 TDI CR 143 KM z poprzednikiem (1.9 TDI 130 KM) pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin.
SEAT IBIZA FR
2.0 TDI CR 143 KM 1.9 TDI 130 KM
OSIĄGI
Prędkość maksymalna (km/h) 210 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,2 9,3
Elastyczność 80-120 km/h (s) na V b. (s) 8,2 9,3
Przyspieszenie 1000 m (s) 29,4 30,5
ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski (l/100 km) 5,9 6,8
Cykl pozamiejski (l/100 km) 3,9 4,3
Cykl mieszany (l/100 km) 4,6 5,2
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 119 139

Wysoka sprawność silnika

Silnik 2.0 TDI z common rail jest pierwszym z silników Diesla nowej generacji charakteryzujących się niską emisją i niewielkim zużyciem paliwa, lepszymi parametrami akustycznymi, obniżoną masą, lepszą kulturą pracy oraz elastycznością już przy niskich obrotach. Podstawą systemu common rail w silnikach Diesla jest wspólna wysokociśnieniowa magistrala dostarczająca paliwo do wszystkich wtryskiwaczy ustawionych rzędowo cylindrów.

W systemie rozdzielono funkcje wytwarzania ciśnienia i wtryskiwania paliwa. Osobna wysokociśnieniowa pompa generuje ciśnienie potrzebne do wtrysku, gromadzi paliwo we wspólnej magistrali i przekazuje je do wtryskiwaczy przez krótkie przewody wtryskowe. System wtrysku paliwa common rail w Ibizie pracuje pod kontrolą modułu sterowania silnikiem firmy Bosch z praktycznie nieskończoną liczbą możliwości zaprogramowania ciśnienia wtrysku i adaptacji do wszelkich warunków pracy silnika. Taki system sterowania pozwala uzyskać ciśnienie wtrysku do 1800 barów, co ułatwia otrzymanie odpowiedniej mieszanki, a także zaprogramowanie kilku przed- i powtrysków.

W nowej głowicy cylindrów znajdują się po dwa zawory dolotowe i wydechowe na każdy cylinder. Owalny kształt zaworów wydechowych, a także spiralny kształt kanałów dolotowych istotnie poprawia mieszanie się paliwa i powietrza w cylindrze. Z silnikiem TDI CR współpracuje turbina o zmiennej geometrii łopatek, która zapewnia optymalne ciśnienie turbodoładowania. Przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika turbina obraca się z prędkością powyżej 200 000 obr./min. i wytwarza ciśnienie do 2,5 bara. Ciśnienie z turbiny przechodzi przez intercooler w celu uzyskania optymalnej temperatury zasysanego powietrza i poprawy osiągów silnika. Przerwy między przeglądami paska zębatego wydłużono dwukrotnie w porównaniu z silnikiem z pompowtryskiwaczami stosowanym w poprzedniej Ibizie FR.

Po wprowadzeniu systemu common rail poprawił się także komfort w kabinie nowej Ibizy FR z uwagi na cichszą pracę silnika. Pomiary w decybelach wykazały, że hałas zmniejszył się o 5 do 8 procent w średnim zakresie obrotów i o 8 do 10 procent w wysokim zakresie obrotów silnika. Dzięki common rail jazda Ibizą FR TDI CR stała się cichsza i bardziej komfortowa.

Silnik 2.0 TDI CR wyposażony jest także w bardziej wydajną pompę oleju, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i poprawy akustyki. Dwucentryczna pompa ma wewnętrzną fazę odcięcia kontrolującą ciśnienie w kanale olejowym, aktywowaną przez wałek napędzany bezobsługowym paskiem.

Podobnie jak w innych modelach SEAT-a także w Ibizie 2.0 TDI CR 143 KM zastosowano wskaźnik rekomendowanego przełożenia w postaci wyświetlacza na panelu instrumentów. Wskaźnik informuje kierowcę, które z przełożeń jest optymalne pod względem zużycia paliwa przy danym stylu jazdy.

Wydajny intercooler montowany z przodu

Na potrzeby nowej Ibizy FR zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym opracowano nowy system intercoolera montowanego z przodu, co ma szereg zalet w porównaniu z bocznym umieszczeniem tego podzespołu w poprzedniej generacji Ibizy FR. Intercooler znajduje się teraz w strefie zasysania wentylatora, co maksymalizuje jego efektywność w porównaniu z rozwiązaniem stosowanym w poprzedniej Ibizie, gdzie przepływ powietrza nie był wymuszany. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że powietrze o podwyższonym ciśnieniu jest też przez cały czas kierowane na chłodnicę.

O parametrach intercoolera decyduje przede wszystkim powietrze, które się do niego dostaje, dlatego element ten został umieszczony centralnie w dolnej części z przodu auta. Taka lokalizacja stanowi dodatkową zaletę przy jeździe z niską prędkością lub dużym obciążeniem. Masę elementu zmniejszono z 1,6 kg do 1 kg, a objętość chłodzonego powietrza wzrosła z 2,9 dm3 do 4,8 dm3. Oprócz poprawy efektywności wynikającej ze zwiększonej objętości powietrza, wzrosły także osiągi dzięki umieszczeniu intercoolera z przodu pojazdu (tam gdzie panuje najwyższe ciśnienie) i zastosowaniu wymuszonego przepływu powietrza za pomocą elektrycznych wentylatorów. Po tych zabiegach temperatura zassanego powietrza zostaje obniżona o około 7oC.

Z uwagi na fakt, że silnik 2.0 TDI wypełnia praktycznie całą komorę silnika, akumulator został przeniesiony do bagażnika, co jednak nie wpłynęło znacząco na zmniejszenie pojemności bagażnika.zrodlo vwgolf pl
Post Zamieszczono: 09 lut 2012, 01:41


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group