Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 21:43



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
Cytuj:
Mi mechanik powiedział że to wina pompki od fap. Myślałem że to wtryski ale nie bo zamontowałem nowe oryginalne po przeszło 270 000km. Mam jeszcze turbinę do regeneracji no i ten cholerny zbiornik z pompką co nowy kosztuje ok. 2300zł. Jakiś absurd. Nie wiem czy da się wymienić samą pompkę bo nigdzie o tym nie piszą a występuje ze zbiornikiem. W każdym razie wcześniej czyściłem jeszcze dpf na chwilę pomogło i znowu kontrolka i stan awaryjny masakra.
    Post Zamieszczono: 16 mar 2021, 18:24
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Witam serdecznie,

    Panowie ja również mam Volvo V50 2.0TD i przybywa mi oleju. Ponadto strasznie dymi na niebiesko na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe. Auto ma co prawda przejechane 300 tyś. Czy jesteście wstanie mi jakoś pomóc ???

    Chciałem zacząć od PDF-a. Dopiero zaczynam swoją historię w temacie mechanika pojazdowa i kiedyś się trzeba nauczyć. Jak to mój tata mówi "Żaden majster z nieba nie spadł".
    Od czego zacząć ??? Macie może gdzieś jakieś opisy jak pozbyć się filtra cząstek stałych ?? chyba najlepiej wyciąć go od góry żeby nie było widać że jest coś grzebane co ??? Jak z przeprogramowaniem gdzie najlepiej się udać ??? jakim sprzętem trzeba dysponować.
    Bardzo proszę o pomoc dla młodego mechanika :)
    Post Zamieszczono: 24 wrz 2014, 18:08
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Może przez napęd pompy jeśli jest napędzany z wałka rozrządu (opel 1,3 tak miał)
    Post Zamieszczono: 20 gru 2013, 19:05
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Cześć, a rozwiązałeś może ten problem ?? Bo ja mam bardzo podobny przypadek i zastanawiam się czy to jednak nie wtryskiwacze - dzisiaj jadę sprawdzić.
    Post Zamieszczono: 13 gru 2013, 09:32
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Witam,

    Przez przypadek trafiłem na to forum i zauważyłem że masz podobny problem, który kiedyś miałem. Też mam V50 2.0D.
    U mnie powodem przybywania oleju był filtr cząstek stałych (często uruchamiana była procedura wypalania filtra, a sam filtr był już stary).
    Z DPF'em w V50 jest taki problem, że nie wiadomo kiedy się wypala. A poza tym nawet procedura odpalania i tak jest uruchamiana co ileś kilometrów. Może u Ciebie procedura wypalania uruchamiana jest zbyt często?
    Ja usunąłem filtr, oczywiście z przeprogramowaniem komputera i problemu z przybywaniem oleju już nie mam.

    Obecnie mam inny problem, bo samochód przy równych obrotach w zakresie ok. 1800 - 2500, szarpie. Czasami to ustaje a czasami nie. Po wycięciu filtra przez pół roku miałem spokój, ale teraz nie wiem czy to jakiś problem z kompem, wtryskami, pompą common rail czy może z EGR'em.
    Post Zamieszczono: 30 kwie 2013, 13:31
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    czy poradziłes sobie z przybywaniem oleju. Ja mam ten sam problem , mam już wycięty dpf a nadal oleju przybywa.
    Post Zamieszczono: 15 lis 2012, 21:30
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Sprawdzę jeszcze raz wtryskiwacze , może masz rację że z nimi coś nie tak , być może że sprawa ma się tak jak z Boschem piezo , właśnie kapie na małych ciśnieniach .
    Głupio mi trochę bo to autko kolegi , zapewniałem go że sprawę opanuje a tu lipa .
    Post Zamieszczono: 12 sie 2012, 21:44
      Tytuł:  Re: VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Przybywanie oleju w silniku z układem Common Rail to dość niestety częsty przypadek może go wywoływać wiele rzeczy na przykład te o których piszesz. A prawie zawsze jest tak ,że jeżeli wszystko się sprawdziło , a dalej jest źle oznacza to ,że coś jednak mogło nam umknąć. Wydaje mi się ,że jeżeli nie jest to związane z fapem to sprawdził bym jeszcze raz wtryskiwacze ,ale w taki sposób aby wysterować go z większymi czasami i przyglądnąć się czy w dłuższym czasie kiedy zamknięta jest iglica końcówki wtrysku nie następuje kropelkowanie . Czasami jest tak ,że prawie nie widać kropli tylko delikatne zapocenie, a robi taką robotę.
    Post Zamieszczono: 12 sie 2012, 16:30
      Tytuł:  VOLVO V50 2,0D PRZYBYWANIE OLEJU W SILNIKU  Odpowiedz z cytatem
    Jak w temacie .
    Wiem że V50 jest na siemensie i umieszczenie tego tematu w common reil boscha to jest pomyłka . Ale sedno problemu dotyczy też aut na boschu .

    Oleju przybywa sporo , bo na 500 km napompuje ok. 1cm poza maxa .
    Problem dotyczy DPFa - wypalanie filtra odbywa się poprzez zwiększenie dawek wtrysku , temperatura wypalania podnoszona jest poprzez dodatek który podaje do paliwa elektryczna pompka dodatku .
    DPFa wymontowałem jest wyczyszczony idealnie , wtryski sprawdzane , egr czyściutki jak łza , wymieniony czujnik różnicy ciśnień DPFa na oryginał .Dodatek uzupełniony .
    Przed czyszczeniem czujnik różnicy wyłapywał na ciepłym silniku około 8 kpa na biegu jałowym a teraz po czyszczeniu jest 1 kpa .
    Ale to nic nie zmieniło jeśli chodzi o przybywanie oleju . Dalej przybywa choć mniej bo 5000 tyś km przybyło do połowy stanu do maxa .

    Po raz pierwszy mam taki problem , robiłem różne auta lepsze gorsze z DPF i zawsze po czyszczeniu , ewentualnej wymianie czujnika różnicy ciśnień autka śmigają i nie wracają do nas .

    Koledzy ma ktoś może pomysł na ten VOLVO ?????????


    Pozdrawiam !!!!!!!!!!
    Post Zamieszczono: 12 sie 2012, 11:36


    Przejdź do:  

    Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


    Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
    Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group